PDA

View Full Version : Door ruil verkregen!



macwilliams
27 december 2010, 18:53
Ik had al een tijdje een epi te koop staan die hier maar niks te doen had. Ondertussen struinde ik MP af naar wat voor moois daar allemaal aangeboden werd. Daar stond ook deze tussen met een vraag prijs erbij en een verhaal datze mocht gaan. Maar in de laatste zin stond dat de aanbieder ook wel open stond voor een eventuele ruil. Na een paar dagen, dat was afgelopen zaterdag, via de mail contact opgenomen en een afspraak gemaakt voor vandaag. En afgesproken dat hij bij mij langs zou komen.

Dus nu ben ik een LP kwijt en heb ik er een derde Tele erbij.







http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/2fda79a9.jpg

ik zal nog mooiere foto's maken maar ik moest het even kwijt.

marco v
27 december 2010, 19:12
Mooi rood is niet lelijk. Congrats!

iFender
27 december 2010, 19:15
Nice! Met bijpassende riem ook :p

Hendriks
27 december 2010, 19:20
Mooi man , straks ruil je al je Les Pauls nog om voor een tele:rockon:

rpl
27 december 2010, 19:31
Ha je was me net voor Hendriks, GFLCTRT Mac enne nog effe dan kan jeje naam veranderen in Der Telemeister :crazyhappy:

macwilliams
27 december 2010, 19:38
Mooi rood is niet lelijk. Congrats!
Dat rood staat idd schitterend, vooral naast mijn blauwe (ook metallic) strat!

Nice! Met bijpassende riem ook :p
Die kreeg ik erbij net als de tas en de registratie formulieren en handleiding.

Mooi man , straks ruil je al je Les Pauls nog om voor een tele:rockon:
Dat zie ik niet zo gauw gebeuren, mijn custom en goldtop kan ik echt niet verkopen. En die anderen? ach ik ben er aan gewend en klinken erg goed. En wie wil er nu een gitaar kopen die in de hens heeft gestaan. :D

macwilliams
27 december 2010, 19:40
Ha je was me net voor Hendriks, GFLCTRT Mac enne nog effe dan kan jeje naam veranderen in Der Telemeister :crazyhappy:

Ghehehe. Van gibsongestapo naar telemeister. :D

JohnLord
27 december 2010, 19:45
Ik vind tele's verschrikkelijk lelijk, en rood maakt het nog erger. Maar toch gefeliciteerd!

Jasper.
27 december 2010, 19:52
Hij is weer mooi hoor! Begin tele's steeds mooier te vinden. Toen ik net begon met spelen vond ik dat je ze niet lelijker kon krijgen. Afschuwelijk. Maar deze is wel mooi! Maar vind qua looks die tele die je hier toen had nog het mooist. Met dat leuke slagplaatje :p :ok:

Edit: valt em nu pas op, is die smilie bij de titel van het openingsbericht nieuw? heb ik nog nooit gezien.

jutter
27 december 2010, 19:54
Gefeliciteerd Willem! Maar heb jij een blauwe strat? Is mij iets ontgaan?

Portel
27 december 2010, 19:55
Wauw, mooi.
Ik heb laatst ook een LP voor een Tele geruild.
Leuke gitaartjes!

Wat voor merk is de jouwe?

richwoodplayer
27 december 2010, 19:59
wauw!
gefeliciteerd mac!:cheerup:
Les pauls en tele's blijven toch echt super vet!
heb zelf ook ongelovelijke gas voor een telecaster 72 deluxe in het mat donker rood! hmmm!

enne, ik zou wel een les paul willen kopen die in de fik heeft gestaan als ik het geld ervoor had!
die les paul die je op de foto hebt gezet in een hoop bladeren, hmm, die zou ik wel willen hebben! :lovelove:

@portel

ik zie fender op de headstock staan!

grayfink
27 december 2010, 20:08
Mooi. Tele's zijn prima om in de fik te steken trouwens.

macwilliams
27 december 2010, 20:39
Gefeliciteerd Willem! Maar heb jij een blauwe strat? Is mij iets ontgaan?
Ja ik heb een strat, snel gekocht toen jij net even wegkeek.
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC02375.jpg
toch ook een plaatje.

