PDA

View Full Version : Auto volume echo line6 echo park vs dl4



MichelV
27 december 2010, 13:53
Ik was benieuwd of iemand mij kon vertellen of de 'swell' functie op een line 6 Echo Park dezelfde 'range' heeft als de 'auto volume echo' van een DL4.

Ik heb deze op de DL4 in een infinite mode ingesteld en als ik dit ook uit een echo park kan halen scheelt dat aanzienlijk ruimte! :ok:

iWishmaster
27 december 2010, 14:17
Ik heb een Echo Park (geen DL4). De swell is niet bijna niet instelbaar: je kunt van langzaam naar iets sneller en dat was het wel. Sowieso niet naar oneindig dus.

DemolitionColorScheme
27 december 2010, 23:24
Nee, de Echo Park heeft een fixed envelope, je kunt hier dus niks aan veranderen. Als de Auto-Volume Echo een signature sound van je is, dan zou ik niet gaan voor de Echo Park. Zo niet, dan omruilen. De algoritmes van de Echo Park zijn naar mijn mening beter dan de DL-4.

MichelV
28 december 2010, 09:56
Nee, de Echo Park heeft een fixed envelope, je kunt hier dus niks aan veranderen. Als de Auto-Volume Echo een signature sound van je is, dan zou ik niet gaan voor de Echo Park. Zo niet, dan omruilen. De algoritmes van de Echo Park zijn naar mijn mening beter dan de DL-4.

Nou, 'signature sound' zou wat ver gaan maar het geeft zonder al te veel gedoe een heel gaaf geluid wat je niet zomaar uit een loopstation oid tovert.

Houden dus! :punk:

DemolitionColorScheme
28 december 2010, 21:28
Nou, 'signature sound' zou wat ver gaan maar het geeft zonder al te veel gedoe een heel gaaf geluid wat je niet zomaar uit een loopstation oid tovert.

Houden dus! :punk:
Dan denk ik dat we iets gemist hebben. Bedoel je dan de repeats, de echo zelf? In digital mode is deze oneindig, ja. Dus, in feite maakt dat niet uit of je nu de DL-4 zou hebben of de Echo Park. Ikzelf had het over de ramp (de tijd dat attack van de envelope in te stellen is).

iWishmaster
29 december 2010, 09:10
Dan denk ik dat we iets gemist hebben. Bedoel je dan de repeats, de echo zelf? In digital mode is deze oneindig, ja. Dus, in feite maakt dat niet uit of je nu de DL-4 zou hebben of de Echo Park. Ikzelf had het over de ramp (de tijd dat attack van de envelope in te stellen is).

Nu twijfel ik ook inderdaad ... De tijd waarin het geluid van 'zacht' naar 'hard' gaat ('swelled') is fixed: daar kun je niks aan veranderen. Maar de repeats / sustain van de van de aanslag kun je op oneindig zetten (en zelfs laten oscileren wat icm swell een maffe herrie maakt).