PDA

View Full Version : Marshall MA Serie



FlameDude
27 december 2010, 01:15
Ik begin erg geïnteresseerd te raken in de Marshall MA 50C (http://www.thomann.de/nl/marshall_ma50c.htm). Het is de een van de goedkoopste buizencombo's die marshall nu aanbied en ze zijn nog geen eens een jaar op de markt. Even wat reviews en informatie erover gelezen, de distortion is erg slecht en het is te vergelijken met een transitorversterker. Hmmmm, iemand deze amp al getest?

RoelSmoel
27 december 2010, 02:30
Ja, voor dat geld kun je veel beter krijgen.

crapton
27 december 2010, 08:28
Ja getest en het is niks. Klinkt als een kartonnen doos met een scherp randje.

De Peavey Valveking combo is al een stukje beter.

Als het gaat om een goedkope combo spaar even door voor een Blackstar of een H&K Statesman (musicstore), die zijn niet duur maar wel echt bruikbaar. Of een 2e hands. Zelfs een Bugera is beter, die klinken in elk geval wel goed.

langun
27 december 2010, 10:44
Ik heb die een jaar geleden getest, en ik vond hem veel te scherp klinken (door een les paul).

Squier02
27 december 2010, 15:51
voor iets meer koop je een 2e handse JCM800, stukke beter voor dat geld.

FlameDude
27 december 2010, 17:29
voor iets meer koop je een 2e handse JCM800, stukke beter voor dat geld.
Waarom staat de JCM serie niet meer op Thomann?

wytz
27 december 2010, 17:33
wel hoor.
http://www.thomann.de/nl/marshall_2203.htm

Mr. Dynamite
27 december 2010, 17:41
Niks weert :stop:
K heb hem getest maar viel me echt heeul erg tegen, toch echt een budget amp. Voor de prijs is er zoveel mooiers te krijgen ;)

FlameDude
27 december 2010, 17:43
Oke, maar nou zie ik ook een "Marshall Valvestate S80 (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/406994837-marshall-valvestate-s80.html?return=eJw1j91qwzAMRt%2Bl0NwlttOmHQ6mtG%2 FiJN5i%2FIslb6Nj7z4ZVt3oHPQhJC2F%2FLGSzyDHyygPYHRZ 93lHzJIxl7KJQ9DFYfZaIwzRs1Cf1rjexN5GwFKDiWgi%2BzQF 0BRHrV80tPmHRa0LW6%2Fnadgx%2BNu3V6LbQGE6nu7ieHrkSs AJPNn9Or41HBueJ8LNEk6cqmXzK4sET0v6gPcNXqvwfxxaLtJZ xa6k7ouUXoBde0%2Beclsqupyr4h0UVLl2OQGuaTNKXLhYlsP8 %2Bwdj11jC&df=1&fta=eNotkE2SgyAUhO%2FCwjW%2Fgo%2FyCnMFCwQSazBSgok1 qdx9wBlWH%2F0a6MaAhHcGBejY4%2FQ0MSOdgVAK6Iwj6Vweyw ZEpwOwjgQkVTpSkFxot4DAdemU2qzAz5J0Di43e6nSmuBxrH5f Zv39gtXs%2BW5i1FtagHQpHSPu8l7GdHRpy2XenB9Jj4m1LQIH lMzNI13NdcsALe4vG69MFJXCG3YSxXBvA67AB8MG34CyMIiTSC mYkLaCdQM1vJlnzGQ7RbGgamge12OrqoLJzELzcBJcHxrIuYqX MgfP2z3Ge9Y3xXFyvYVVsMxduWqssiXj8hT941buLTqugwHQas 6ptakF3FWnfq95If31j0%2BkDWB4fz6%2FcV93Lg%3D%3D&fta_ind=4&fs=1&thumb_click=1#photoGallery)" op marktplaats staan met:
• 2 x 12" Celestion Speakers 2 x 40 watt
• 2 kanalen (clean - crunch en overdrive - lead)
• Spring reverb
• Effectloop
• Stereo chorus
Weet iemand wat het bouwjaar hiervan is?