Wauw, mooi.
Ik heb laatst ook een LP voor een Tele geruild.
Leuke gitaartjes!

Wat voor merk is de jouwe?
Best wel gave gitaren hè ?


wauw!
gefeliciteerd mac!:cheerup:
Les pauls en tele's blijven toch echt super vet!
heb zelf ook ongelovelijke gas voor een telecaster 72 deluxe in het mat donker rood! hmmm!

enne, ik zou wel een les paul willen kopen die in de fik heeft gestaan als ik het geld ervoor had!
die les paul die je op de foto hebt gezet in een hoop bladeren, hmm, die zou ik wel willen hebben! :lovelove:

@portel

ik zie fender op de headstock staan!
Het is een 2007 mim fender.
Ik heb hier ook een hele gave squier custom tele staan.
Bedoel je zo iets?
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/35de5057.jpg


Mooi. Tele's zijn prima om in de fik te steken trouwens.
maar deze heeft een metallic brandweerauto finish. Die blust zich zelf.

jutter
27 december 2010, 20:41
Kut, wat een mooie strat! Wat voor één is het? En land van herkomst?

richwoodplayer
27 december 2010, 20:44
Bedoel je zo iets?
*plaatje*

ja!, zoiets bedoel ik inderdaad!
maar dan een Fender, en humbuckers ipv p90's!
en dan met zo'n strat headstock erop, en dan mat donkerrood:crazyhappy:

edit:
plaatje gevonden!!

http://www.mveducation.com/assets/products/40946_l.jpg

macwilliams
27 december 2010, 20:55
Kut, wat een mooie strat! Wat voor één is het? En land van herkomst?

de body heb ik gekregen van member SRV2000, het is een mex body met custom coils er in. De hals is een dikke warmoth hals met D profiel die ik weer gekocht heb van GHK123. Het is een goed gelukt samenraapsel.

ja!, zoiets bedoel ik inderdaad!
maar dan een Fender, en humbuckers ipv p90's!
en dan met zo'n strat headstock erop, en dan mat donkerrood:crazyhappy:

edit:
plaatje gevonden!!

http://www.mveducation.com/assets/products/40946_l.jpg
die heb ik laatst op een webpagina zien staan voor nog geen $1000,-
en die zijn ook echt wel mooi ja!

De uitnodiging is nogsteeds geldig hoor, je had m'n GT ook
al eens willen proberen!!!

richwoodplayer
27 december 2010, 21:02
zit zo even te kijken, en met de trein is het niet eens zo gek lang naar kampen, denk dat ik toch binnenkort maar eens op de trein ga stappen dan!
neem ik mijn lespaul ook wel mee!
of je moet nog voorkeur hebben naar m'n bc rich of de sakai als hij klaar is!

maar dat bespreken we wel een keer via pm! :crazyhappy:

macwilliams
27 december 2010, 21:22
zit zo even te kijken, en met de trein is het niet eens zo gek lang naar kampen, denk dat ik toch binnenkort maar eens op de trein ga stappen dan!
neem ik mijn lespaul ook wel mee!
of je moet nog voorkeur hebben naar m'n bc rich of de sakai als hij klaar is!

maar dat bespreken we wel een keer via pm! :crazyhappy:

:ok: Pm me maar.

Midwolda
27 december 2010, 22:11
MacMazzeltje weer... ik ben geen TeleBoy, maar dit is een beauty, congrats! :ok:

Portel
27 december 2010, 22:25
@portel

ik zie fender op de headstock staan!

Ja, dat dacht ik ook te lezen maar ik wist het niet zeker.
Een Epiphone voor een Fender; mooie ruil!

Ik heb een Maya geruild voor een Squier.


Best wel gave gitaren hè?

Echt wel!

macwilliams
27 december 2010, 22:35
MacMazzeltje weer... ik ben geen TeleBoy, maar dit is een beauty, congrats! :ok:

Zo voelt het wel, als een mazzeltje. En ik was eerst ook geen echte telefan maar een goede gitaar weet ik wel te waarderen. Het zou mij dan ook niet verbazen dat er na verloop van tijd een godìn fifth avenue CW in de kleur cognac bij komt.
en dat voor die vijf akkoorden die ik kan spele op me tele:seriousf:

macwilliams
27 december 2010, 22:39
Ja, dat dacht ik ook te lezen maar ik wist het niet zeker.
Een Epiphone voor een Fender; mooie ruil!

Ik heb een Maya geruild voor een Squier.



Echt wel!


Heb ook een squier, echt wel een gaaf ding.
En nog een tientjes Tele (boston) de klank is wel goed maar de Hals te dun.

grayfink
27 december 2010, 23:06
Dus... er bestaan vijf akkoorden.:???:

macwilliams
27 december 2010, 23:09
Dus... er bestaan vijf akkoorden.:???:

Ja, wanneer je die kent kun je zo jazz gaan spelen.

Matthijs24
27 december 2010, 23:25
GEFELICITEERD ZEG!:cheerup:

geert1976
28 december 2010, 00:19
Dat rood staat idd schitterend, vooral naast mijn blauwe (ook metallic) strat!

Die kreeg ik erbij net als de tas en de registratie formulieren en handleiding.

Dat zie ik niet zo gauw gebeuren, mijn custom en goldtop kan ik echt niet verkopen. En die anderen? ach ik ben er aan gewend en klinken erg goed. En wie wil er nu een gitaar kopen die in de hens heeft gestaan. :D

Nee jongeman, er lopen altijd wel een paar adjudanten rond die je weer terecht wijzen:stop::mad::angry:
Pas op hè, verraad is niet toegestaan!













;) gefeli Mac, mooi plank, ik heb zelf ook twee Tele's, soms heb je ze gewoon nodig:ok:

grayfink
28 december 2010, 00:24
Ja, wanneer je die kent kun je zo jazz gaan spelen.

O, maar dat wordt mij te ingewikkeld. Ik hou het bij blues, daar ken ik beide akkoorden van. Nu dat overpakken nog onder de knie krijgen.

Midwolda
28 december 2010, 06:08
Overpakken? :???: Daar heb ik dus twee gitaren voor, Einstein...

macwilliams
28 december 2010, 06:39
GEFELICITEERD ZEG!:cheerup:Thanks man :)
Nee jongeman, er lopen altijd wel een paar adjudanten rond die je weer terecht wijzen:stop::angry:
Pas op hè, verraad is niet toegestaan!

;) gefeli Mac, mooi plank, ik heb zelf ook twee Tele's, soms heb je ze gewoon nodig:ok:Het hebben van fender doet niets af van de dienstbaarheid aan de GG abteilung.


O, maar dat wordt mij te ingewikkeld. Ik hou het bij blues, daar ken ik beide akkoorden van. Nu dat overpakken nog onder de knie krijgen.
Overpakken? :???: Daar heb ik dus twee gitaren voor, Einstein...
:seriousf:

almarvk
28 december 2010, 10:16
Is de liefde voor LP's over?!?!

macwilliams
28 december 2010, 10:29
Is de liefde voor LP's over?!?!

Och nee, dat is nogsteeds de mooiste van allen! Maar ik ben een liefhebber van alle gitaren. Diversiteit in het assortiment kan geen kwaad toch?

macwilliams
28 december 2010, 20:22
Stel je zou een pickup upgrade in een mex Tele doen om hem wat warmer te laten klinken wat zouden dan goede elementen zijn?

