PDA

View Full Version : rockbass



purestrenght
27 december 2010, 16:17
Hallo,


Ik ben op zoek naar een nieuwe/2dehandse basgitaar

ik wil hem gebruiken om muziek van zz top naar green day te spelen.

wat voor een bas moet je hier voor hebben?? een 4 snaar of 5 snaar(mischien wel 6)

en waar moet je op letten bij aankoop van??

xSophie
27 december 2010, 16:22
Mike Dirnt van Green Day gebruikt een P-bass, en Dusty Hill van ZZ top heeft er ook een. Misschien moet je daar eens naar kijken?

Bjorb
27 december 2010, 23:07
4 snaren
Precision bass

als je dat hebt zit je al goed.

ShredTallicA
27 december 2010, 23:11
In principe kun je rock op (volgensmij) alle basgitaren spelen. 4 snaren lijkt me meer dan voldoende voor zz top en greenday. :chicken: Verder eigenlijk niet bizar veel verstand van basgitaren, maar ik zou kijken naar een Fender Precision Bass.

Wabbie
27 december 2010, 23:29
Ik zou als je net begin het houden bij een 4 snaar. Daar kun je meer dan genoeg rock nummers op spelen. Toegegeven is een lage B snaar erbij soms wel lekker vet, maar dat moet je zelf een beetje inschatten. Ik zou inderdaad kijken naar een Fender P-bass of een Fender Jazzbass want ook met een J kun je vette rock maken!

Basvarken
28 december 2010, 00:10
Voor ZZ Top is de fifties Precision met zo'n kleine single coil en Telecaster kop natuurlijk het meest voor de hand liggend. Maar dan wel met een beefed up single coil; bijvoorbeeld quarterpounder van Seymour Duncan.
Die knakker van Green Day speelde aanvankelijk op een Gibson G3. Met drie single coils, te schakelen als humbucker (and a half).

Beide 4-snarig, long scale, passief, bolt on en voornamelijk single coils.
Dus als je zoiets dergelijks koopt moet je goed zitten, voor de sound die jij zoekt, zou ik zeggen.

purestrenght
28 december 2010, 06:56
bedankt allemaal voor jullie reacties

maar zijn r nog dingen waar je speciaal op moet letten bij aankoop??

ik heb rond de 450 euro te besteden
dus is fender dan wel haalbaar?

Wabbie
28 december 2010, 14:46
Fender MiM misschien maar dat weet ik niet zo goed. Ik zit niet zo goed meer in basgitaren die in die prijscategorie vallen. Maar de Squier Vintage Modified serie moet zeker wel haalbaar zijn met 450 euro, en dat zijn goede basjes!