Maar van een vriend kan ik ook een Marshall Valvestate 8040 kopen, deze is wel in slechtere staat (gaten in het gaas, kraakt als je aan een knop draait) met 40 watt, ik speel wel eens met 2 vrienden (drummer & bassist), maar dan krijg ik al heel snel feedback als ik het volume opendraai (Anders hoor ik mezelf behoorlijk slecht), nou vroeg ik me dus af wat ik het beste kan nemen, wat vooral dat feedback is dus een probleem, en hoe meer watt hoe harder je amp kan zonder feedback toch? En het is toch zoiezo wel beter dan me Roland Cube 20x?

wytz
27 december 2010, 17:50
Feedback heeft niet zo veel te maken met vermogen. Vooral de hoeveelheid drive die je gebruikt, het volume, de afscherming van je elementen en de spullen die je gebruikt.
Een marshall valvestate is aardig, maar voor zoveel geld als je uit wilde geven aan een nieuwe marshall MA50 is er tweedehands veel meer mooi spul te koop.
Marshalls kunnen hele leuke versterkers zijn en hebben een grote schare fans, maar er zijn natuurlijk ook heel veel andere merken op de markt die hele leuke versterkers verkopen.

FlameDude
27 december 2010, 18:29
Feedback heeft niet zo veel te maken met vermogen. Vooral de hoeveelheid drive die je gebruikt, het volume, de afscherming van je elementen en de spullen die je gebruikt.
Een marshall valvestate is aardig, maar voor zoveel geld als je uit wilde geven aan een nieuwe marshall MA50 is er tweedehands veel meer mooi spul te koop.
Marshalls kunnen hele leuke versterkers zijn en hebben een grote schare fans, maar er zijn natuurlijk ook heel veel andere merken op de markt die hele leuke versterkers verkopen. Ik wil gewoon een Marshall. Al zijn er nog 10.000 goede merken, ik wil een Marshall.

allochthomas
27 december 2010, 18:33
En weer de zoveelste puber die om advies komt vragen maar het toch gewoon negeert en lekker doet waar hij zelf zin in heeft:stop:.

Wabbie
27 december 2010, 18:46
Ik wil gewoon een Marshall. Al zijn er nog 10.000 goede merken, ik wil een Marshall.

Dan koop je toch die MA50? Dan heb je een Marshall! Probleem opgelost! :makeup:

FlameDude
27 december 2010, 18:55
En weer de zoveelste puber die om advies komt vragen maar het toch gewoon negeert en lekker doet waar hij zelf zin in heeft:stop:. Ik vroeg alleen welke nou beter was, die S80 of die 8040.

macwilliams
27 december 2010, 19:03
S80 is toch een 2x12?
8040 toch ook?

allochthomas
27 december 2010, 19:05
Advies is al gegeven, gezien je budget weg blijven van de valvestate en andere transistor versterkers. Hij zijn leuke dingen voor het geld, maar met jouw budget is er zo veel beters te krijgen.

Als je perse merk geil wilt zijn is zoals aangegeven de jcm een hele goeie keuze. Als je niet merk geil bent kan ik je met wet speurwerk nog aan een mesa boogie voor 600 euro helpen.

lollol
27 december 2010, 20:58
S80 is toch een 2x12?
8040 toch ook?

8040 is 1x12
S80 in 8240

En ik zou ook voor de JCM gaan:ok:

macwilliams
27 december 2010, 21:45
8040 is 1x12
S80 in 8240

En ik zou ook voor de JCM gaan:ok:


Nou dan moet ik morgen eens in de schuur gaan kijken. Daar staan nog twee valvestate ampjes staan, waarvan één een 2x12 stereo chorus is. En de andere is een 1x12 80 watter. En bij mijn weten zijn dat een S80 en een 8040.

Ik had geen idee dat er marktplaats gebruikers zijn die voor een 2x12 nog zoveel geld durven te vragen. Ik zal de markt eens verzieken en de mijne voor weinig er op zetten :D

lollol
27 december 2010, 22:02
Nou dan moet ik morgen eens in de schuur gaan kijken. Daar staan nog twee valvestate ampjes staan, waarvan één een 2x12 stereo chorus is. En de andere is een 1x12 80 watter. En bij mijn weten zijn dat een S80 en een 8040.