Ik heb namelijk geen idee wat voor elementen er nu inzitten, het zijn de standaard versies daar ben ik zeker van. Maar voor wat zou ik deze moeten vervangen? In welke hoek zou ik moeten zoeken? Di marzio? Seymour duncan?
Nou had ik al wat gelezen over kinman maar die schijnen heul errug duur te zijn? Maar stel dat, welke zouden het dan moeten zijn?
Het hoeven dus geen high output spoeltjes zijn, volgens mij juist beter van niet.
Gewoon fijne cleane elementjes waarvan m'n ampjes dus niet overstuurd worden.


suggesties?
Ik heb de zoekfunktie wel gebruikt maar dan kom je enkel namen tegen zonder beschrijving.

jutter
28 december 2010, 20:28
Mijn ervaring met SD is dat ze niet warmer klinken, behalve de SD Jazz maar dat is weer een humbucker. Dima's vond ik op mijn strat warmer klinken. Je kan ook kijken voor Toneriders of Suhrs(moderner).

Jasper.
28 december 2010, 20:49
Stel je zou een pickup upgrade in een mex Tele doen om hem wat warmer te laten klinken wat zouden dan goede elementen zijn?

Ik heb namelijk geen idee wat voor elementen er nu inzitten, het zijn de standaard versies daar ben ik zeker van. Maar voor wat zou ik deze moeten vervangen? In welke hoek zou ik moeten zoeken? Di marzio? Seymour duncan?
Nou had ik al wat gelezen over kinman maar die schijnen heul errug duur te zijn? Maar stel dat, welke zouden het dan moeten zijn?
Het hoeven dus geen high output spoeltjes zijn, volgens mij juist beter van niet.
Gewoon fijne cleane elementjes waarvan m'n ampjes dus niet overstuurd worden.


suggesties?
Ik heb de zoekfunktie wel gebruikt maar dan kom je enkel namen tegen zonder beschrijving.

EMG's erin pleuren en gaan met die banaan.:ok: :ok::seriousf:

jutter
28 december 2010, 20:58
EMG's erin pleuren en gaan met die banaan.:ok: :ok::seriousf:

Dat is natuurlijk het echte werk!

macwilliams
28 december 2010, 21:57
Ik zoek dus "warme" low output pu's

Anders kan ik net zo goed gaan frezen en blackouts er in gooien.
Dawillikniehè.

Opties?

Lexvandoef
28 december 2010, 22:04
Setje Fender Nocaster maybe? Vette klank, weinig output, erg tele. En niet te duur :).

macwilliams
28 december 2010, 22:17
Setje Fender Nocaster maybe? Vette klank, weinig output, erg tele. En niet te duur :).

Klinkt nu al goed. En niet duur ook? Te bestellen bij ?

pim raaijmakers
28 december 2010, 22:31
van die nocasters heb ik veel goeds gehoord. ze klinken erg goed. ze zijn te koop bij:http://www.thomann.de/nl/fender_51_nocaster_pickup_set.htm
en onder de 100 euro;http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Elementen-E-Gitaar/Fender-51-Nocaster-Set-Custom-Shop-Pickups/art-GIT0001347-001

Hendriks
28 december 2010, 22:40
Of de Vintage van Fender die zitten ook in de AVRI52 ,ook lekker.

macwilliams
28 december 2010, 22:48
van die nocasters heb ik veel goeds gehoord. ze klinken erg goed. ze zijn te koop bij:http://www.thomann.de/nl/fender_51_nocaster_pickup_set.htm
en onder de 100 euro;http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Elementen-E-Gitaar/Fender-51-Nocaster-Set-Custom-Shop-Pickups/art-GIT0001347-001
Thanks.

Of de Vintage van Fender die zitten ook in de AVRI52 ,ook lekker.
Thanks.
Zijn die ook een beetje low output?

Hendriks
28 december 2010, 22:56
Thanks.

Thanks.
Zijn die ook een beetje low output?

Yep , een beetje onder gewaardeerd en ook nog eens goedkoper dan de Nocasters.

macwilliams
28 december 2010, 23:04
Yep , een beetje onder gewaardeerd en ook nog eens goedkoper dan de Nocasters.

Wat zijn de verschillen tussen beide setjes!

