PDA

View Full Version : leerboek voor het bespelen van een basgitaar



bbr
12 mei 2003, 20:35
Weet er iemand een goed leerboek voor het bespelen van een basgitaar (liefst nederlandstalig), en waarbij kunnen noten lezen van minder belang is.

Bastijn
12 mei 2003, 21:05
check je locale muziekzaken

Clunk
12 mei 2003, 21:14
hmmz ik heb zon gary willis bassbook
met allemaal van die tips erin, wel geinig, en engels!.. maarja, ik gebruik hem niet zo, een keer gelezen, en toen dacht ik eig van... hmzz...en dat wist ik nog niet?
maar oke, misschien op internet wat struinen?
en als je dat gedaan heb ,.. en een beetje bas kennis heb, dan hoef je ook neit zon boek aan te schaffen :grin:

Pöl
12 mei 2003, 22:08
Onlangs was hier een steengoede link op te vinden==> http://www.wheatdesign.com/bassbook/

't is een online bassbook
Je hoeft alleen nog maar de pagina's af te printen

Btw: check ook de kleuren van de Jazz op de voorpagina. Zelfde kleuren als mijn bestelde Deluxe P-bass Special :razz:

Sorry dat ik er steeds over lul, maar the wait is deadly

bassopotmus
13 mei 2003, 08:54
Verkopen ze die in Olypic white met tuquose pickgaurd? Mex model?

Anyway, mijn bijbel is "the bass players book" By Karl Coryat(bass player magazine editor)

frenske
13 mei 2003, 13:17
David Overthrow heeft een 3 delige reeks gemaakt. Beginnend van beginners en eindigen in gevorderden. Alle drie de boeken bevatten CD´s waar je heel goed mee kan spelen en natuurlijk uitleg over Schalen, Akkoorden etc.
Ik vond het ´beginners´-deel een heel goed boek. De andere delen heb ik niet eenvoudig kunnen vinden!

koen_V
13 mei 2003, 17:00
Op 2003-05-13 08:54, schreef bassopotmus:
Verkopen ze die in Olypic white met tuquose pickgaurd? Mex model?

Anyway, mijn bijbel is "the bass players book" By Karl Coryat(bass player magazine editor)

zover ik weet wordt de mex delux alleen in artic white verkocht!

Pöl
13 mei 2003, 17:47
Op 2003-05-13 17:00, schreef koen_V:


Op 2003-05-13 08:54, schreef bassopotmus:
Verkopen ze die in Olypic white met tuquose pickgaurd? Mex model?

Anyway, mijn bijbel is "the bass players book" By Karl Coryat(bass player magazine editor)

zover ik weet wordt de mex delux alleen in artic white verkocht!




Ik bedoel ook artic white, met zwarte plaat, but it's close enough...

bassopotmus
13 mei 2003, 18:09
aaah sorry dan issie niet zo cool.
Ik dacht Olympic white (gebroken) niet dat felle Artic.