PDA

View Full Version : Tekening Music Man Axis gezocht



Snoekel99
27 december 2010, 08:45
Ik ben van plan als volgende gitaar een Music Man of een Paul Reed Smith te bouwen. Weet iemand hier tekeningen van te vinden?

Mattia
27 december 2010, 19:20
Ik ben van plan als volgende gitaar een Music Man of een Paul Reed Smith te bouwen. Weet iemand hier tekeningen van te vinden?

Er is een sticky met allerlei bouwplannen. Kijk daar eens.

Snoekel99
28 december 2010, 21:28
Daar heb ik uiteraard gekeken maar staat niet tussen wat ik zocht. Zocht?? Ja, zocht!

Net zo veranderlijk als het weer haha heb ik besloten te beginnen aan een Telecaster 1872 thinline!

Tekeningen inmiddels klaar om de mal te maken en morgen voor hout kijken. Wordt iig een maple neck met maple toets, body wordt yellow poplar of (zoals de originele 1972 versie) van essen. Ik denk dan wel gewoon europees essen, is identiek aan amerikaans essen, zover ik kan zien is de hardheid, tekening en geluid hetzelfde.

pueblo
28 december 2010, 21:53
Net zo veranderlijk als het weer haha heb ik besloten te beginnen aan een Telecaster 1872 thinline!


wow een telecaster uit 1872 :rockon:
even serieus: wordt een interessant projectje

Broodjekaas
28 december 2010, 23:31
The REAL vintage sh*t! :blast:

Tja, de mogelijkheden zijn eindeloos. Nog een weekje zoeken, en je weet al helemaal niet meer wat je wil.

Snoekel99
29 december 2010, 19:33
Daar heb ik uiteraard gekeken maar staat niet tussen wat ik zocht. Zocht?? Ja, zocht!

Net zo veranderlijk als het weer haha heb ik besloten te beginnen aan een Telecaster 1972 thinline!

Tekeningen inmiddels klaar om de mal te maken en morgen voor hout kijken. Wordt iig een maple neck met maple toets, body wordt yellow poplar of (zoals de originele 1972 versie) van essen. Ik denk dan wel gewoon europees essen, is identiek aan amerikaans essen, zover ik kan zien is de hardheid, tekening en geluid hetzelfde.

Edit: Ik ga toch de versie van 100 jaar later bouwen ;-) thnx pueblo

Snoekel99
29 december 2010, 19:38
Beslissen gaat snel hoor! Het wordt een essen body met maple neck & toets.
Vandaag de mal uit 8mm mdf gemaakt, hier en daar nog een beetje bijwerken en dan wachten op het nieuwe jaar........mijn houthandel is met vakantie :(

Verder nu bij de vrienden aan de andere kant van de oceaan aan het snuffelen naar gear, wil hem volledig met orgineel Fender gear uitrusten.

Ik ben nog wel op zoek naar een gedetailleerde tekening (met afmetingen) van de 1972 hals. Als er iemand is die mij deze kan toespelen dan ben ik je zeer erkentelijk!