Ik had geen idee dat er marktplaats gebruikers zijn die voor een 2x12 nog zoveel geld durven te vragen. Ik zal de markt eens verzieken en de mijne voor weinig er op zetten :D

Ik denk dat het zo is:
8240 (S80)
8080

De 8 staat nergens voor
Die 2 voor 2 speakers (0 voor 1 speaker)
40 staat voor 40W (80 voor 80W)

Ik heb ooit nog gedacht aan de koop van een valvestate, maar ik zoek toch maar naar een bluescube :P

JohnLord
27 december 2010, 22:03
En weer de zoveelste puber die om advies komt vragen maar het toch gewoon negeert en lekker doet waar hij zelf zin in heeft:stop:.

Hij is gewoon duidelijk in wat ie wil. Dat maakt het voor ons een stuk makkelijker.

macwilliams
27 december 2010, 22:15
Ik denk dat het zo is:
8240 (S80)
8080

De 8 staat nergens voor
Die 2 voor 2 speakers (0 voor 1 speaker)
40 staat voor 40W (80 voor 80W)

Ik heb ooit nog gedacht aan de koop van een valvestate, maar ik zoek toch maar naar een bluescube :P

Klinkt logisch.
En ik heb wel goede dingen gehoord over de bluescube maar de amp zelf nog niet gehoord. Van de valvestates heb ik er wel " een paar" gehoord en ik durf te beweren dat dat goede versterkers zijn. Ach wat, heb zelfs een mg15dfx staan en ik kan er een behoorlijk soundje in draaien. Het vergt wat oefening maar het kan echt wel.

FlameDude
27 december 2010, 22:18
Advies is al gegeven, gezien je budget weg blijven van de valvestate en andere transistor versterkers. Hij zijn leuke dingen voor het geld, maar met jouw budget is er zo veel beters te krijgen.

Als je perse merk geil wilt zijn is zoals aangegeven de jcm een hele goeie keuze. Als je niet merk geil bent kan ik je met wet speurwerk nog aan een mesa boogie voor 600 euro helpen.Zou het dan mogelijk zijn om een Marshall top met een Mesa Boogie cabinet te combineren? Dat lijkt me wel vet, of een Mesa cabinet met een Harley Benton cabinet..

Dus die valvestate's zijn te duur en de 8040 is beter dan de S80?

Grtz

allochthomas
27 december 2010, 22:30
Nee, dat kan helaas niet. De amerikanen gebruiken een andere voltage dan de britten dus mesa+marshall kan helaas niet


















Grapje:D
Tuurlijk kan dat. Waar ben je eigenlijk precies naar op zoek? zoek je een top+cabinet, een combo, thuis gebruik of podium, veelzijdig of one trick pony, jazz of metal(of allebei)?

FruscianteFan
27 december 2010, 22:52
Ik wil gewoon een Marshall. Al zijn er nog 10.000 goede merken, ik wil een Marshall.
Het is inderdaad leuk dat er Marshall op een versterker staat, maar dat maakt hem nog niet per se goed. Als mensen hier je resoluut afraden om aan de goedkoper Marshall te gaan, zou ik persoonlijk naar dat advies luisteren. Tenzij je hier echt alleen maar komt om jezelf ervan te overtuigen dat die Marshalls goed zijn.

Ik heb zelf een tijdje over een Valvestate gespeeld, in mijn coverbandje (tot ik zelf een Fender Blues Junior had). Klinkt niet verkeerd, maar het is absoluut geen heilige graal. Gewoon, gitaargeluid.

FlameDude
27 december 2010, 22:53
Nee, dat kan helaas niet. De amerikanen gebruiken een andere voltage dan de britten dus mesa+marshall kan helaas niet


















