PDA

View Full Version : Joe Satriani - Always with me, always with you (cover)



B0UDEWIJN
27 december 2010, 17:50
Ik heb ook een nummertje opgenomen! Ik durf het bijna niet hier neer te zetten tussen alle giganten hier als Robbert vd Hanenberg, Luc-O, Timo Somers en Bosch en noem ze maar op, maar ik ben best trots op het resultaat. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Het is, zoals de titel zegt, een cover van Satriani's (imo) mooiste nummer. Ik heb me redelijk aan het origineel gehouden, maar soms eigen licks gebruikt en de tweede stemmen zitten ook niet in het origineel. Backingtrack is trouwens gewoon van internet geplukt, niet zelf ingespeeld.

Het is niet echt professioneel opgenomen: gitaar is een Kramer 120, door mn Digitech multi-effect, meteen doorgelust naar een laptop. Omdat ik het in heel veel verschillende takes heb opgenomen hoor je soms onderling de verschillen in tone:seriousf:. Mixen in audacity is ook niet mn sterkste punt ;)

Ik heb geprobeerd de dynamiek/nuance die Satriani in het nummer heeft, ook zelf naar voren te laten komen, maar dat is niet heel goed gelukt. Maar, daarom is hij natuurlijk ook de virtuoos en ik slechts de 16-jarige beginneling. Nou, genoeg negatieve dingen erover gezegd nu: met het eindresultaat ben ik best tevreden. Benieuwd wat jullie vinden!

Downloadlink: Klik! (http://www.mediafire.com/?gwkzjokv50xy5zy)
Edit: betere link HIERRR (http://dl.dropbox.com/u/11880219/Clemens%20AwmAwy.mp3) (downloaden niet meer nodig)

Gert-Jan
27 december 2010, 21:54
doe es mp3-en kerel...........

pasqual
27 december 2010, 22:13
doe het via soundclick of zo....ik wil niet eerst iets downloaden om vervolgens te luisteren.

groeten Pasqual.

TimoSomers
27 december 2010, 22:38
Goed hoor!
Heel mooi zuiver alles, bends en vibrato zijn in orde! (dat vind ik toch het belangrijkst).
Je hoort bij sommige snelle lickjes dat het nog een klein beetje hapert, maar dat is gewoon een kwestie van blijven spelen.
Miss moet je wat werken aan een karakteristieke sound in je vingers ( ik doe dat bijv. met m'n wijde vibrato e.d.).
Verder heel mooi hoor, echt! Lekker door blijven gaan!

En vergeet Meul niet in het lijstje van giganten, haha :D.

B0UDEWIJN
28 december 2010, 12:59
@ Gert-Jan & Pasqual: tot uw dienst! Klik! (http://dl.dropbox.com/u/11880219/Clemens%20AwmAwy.mp3) :ok:
Sorry dat ik dat niet in meteen deed: in mijn enthousiasme zag ik dat topic over dropbox pas nadat ik het WAV-bestand hier neergezet had. Nu heb ik er ook een mp3-tje van gemaakt.

@ Timo: thx! voor het nemen van de moeite om het bestand te downloaden en te luisteren, en voor de complimenten! Cool om dat van jou te horen :cheerup: Ik ben met je eens dat, vooral bij de (voor mij) hele snelle licks, de timing niet echt klopt; dat ligt vooral aan mijn techniek, dat ik nog niet goed genoeg ben om op die snelheid noten perfect te spelen. Iets om op te oefenen :punk:

En over een karakteristieke sound... nog niet echt aan gedacht, het is ook nog niet iets wat ik als doel voor ogen heb. Ik probeer wel te werken aan mijn vibrato; ik hou, ondanks dat ik redelijk shred-gericht ben, niet van die wijde vibrato's zoals de jouwe, maar meer van een snelle, 'smalle' vibrato (Mark Knopfler, Brian May, John Mayer etc).
Ik denk dat mijn karakteristieke sound tot nu toe vooral te maken heeft met WAT ik speel (welke noten/scales) en dat komt er in dit stukje niet echt uit omdat het een cover is. Ik ga eraan werken om ook een karakteristieke sound te krijgen in HOE ik de noten speel :ok:

TimoSomers
28 december 2010, 15:09
No problem!
Ja die snelle shit komt vanzelf, gewoon onderhouden en goed oefenen en dan komt dat wel.
Dat karakteristieke ben ik ook pas mezelf de laatste 2 jaar ongeveer echt aan in het verdiepen.
Ik bedoel ook niet dat je bijv. mijn vibrato moet kopiereen omdat die (voor mij) karateristiek. Je moet (mag :D) op een gegeven moment gewoon goed luisteren naar jezelf en luisteren naar wat jou jou maakt, en dan dat 'karakteristieke' uitdiepen zodat je je eigen sound krijgt.
Of dat nu inderdaad is wat je speelt of hoe je iets speelt dat is per persoon verschillend.
Komt allemaal vanzelf, gewoon lekker zo doorgaan!

ThaBluesBreaker
29 december 2010, 03:39
Very nice, beetje aan je timing werken en het komt goed :ok:

Gert-Jan
29 december 2010, 06:14
Wat dit nummer (en Satriani) zo goed maakt is feel en timing. Om dat enigzins te evenaren heb je een gigantische bult techniek en ervaring nodig. Zover ben je nog niet maar je bent op de goede weg.

Ik heb maar 1 echt goeie cover gehoor/gezien van toevallig jouw naamgenoot en ooit trouwe bezoeker van dit forum Boudewijn de Koning (een van de beste gitaristen imho).

http://www.youtube.com/watch?v=i8uG-XRlg2U&feature=related

pasqual
29 december 2010, 10:36
not bad, old chap..

zoals al eerder gemeld: timing en vibrato. maar dat zijn zaken waar je op kunt oefenen. ik zelf zal niet snel aan Satriani beginnen omdat mijn techniek is achter gebleven, ik moet het meer van de feel hebben. maar als je wilt shredden ( is dit nummer misschien niet echt het beste voorbeeld ) is veel oefenen het advies.
ik persoonlijk vind ergens gevoel in leggen belangrijker als heel snel kunnen spelen, maar als die twee dingen hand in hand gaan ( en je weet wanneer je eens gas terug moet nemen ) zou dat natuurlijk perfect zijn.

groeten Pasqual.

covermark
29 december 2010, 12:12
Klinkt best goed. Ik doe het je niet na. Beetje hetzelfde probleem als Pasqual... Je speelt wel heel netjes en gecontroleerd trouwens !

B0UDEWIJN
29 december 2010, 20:12
Thx iedereen voor de complimenten!
@ Gert-Jan: ik herken het helemaal wat je zegt, mijn speelstijl is iets te 'mechanisch', het stuk mist net een beetje die feel die Satriani er wel in heeft. Wat covermark ongeveer zegt: wel netjes en gecontroleerd, maar het mag misschien juist wat losser. Een puntje waar ik op ga oefenen, om wat meer emotie in mijn spel te leggen en daarmee, zoals Timo ook al opmerkte, een eigen sound te krijgen.

@ Pasqual: het shredden is voor mij niet een doel op zich. Het 'gevoel leggen in je spel' is, wat jij zegt, veel belangrijker, maar ook snel spelen is vaak een middel om dingen uit te drukken in muziek. Voor mij ga ik dus proberen die twee hand in hand te laten gaan :ok:

En Timo, ik heb trouwens ook naar Meul geluisterd: :dontgeti:wat een enorm vette stukken maakt die gast. Echt ontzettend goed. Hele mooie, strakke, beetje Dream-Theaterachtige sound. Me likes!:ok: