PDA

View Full Version : midi channels switchen



art|saves
12 mei 2003, 20:40
engl fireball + gt6
Ik heb de volgende vraag kan ik met mijn gt6 de kannalen van de versterker veranderen?
Nu hangt mijn gt6 in de effectloop en moet ik steeds tapdansen.

kokeleko
13 mei 2003, 08:11
Met een midi switcher , die met midi je relay schakelt, ik dacht dat Koch er eentje had.

art|saves
13 mei 2003, 10:29
Oke zelf weet ik niet een relay inhoud. Ik probeer een beetje het midi verhaal te begrijpen ken jij wat informatie sites daarover? alvast bedankt

idono
13 mei 2003, 16:35
Koop een ENGL Z11 Midiswitcher:

Ik heb: Boss GT3 -> Engl Midi Switcher -> Engl Powerball. Werkt echt perfect per preset van je gt3/6 kan je je kanalen instellen, je kan je kanalen van je engl schakelen en nog 2 dingen. Hij kost bij feedback 245 pleuro. Je kan er ook gelijk een rackmounting kit bij kopen, dit is 55 euro, wel een beetje duur voor een plaatje metal. Maar het is echt een geweldige uitvinding, ik heb hem nu 2 weken, en ik zou niet anders willen.

Greetz Henk

SmartyMarti
14 mei 2003, 17:21
Op 2003-05-13 16:35, schreef idono:
Koop een ENGL Z11 Midiswitcher:

Ik heb: Boss GT3 -> Engl Midi Switcher -> Engl Powerball. Werkt echt perfect per preset van je gt3/6 kan je je kanalen instellen, je kan je kanalen van je engl schakelen en nog 2 dingen. Hij kost bij feedback 245 pleuro. Je kan er ook gelijk een rackmounting kit bij kopen, dit is 55 euro, wel een beetje duur voor een plaatje metal. Maar het is echt een geweldige uitvinding, ik heb hem nu 2 weken, en ik zou niet anders willen.

Greetz Henk


Dat is op de versterker na (ik heb een Engl Ritchie Blackmore) geheel mijn setup.

Dit werkt ook met een midiswitcher van bv. Nobels. Zijn een stuk goedkoper, maar zijn bijna niet verkrijgbaar.

Werkt inderdaad als een tirelier en niet alleen bij het switchen van presets maar ook via het expressiepedaal of het CTL-pedaal. (Moet je wel in de menu's van je GT3/GT6 duiken)
Zo kun je met een druk (of stamp) op de ctl-pedaal tot 8 parameters op je GT3/GT6 wijzigen en daarnaast nog alle midischakelbare zaken op je versterker switchen ( in mijn geval bv. van slag naar solovolume, van softlead naar heavylead, contour inschakelen)
HANDIG!

Marti

maestro_nl
18 mei 2003, 21:42
EXEF switcher. 8 jacks te schakelen + externe vol. CC in en externe jack CC in.
De mijne staat te koop op marktplaats.nl

inflames
19 mei 2003, 17:02
maar kan het nou ook gewoon met een gt6 in de jackingang>
moet je perse zon midiswitcher hebben> of zit dat al in de gt6?

SmartyMarti
19 mei 2003, 18:38
Nee, je hebt een 'tussenschakelcentrale' nodig in de vorm van een midiswitcher. De GT6 beschikt over MIDI-in en MIDI-out. D.m.v. een midikabeltje vanaf de midi-out sluit je de midiswitcher aan en vanaf deze switcher kun je met een/enkele gewone stereo of monokabels naar je versterker. Lijkt misschien ingewikkeld maar dat is het juist helemaal niet. Het programeren van deze midiswitcher is ook retesimpel. Voor al je geheugenpatches van je GT6 moet je één keer de switcher programeren en klaar is kees. Dat programeren is niets anders dan de drukknopjes op de switcher indrukken zoals je anders met de voetschakelaar zou doen, even op het storeknopje drukken en voila. In feite neemt de midiswitcher de functie van je voetpedaal over en omdat de instellingen in het geheugen van de midiswitcher bewaart blijven én gekoppeld zijn aan je geheugenpatches van je GT6 is dit toch wel verrekte handig. Op deze manier kun je zelfs het licht regelen! (om maar 's wat te noemen) of de versterker van je collega gitarist schakelen (ook mooi!)

Marti

inflames
19 mei 2003, 18:46
hmm ik snap het!
maar wat kost zon simpele uitvoering van een "centrale"? waar krijg je het? zijn ze ook tweedehands te krijgen???

tanxx

SmartyMarti
19 mei 2003, 18:49
Een Engl Z11 kost ca 215 Euro bij Music Productiv

Marti