Grapje:D
Tuurlijk kan dat. Waar ben je eigenlijk precies naar op zoek? zoek je een top+cabinet, een combo, thuis gebruik of podium, veelzijdig of one trick pony, jazz of metal(of allebei)?Ik ben op zoek naar een amp die een lekkere heldere zuivere distortion heeft zonder pedals erop, en een niet al te modderige clean (Wat m'n Cube dus wel heeft op clean, maar misschien ligt dat wel aan m'n pickups, het is tenslotte een 125 eu gitaartje) (Ik weet niet of dit teveel gevraagd is, aangezien ik er niet veel verstand van heb en ik heb maar op 4 amps gespeeld) Ik speel vooral punkrock, poppunk & ska (www.youtube.com/PunkRockCovers). het liefst dus een combo zoals ik al eerder zei, maar zo'n halfstack lijkt me ook wel gaaf, alleen de gemiddelde goede top gaat wel over me budget.. Momenteel beschik ik ongeveer een half jaar over een Epiphone SG & een Roland Cube 20x. Daar ben ik nog steeds erg tevreden mee maar nu ik ook in een bandje zit wil ik graag een wat professionelere & grotere amp.

macwilliams
27 december 2010, 23:04
Jammer dat je aan de andere kant van de dijk woont anders zou ik zeggen kom maar langs en neem je gitaar mee.

allochthomas
27 december 2010, 23:10
Zoals al eerder gezegd: blijf weg van die marshalls!

Combo is inderdaad de beste optie gezien je budget(ik schat 600?). Zelf heb ik nadat ik mijn roland cube 30 zat was een peavey valveking head en een marshall 1922 cabinet gescoord voor 600 euro(versterker was nieuw, cabinet 2dehands) en daar heb ik heel veel plezier van gehad en meerdere malen mee opgetreden. Gezien je ervaring(meer het gebrek daar aan, niet persoonlijk bedoeld) mis je wel wat ervaring op het gebied van het geluid waar je naar op zoek bent. De peavey valveking is een veilige keuze voor een beginner en dat weet ik uit eigen ervaring. Goeie scheur en erg veelzijdig. De marshall ma werd je al afgeraden want er zijn voor die prijs veel leukere dingen te vinden. De valvestate is leuk voor de prijs, maar met een grote budget is er zo veel beters te krijgen.

Als je wat avontuurlijker bent kun je 2dehands proberen rond te snuffelen. De marshall jcm serie is goedkoop te krijgen en zoals ik al zijn brengt 600 euro je in het territoria van de mesa boogie studio 22, de .50 cal en de dc-2(en misschien dc-3). Dat zijn echt versterkers voor het leven, maar je moet wel weten wat je doet en ze hebben een karakteristiek geluid voor mesa(maar wel een geweldige mits je er van houd.

Ik denk persoonlijk dat je het beste naar een goeie muziek zaak kunt gaan en daar om advies vragen en vooral: testen. Nog beter is iemand met verstand meet te nemen(als ik in de buurt woonde had ik je met alle liefde eens mee genomen naar een muziek zaak om wat versterkers te testen). Zodra je een versterker hebt waar je helemaal gelukkig van wordt: slaap er eens een paar nachten over en als je hem na een week weer test en je wordt er nog steeds blij van dan lekker kopen(zo voorkom je dat je als Roelsmoel eindigt).

Hopelijk heb je er wat aan want ik zit dit niet te tikken zodat jij morgen met een valvestate aan komt zetten;)

FlameDude
27 december 2010, 23:15
Zoals al eerder gezegd: blijf weg van die marshalls!

Combo is inderdaad de beste optie gezien je budget(ik schat 600?). Zelf heb ik nadat ik mijn roland cube 30 zat was een peavey valveking head en een marshall 1922 cabinet gescoord voor 600 euro(versterker was nieuw, cabinet 2dehands) en daar heb ik heel veel plezier van gehad en meerdere malen mee opgetreden. Gezien je ervaring(meer het gebrek daar aan, niet persoonlijk bedoeld) mis je wel wat ervaring op het gebied van het geluid waar je naar op zoek bent. De peavey valveking is een veilige keuze voor een beginner en dat weet ik uit eigen ervaring. Goeie scheur en erg veelzijdig. De marshall ma werd je al afgeraden want er zijn voor die prijs veel leukere dingen te vinden. De valvestate is leuk voor de prijs, maar met een grote budget is er zo veel beters te krijgen.