Lexvandoef
29 december 2010, 11:59
Klinkt nu al goed. En niet duur ook? Te bestellen bij ?


van die nocasters heb ik veel goeds gehoord. ze klinken erg goed. ze zijn te koop bij:http://www.thomann.de/nl/fender_51_nocaster_pickup_set.htm
en onder de 100 euro;http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Elementen-E-Gitaar/Fender-51-Nocaster-Set-Custom-Shop-Pickups/art-GIT0001347-001

Jup, daar heb ik ze ook gehaald, bij Musicstore.

Wat de verschillen tussen de AVRI pickups en de nocasters zijn weet ik niet, heb ook alleen maar de nocasters getest, maar daar was ik op slag weg van.

macwilliams
29 december 2010, 14:21
Jup, daar heb ik ze ook gehaald, bij Musicstore.

Wat de verschillen tussen de AVRI pickups en de nocasters zijn weet ik niet, heb ook alleen maar de nocasters getest, maar daar was ik op slag weg van.

Natuurlijk geven de elementen weer van wat de gitaar doet maar wat kan ik verwachten aan verandering? Ik houd van een heldere, warme toon. Glazig, belletjes helder.

Dus niet schel, scherp als een ijspriem door je trommelvlies!

guitarkid
29 december 2010, 15:02
Die kreeg ik erbij net als de tas en de registratie formulieren en handleiding.



Mazzelaar. Gauw doorlezen en ons allen nu eens uitleggen hoe het nou allemaal echt moet.... ;)
Mooi ding, Mac!

Gr. C.

macwilliams
29 december 2010, 19:09
Mazzelaar. Gauw doorlezen en ons allen nu eens uitleggen hoe het nou allemaal echt moet.... ;)
Mooi ding, Mac!

Gr. C.

Het blijkt zo te zijn dat je over de stalen draden moet strijken met je vingers of een stukje plastic en.........

Thanks mr C


Probeer ik een account bij MS aan te maken maar het gaat daar ergens fout.
Bah.
Dan maar thomann.

Lexvandoef
30 december 2010, 00:10
Natuurlijk geven de elementen weer van wat de gitaar doet maar wat kan ik verwachten aan verandering? Ik houd van een heldere, warme toon. Glazig, belletjes helder.

Dus niet schel, scherp als een ijspriem door je trommelvlies!

bij mijn gitaar deden ze exact wat je beschrijft, glazig, telecaster helder maar vet.

macwilliams
30 december 2010, 00:18
Nou, uiteindelijk toch gelukt een account te maken. Twijfelde nog even tussen de Texas specials en de no casters. Maar door de zoekfunktie hier te gebruiken tot besluit gekomen toch de no casters te nemen. Gelijk ook grover mini rotomatics mee besteld voor op deze gitaar.
Ook bijna een mint groene slagplaat meebesteld maar daar toch vanaf gezien.

macwilliams
30 december 2010, 00:19
bij mijn gitaar deden ze exact wat je beschrijft, glazig, telecaster helder maar vet.

Dan heb ik juis gekozen denk ik. :)

Henri H
31 december 2010, 12:11
Hey mac, gefeliciteerd kerel!
Leuke kleur.

De andere gitarist in onze band heeft Texas Specials in z'n Strat zitten.
Die klinken erg goed i.c.m. zijn versterker (ENGL SE preamp/Mesa 20/20 eindtrap), maar klinken wel wat moderner en hebben ook wat meer output volgens mij.

Je vroeg in een PM naar de prijs van mijn Lite Ash; heb er €400,- voor betaald (zonder case of tas).
Degene die nu op MP staat (stond?), heeft een gigbag.
Als ie net zo goed is als de mijne, is ie z'n geld meer dan waard.

Een goeie jaarwisseling toegewenst!

macwilliams
31 december 2010, 17:42
De Texas specials heb ik wel aan gedacht maar ik denk dat die een te hoge output hebben. Dus het zijn de nocasters geworden.

En ik ben zwaar geintereseerd in een lite ash uitvoering.

macwilliams
14 januari 2011, 22:08
Vandaag zijn eindelijk de nocaster elementen binnen gekomen en er zit ook een aansluitschema bij. Is dat schema nou "the way to go" of is er een ander schema wat misschien beter is?

