PDA

View Full Version : Welke vind jij de mooist klinkende gitaar?



freddy
27 december 2010, 11:26
http://www.youtube.com/watch?v=HmqJeIrTEjsIk heb al zeer veel mooie gitaren gehoord.In de Sound Pure studio komen de mooiste exemplaren voorbij, ik was altijd al gecharmeerd van Santa Cruz tot ik deze hoorde: de MJ Franks Triple 0 (000) wat een fabelachtig mooi klinkende gitaar is dit, ze word hier erg vakkundig bespeeld door Ryan Cavanaugh.Er word gebruik gemaakt van erg goede microfoons voor zover we dit kunnen beoordelen op You Tube vind ik dit de mooiste.Wat vinden jullie de mooiste?

Triggy
27 december 2010, 13:34
Een 6120 Gretsch met TV-Jones over een Fender Bassman.
Of bedoel je een acoustische gitaar....

muziekschuur
27 december 2010, 13:57
Mooie gitaar. Maar er zijn meer hondsjes die Vicky heten...

freddy
27 december 2010, 15:14
Een 6120 Gretsch met TV-Jones over een Fender Bassman.
Of bedoel je een acoustische gitaar....

Natuurlijk,we zijn hier op het akoestische forum toch.

Triggy
28 december 2010, 01:49
Natuurlijk,we zijn hier op het akoestische forum toch.

Semi-acoustisch toch een Gretsch....:soinnocent:

Guitar GoD
28 december 2010, 13:06
nylonsnaren inbegrepen?

Ik ben zelf erg fan van ramirez. ik bezit zelf een R1, maar ik wil ooit nog deze flamenco kopen:

http://www.youtube.com/watch?v=bD1SgjTK54U

prachtig geluid komt daaruit :ok:

Ijselrobo 07
28 december 2010, 14:27
Hey,,

Ik heb zelf een Hanika uit 1980, erg mooie, en goed klinkende gitaar!
maarja, zo'n model is nu na 30 jaar (over 3 dagen 31 jaar!!) niet meer zo makkelijk te vinden.

Grtz.
Ijselrobo 07

BobvanKempen
28 december 2010, 23:46
Dat verschilt een beetje wat ik speel:

- Voor rock of zware stumpartijen : Gibson J-200
- Voor blues : Martin 000-28 al dan niet EC model
- Voor country : Kan met de Gibson maar had laatst een Martin d-18 vast en klonk erg lekker.

Goede allrounder voor op het podium (beetje lastig om met 5 gitaren te gaan staan) is toch wel de Ovation (gewoon de celebrity klinkt wat mij betreft al erg lekker) maar de Taylor T5 staat hoog op het verlanglijstje.

Eko
29 december 2010, 09:03
Ik heb wat toppers bespeeld deze adgelopen weken. Ik twijfel nog tussen een Morgan DR en een Martin D42. Beide gitaren zijn niet echt goedkoop maar prachtig in balans.