Als je wat avontuurlijker bent kun je 2dehands proberen rond te snuffelen. De marshall jcm serie is goedkoop te krijgen en zoals ik al zijn brengt 600 euro je in het territoria van de mesa boogie studio 22, de .50 cal en de dc-2(en misschien dc-3). Dat zijn echt versterkers voor het leven, maar je moet wel weten wat je doet en ze hebben een karakteristiek geluid voor mesa(maar wel een geweldige mits je er van houd.

Ik denk persoonlijk dat je het beste naar een goeie muziek zaak kunt gaan en daar om advies vragen en vooral: testen. Nog beter is iemand met verstand meet te nemen(als ik in de buurt woonde had ik je met alle liefde eens mee genomen naar een muziek zaak om wat versterkers te testen). Zodra je een versterker hebt waar je helemaal gelukkig van wordt: slaap er eens een paar nachten over en als je hem na een week weer test en je wordt er nog steeds blij van dan lekker kopen(zo voorkom je dat je als Roelsmoel eindigt).

Hopelijk heb je er wat aan want ik zit dit niet te tikken zodat jij morgen met een valvestate aan komt zetten;)Maar wie heeft gezegd dat mijn budget 600 euro was dan? Ik wou die MA50C graag kopen, maar het geld heb ik er nog niet voor :sssh:
Daarom wou ik ook graag die valvestate, die kan ik al veel eerder kopen dan, want 600 euro heb ik niet zomaar, en al helemaal niet in de winter..
En als ik nou wat versterkers ga testen bij bijvoorbeeld feedback, dan weet ik niet echt het verschil van mijn momentele gear en de versterker die ik test, want je speelt dan ook op een andere gitaar en ik kan toch niet het geluid van me Cube in me hoofd krijgen? Of moet ik al m'n eigen gear ook meenemen zodat ik de verschillen kan horen?
Maar waarom vind iedereen een Marshall opeens slecht? Bijna elke rockmuzikant speelt erop?
En wat bedoelt u met mijn ervaring?

allochthomas
27 december 2010, 23:25
marshall is per definitie niet slecht maar ze hebben gewoon hun goeie en slechte serie versterkers.

Ik ging van 600 uit omdat je graag die MA wou. Tja, sparen he en de drang weerstaan om iets te kopen omdat het goedkoper is. Mijn ervaring is dat je eigenlijk altijd wat teleurgesteld terug komt als je iets anders koopt dan wat je eigenlijk wou hebben puur omdat het goedkoper is. Als het pure noodzaak is dan vind ik het prima maar anders is het zonde.

Gezien je speel ervaring en je huidige budget is het misschien waard om lekker door te sparen en te werken in de zomer zodat je wel de versterker kan kopen die je echt wilt en geen compromis. Niks is zo lekker om aan het einde van een zomer hard werken die buizen bak te kopen en je buren te terroriseren:blast:

grayfink
27 december 2010, 23:34
Ik zou een valvestate kopen en dan doorsparen voor zo'n mooie MA.

grayfink
27 december 2010, 23:35
Een ironiesmiley hebben we niet hé?:chicken:

Pepe
27 december 2010, 23:38
Maar waarom vind iedereen een Marshall opeens slecht? Bijna elke rockmuzikant speelt erop?
En wat bedoelt u met mijn ervaring?

Is dat een grapje of doe je net of je dom bent?
Serieus.. als je comment op een bepaald model niet los kan zien van alle produkten die gemaakt worden dan zou ik nog even wachten met iets vragen tot dat besef is ingedaald.

Wabbie
27 december 2010, 23:45
Het Marshall geluid moet je ook maar van houden. Ik heb persoonlijk helemaal niks met de legendarische JCM 800 bijvoorbeeld. Aantal keer op gespeeld ook live, maar ik geef mij maar een koch, een fender of een mesa.

Ik heb zelf trouwens ook jarenlang een Marshall VS100 valvestate top gehad. Opzich een prima "tussen" versterker voordat je overstapt op een echte buizenbak. En heeft meer dan genoeg volume om mee te komen in een harde band. Geluid is misschien niet de heilige graal, maar als je nog niet precies weet wat je wilt is het misschien best een goed tussen station.

FlameDude
27 december 2010, 23:47
Is dat een grapje of doe je net of je dom bent?
Serieus.. als je comment op een bepaald model niet los kan zien van alle produkten die gemaakt worden dan zou ik nog even wachten met iets vragen tot dat besef is ingedaald.