TDZH
14 januari 2011, 22:15
Heerlijke kleur!

stikel
14 januari 2011, 22:26
Direct monteren. Ben benieuwd. Heb voor mijn zoon vorige week een mooie gebruikte Comet MK1 aangeschaft. Hoewel de pups die er in zitten goed zijn en de gitaar altijd door een bandlid werd gebruikt overweeg ik mogelijk toch een upgrade van de pups. Dus testen die hap en met spoed een verslagje. Amen.

macwilliams
14 januari 2011, 22:34
Heerlijke kleur!
dank je wel :)


Direct monteren. Ben benieuwd. Heb voor mijn zoon vorige week een mooie gebruikte Comet MK1 aangeschaft. Hoewel de pups die er in zitten goed zijn en de gitaar altijd door een bandlid werd gebruikt overweeg ik mogelijk toch een upgrade van de pups. Dus testen die hap en met spoed een verslagje. Amen.

Direkt zal niet gaan:makeup: ik ben de bovenverdieping aan het verherverbouwen (ik moest toch iets verzinnen terwijl ik op m'n bestelling wachtte) en daar ben ik nog even zoet mee. Maar ik probeer het wel deze aankomende week nog te doen. En dan zeker een verslagje. :)

stikel
14 januari 2011, 22:44
Rustig blijven, Willem. Heb nog wel ff geduld. Ben echter erg benieuwd naar de nocasters. Misschien is deze oude Comet ze ook wel waard, alhoewel mij de pups die er nu in zitten ook goed bevallen. Hij is van een bandlid geweest, die er goed op heeft gepast en de afstelling was ook heel mooi. Misschien zijn de standaard pups destijds ook al vervangen. Het zou me niets verbazen. Ik zal er nog eens naar vernemen. Hij woont hier maar 8 km vandaan.

Anderie
15 januari 2011, 09:52
@ stikel
Van wat ik er afgelopen donderdag van gehoord heb klonk het ding wel goed! de standaard london city pups zijn absoluut niet slecht, dus het zou best kunnen dat het de originele nog zijn.

Lexvandoef
15 januari 2011, 12:51
Vandaag zijn eindelijk de nocaster elementen binnen gekomen en er zit ook een aansluitschema bij. Is dat schema nou "the way to go" of is er een ander schema wat misschien beter is?

Euh... ff denken hoor, volgens mij heb ik gewoon het schema gebruikt wat er bij zat. Maar dat weet ik niet zeker omdat ik de switching van de elementen zelf uitgetekend heb omdat mijn 3-standen switch blijkbaar anders werkte dan dat er van hem verwacht werd.

Anders kan je ook deze gebruiken:
http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=standard_tele

Werkt sowieso!

stikel
15 januari 2011, 20:48
@ stikel
Van wat ik er afgelopen donderdag van gehoord heb klonk het ding wel goed! de standaard london city pups zijn absoluut niet slecht, dus het zou best kunnen dat het de originele nog zijn.

Hee goedenavond. Krijg je (met strat) les van dezelfde leraar als mijn zoon. Dan weet ik even wie je bent. Namen en plaatsen noemen doe ik hier niet. :sssh:

Anderie
15 januari 2011, 21:25
Ja dat ben ik ;) met mn zwarte stratje idd!

Rock Bottom
15 januari 2011, 21:30
Namen en plaatsen noemen doe ik hier niet. :sssh:

Mooi geheimzinnig, denk er wel even aan dat je voornaam en plaats wel duidelijk uit je marktplaats linkjes te halen zijn.

macwilliams
15 januari 2011, 22:43
Euh... ff denken hoor, volgens mij heb ik gewoon het schema gebruikt wat er bij zat. Maar dat weet ik niet zeker omdat ik de switching van de elementen zelf uitgetekend heb omdat mijn 3-standen switch blijkbaar anders werkte dan dat er van hem verwacht werd.

Anders kan je ook deze gebruiken:
http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=standard_tele

Werkt sowieso!
Dan zal ik eerst de bijgeleverde schema uitvoeren en
mocht ik op problemen stuiten dan eens die andere proberen.

