PDA

View Full Version : beginner..



yasmine
27 december 2010, 15:51
Hallo mijn naam is yasmine en heb gister een 2e hands electrische gitaar gekregen speel al een tijd op een akoestische, anyways, hij is best oud- en ik heb er ook een soort van muziek installatie bij gekregen, geen versterker dus
in iedergeval ik heb m daarop aangesloten en dan hoor ik ook gewoon de gitaar als ik er op speel maar ik hoor sprecies het zelfde net als ik im niet heb aangesloten alleen dan harder, hoe krijg ik dan de destroition en de overdrive of heb ik daar echt een pedal voor nodig misschien klink ik wel stom maar dit is allemaal nieuw voor me ik hoop dat ik wat antwoorden kan krijgn op mn vraag,
Greetz, yasmine;)

yasmine
27 december 2010, 16:04
niemand?, ik heb echt hulp nodig..?:dontgeti:

Exi
27 december 2010, 16:05
Wat is dit precies voor muziekinstallatie? Een mengpaneel en luidsprekers?
Het beste blijft natuurlijk een echte versterker voor de gitaar, maar misschien kun je iets doen met een multi-FX pedaal die een versterker kan simuleren Line 6 POD HD of iets vergelijkbaars.

edit: Misschien krijg je een betere respons als je dit topic door een mod laat verplaatsen naar "effectpedalen / overige randapperatuur" via http://www.gitaarnet.nl/forum/images/buttons/report.gif

mikeyaxeman
27 december 2010, 16:08
Zoals Exi zegt is een gitaarversterker beter, de speakers van een stereotoren zijn niet echt geschikt voor gitaarversterking.
Je zal daar niet echt een mooi geluid uit krijgen.

marhoog
27 december 2010, 17:08
misschien kan je een foto plaatsen van je setje ?
Dan kunnen we zien wat je hebt en is het ook makkelijker om te zeggen wat je nog nodig hebt. ;)

Bjorb
27 december 2010, 19:06
Hallo mijn naam is yasmine en heb gister een 2e hands electrische gitaar gekregen speel al een tijd op een akoestische, anyways, hij is best oud- en ik heb er ook een soort van muziek installatie bij gekregen, geen versterker dus
in iedergeval ik heb m daarop aangesloten en dan hoor ik ook gewoon de gitaar als ik er op speel maar ik hoor sprecies het zelfde net als ik im niet heb aangesloten alleen dan harder, hoe krijg ik dan de destroition en de overdrive of heb ik daar echt een pedal voor nodig misschien klink ik wel stom maar dit is allemaal nieuw voor me ik hoop dat ik wat antwoorden kan krijgn op mn vraag,
Greetz, yasmine;)

Het beste is om gewoon een versterker te kopen. Simeple oplossing, geen gedoe. Als je geluk hebt kun je je installatie ook nog op je versterker aansluiten.

Bijl
27 december 2010, 20:11
Heb je een foto van die installatie? En het merk en type erbij vermelden kan ook handig zijn. Bij sommige versterkers die een neutrale klank hebben kan het leuk zijn om een digitaal effectapparaat te kopen zoals bijvoorbeeld een POD van Line 6.

Als je met distortion wil spelen heb je in ieder geval een pedaal nodig of een gitaarversterker waar distortion in zit.

Misschien kan je die "installatie" wel verkopen en van het geld een leuke gitaarversterker kopen :)

tostiapparaat
28 december 2010, 11:28
ik zou ook kijken voor een versterker, er zijn best leuke versterkers te krijgen voor weinig geld.

reden: voor de lol eens een speakerbox van een stereo installatie aan mijn 10W versterker gehangen, ging goed totdat ik de overdrive aanzette, deze maakt het signaal sterker waardoor de luidsprekers opgeblazen werden..

nu hoeft het bovenstaande niet altijd het geval te zijn, maar uiteindelijk heb je toch meer aan een versterker, klinkt mooier en zo, en die hoeven niet eens zo duur te zijn..