Zoals al eerder gezegd: blijf weg van die marshalls!Dat was eigenlijk gericht op deze opmerking.



Uhm, wuuuut? (http://www.thomann.de/nl/search.html?gf=rieten_gitaren_combos&bf=mesa_boogie&oa=pra)

allochthomas
27 december 2010, 23:53
Ik doel op de oude dual caliber serie knul, niet op de nieuwe modellen. Ik heb zelf toen 550 euro betaald voor mijn mesa DC-2. De .50cal is ook voor zo'n 600 euro op te pikken en de .22 nog wat goedkoper. Zoals ik al zeg: alleen aan beginnen als je je echt avontuurlijk voelt

En met DIE marshalls bedoel ik niet marshall zelf, maar die specifieke modellen.

Tankman
27 december 2010, 23:57
Ik heb de Marshall MA100 Head en de MA50 Combo weleens vaker getest. De MA50C staat nu al een half jaar te verstoffen in de winkel. Niemand die er naar omkijkt en terecht.

De hele MA serie heeft zwaar last van schelle clean kanalen en zwakke en lelijke drive kanalen. Er is geen knap geluid uit te halen. Wat je ook doet. Zo enthousiast als de vertegenwoordiger was toen hij er de eerste keer over begon, zo teleurstellend zijn die dingen.

Je kan dan beter naar de JMD serie kijken. Ik vind die niet heel veel beter, maar wel iets meer ruikbaar.

Maar nog snap ik niet waarom je perse een Marshall wilt. Er is zoveel op de markt. Staar je niet blind op Marshall. Neem een keer je eigen gitaar mee naar een winkel en test wat uit. Het is heus geen regel dat je in de winkel op een gitaar van de winkel moet spelen. Je mag altijd je eigen spul meenemen om dingen uit te testen.

Pepe
28 december 2010, 01:29
Waarom het een Marshall moet zijn zal wel ongeveer hetzelfde zijn waarom je vroeger perse een Fender -of Gibson- wil. Je helden spelen er over, je ziet ze op podia, het is gewoon cool.
Daar is niks mis mee. Coolness is a big part of de drive.

Ach, mijn eerste Fender was een Mustang, de goedkoopste Fender die ik kon betalen. Geen gitaar die doorgaans aangeraden wordt maar wat een hoop lol heb ik daar van gehad. Trots als een aap met 7 lullen en in mijn oren een geluid waar de engeltjes van gingen huilen.

macwilliams
28 december 2010, 07:27
Een ironiesmiley hebben we niet hé?:chicken:

http://www.flamencodancer.eu/blog/wp-content/themes/df_new/images/smiley_xmas_irony.gif

macwilliams
28 december 2010, 07:34
Waarom het een Marshall moet zijn zal wel ongeveer hetzelfde zijn waarom je vroeger perse een Fender -of Gibson- wil. Je helden spelen er over, je ziet ze op podia, het is gewoon cool.
Daar is niks mis mee. Coolness is a big part of de drive.

Ach, mijn eerste Fender was een Mustang, de goedkoopste Fender die ik kon betalen. Geen gitaar die doorgaans aangeraden wordt maar wat een hoop lol heb ik daar van gehad. Trots als een aap met 7 lullen en in mijn oren een geluid waar de engeltjes van gingen huilen.

Mijn "helden" spelen/ speelden op BC Rich, ESP, Ibanez, mesa boogie amps of trace Elliott amps en weet niet wat allemaal. En wat heb ik zelf gekocht. Fender, Gibson, Epiphone, ENGL amp, Marshall amp, Fender amp.

Maar ik zet m'n valvestate ampjes wel lekker droog weg achter in de schuur totdat ze plotseling door vintage-heid veel waard lijken te zijn.

Misery Signals
28 december 2010, 10:47
Ik zou zelfs gewoon op je Cube blijven spelen tot je geld hebt voor wat anders. Je gitaar is zo te horen ook erg matig, al kan een amp een betere upgrade betekenen dan een betere gitaar in jouw geval.