Thanks!

stikel
15 januari 2011, 22:56
Mooi geheimzinnig, denk er wel even aan dat je voornaam en plaats wel duidelijk uit je marktplaats linkjes te halen zijn.

Van derden. Maar nu ik jouw woonplaats bekijk snap ik je opmerking beter ;)

Sorry Willem, back on topic.

macwilliams
16 januari 2011, 21:33
Direct monteren. Ben benieuwd. Heb voor mijn zoon vorige week een mooie gebruikte Comet MK1 aangeschaft. Hoewel de pups die er in zitten goed zijn en de gitaar altijd door een bandlid werd gebruikt overweeg ik mogelijk toch een upgrade van de pups. Dus testen die hap en met spoed een verslagje. Amen.

Nou heb ik ze net gemonteerd en de draden zo aangesloten zoals de mim pu's zaten. Dit gaat nog veranderen.

De gitaar is van een in mijn oren een lelijk geluid naar een heerlijk geluid gegaan. Toch klinkt het geluid nog wat "opgesloten", ik heb er geen ander woord voor.
Misschien dat het wanneer ik de bedrading op de juiste, aangegeven manier aansluit dat het dan beter gaat klinken.
Maar ik herken dit ook wel een beetje, die tele van ibanez666 had dat ook en die ging na de re finish ook beter klinken.
Het is wel jammer van de mooie rooie lak, dus ik moet er nog een nachtje over gaan slapen.

Het uitwisselen van de pick ups heeft weldegelijk een positieve uitwerking op de gitaar gehad. Meer dan dat ik verwacht had, en het is niet mijn eerste wissel dus dat zegt wel wat, Amen.

Henri H
16 januari 2011, 22:01
OK dan!

Wat die rooie lak betreft, idd een beetje jammer misschien.
Dan zou je misschien beter kunnen overwegen om hem weer te ruilen tegen eentje die er wat minder florisant uitziet....

macwilliams
16 januari 2011, 22:14
OK dan!

Wat die rooie lak betreft, idd een beetje jammer misschien.
Dan zou je misschien beter kunnen overwegen om hem weer te ruilen tegen eentje die er wat minder florisant uitziet....

Ik wacht eerst af wat het bedradings verhaal doet, ik denk dat daar nog wat te halen valt.
Aan de ene kant is dat rood wel mooi, maar plak er een coca Cola logo op en je hebt instant kerstsfeer.
Ook heeft deze lak schade.. Ik ruik de brander al....:crazyhappy:



Rustig mac, rustig, af in de mand.

Henri H
16 januari 2011, 22:27
Hahaha!

Een beetje lakschade geeft 'm alleen maar meer charme...

macwilliams
16 januari 2011, 22:46
Hahaha!

Een beetje lakschade geeft 'm alleen maar meer charme...

Of als ik je woorden een beetje door elkander schud:

Een beetje meer lakschade geeft 'm alleen maar charme. :D

Maar serieus, deze schades zijn eigenlijk niet zo bruut dat ik denk van storend.
Ik ga wel knooien met draadjes, weerstandje en condensatortjes. Gaat wel lukken.

stikel
16 januari 2011, 22:52
Dank voor je uiteenzetting Willem. Ik ga mij beraden. De originele pups, van de Comet, vind ik tot dusver absoluut niet slecht. Maar tja, wij gitaristen zijn altijd opzoek naar beter. En dat lukt niet altijd. Zeker in het geval van een pupwissel waarbij je de nieuwe pups eigenlijk niet kent. Iig nogmaals thanks.

Kut, dat forum begint ergeniswekkend langzaam te worden

macwilliams
16 januari 2011, 23:13
Ik kende deze nocaster elementen ook niet en ging van de mening van LvD uit.
Voor mij heeft het goed uitgepakt.

Nu heb ik nog een squier Telecaster custom ll liggen waar nu duncan designed P90 in liggen en nou denk ik er aan met de slagplaat te gaan knoeien en er een setje vintage fender in te proppen dat door Hendriks werd geopperd.