Waarom je absoluut Marshall moet hebben is mij ook een raadsel. Teren net als Gibson wat op hun verleden. Met de JVM amps zijn ze terug wat OK bezig en die AFD moet ook wat zijn, maar die hebben gedurende jaren een hoop matige amps gemaakt zeg... Als je toch een Marshall wil, zou ik sparen voor een tweedehandse Marshall DSL of een JCM800 combo.

Skip gewoon die Valvestate reeks. Klinken OK, maar dan is er weer het gedoe met ze kwijt te geraken enz. Mensen zijn zich zeer bewust van wat er op de markt is. Zelfs in het Valvestate prijssegment zijn er al lampenamps te vinden die niet verkeerd klinken.

Kijk gewoon verder dan je neus lang is. Met jouw instelling ga je sneller een miskoop gemaakt hebben. Je kan zeggen "Ik wil een Marshall 2203 bv" omdat je die amp gehoord hebt en de klank je erg aanstond. "Ik wil gewoon een Marshall" klinkt gewoon een beetje belachelijk NOOB, zeker als je weet wat er allemaal op de markt is...

MS

lollol
28 december 2010, 18:08
Klinkt logisch.
En ik heb wel goede dingen gehoord over de bluescube maar de amp zelf nog niet gehoord. Van de valvestates heb ik er wel " een paar" gehoord en ik durf te beweren dat dat goede versterkers zijn. Ach wat, heb zelfs een mg15dfx staan en ik kan er een behoorlijk soundje in draaien. Het vergt wat oefening maar het kan echt wel.

Wat staat er in godsnaam allemaal in die schuur van je dan?:dontgeti::soinnocent:

macwilliams
28 december 2010, 19:01
Wat staat er in godsnaam allemaal in die schuur van je dan?:dontgeti::soinnocent:

Daar staat niet zo heel veel in, wat ik me kan herinneren, 1VS 80 1x12 en 1VS 8040 2x12 stereo chorus en dan ligt er nog her en der wat 12 inch celestions en wat eminence speakers en nog een 15 inch eminence en er staat nog een 2x12 speaker cabinet en een fender bluesdeville(gemod door mr bassman in eelde) en een marshall mg15 dfx en een marshall 1960B cabinet gesigneerd door Jim marshall en een BC Rich warlock en in een la liggen nog ongeveer 8à 10 Gibson elementen en wat dimarzio's en fender elementen en tom bruggen en stoptails, potmeters voor een gitaar of 5, een stuk of drie footswitches van marshal en een Z9 of Z12 van ENGL. En dan liggen daar nog wat gitaarkoffers en tassen, boss en ibanez pedalen, patchkabels, speakerkabels, netsnoeren voor de amps. En nog wat klein spul.

lollol
28 december 2010, 19:23
:dontgeti::crazyhappy:

En dat gebruik je allemaal niet?!:makeup:
Jij moet nodig ff gaan verkopen:cheerup:

macwilliams
28 december 2010, 20:31
Wat ik eventueel kwijt wil staat in m'n onderschift, de rest komt ooit weer van pas. Ik ben nog bezig met een Tele project die ook ergens in de schuur rondzwerft en daar kan ik ook weer wat rommel in kwijt.

Die valvestate ampjes zijn leuke versterkers die ik wanneer ik er iemand een plezier mee kan doen wel goedkoop kwijt wil.
Er is alleen geen interesse dus dan laat ik ze lekker staan. Zolang ik m'n nek er niet over breek boeit het me niet zoveel. En misschien komt het me nog eens van pas.

Dan zie je die 1x12 op MP voorbij komen voor €150,- terwijl ik hem voor een spot prijsje van de hand doe. Zeg maar de helft ofzo. Zit gewoon een celestion in die nieuw al dat moet kosten.

Jasper.
28 december 2010, 20:44
2ehands JCM900 Combo? Erg goed clean en een strakke distortion. Word op het internet ook wel aardig veel gebashed maar ik vind het een ontzettend goede amp en dat is het ook. En omdat ze niet heel hoog aangeschreven staan zijn ze vaak erg goedkoop te vinden. Toch moet je je niet te veel van de slechte reviews aantrekken. Je moet hem uiteraard wel testen want hij moet je wel liggen denk ik. Maar je hebt voor weinig geld heel veel amp.