PDA

View Full Version : 10000 Motherfuckers



BibixMusic
26 december 2010, 23:00
Niet schrikken van de titel, het is toch echt de naam van 't nummer.
Covertje van Jason Mraz.

Krijg binnenkort een nieuwe gitaar en ben in contact met wat begeleidend gitaristen dus er komt zeker nog wel een nieuwe versie van dit lied.

Moet er wel bij zeggen dat ik sinds vandaag weer een beetje herstellende ben van een griepje/verkoudheid waardoor ik een paar dagen niet heb gezongen en mijn stem sowieso een beetje anders klinkt. Maar dit nummer wil ik al heel lang coveren dus, voilą. (:

http://www.youtube.com/watch?v=uEvnEN7NcgE

JvD.
26 december 2010, 23:20
Mooi gezongen maar wat een ongelovelijk saai nummer.

BibixMusic
26 december 2010, 23:23
Mooi gezongen maar wat een ongelovelijk saai nummer.

komt misschien omdat het zo lang duurt..

't was voor mij meer een uitdaging omdat je qua zang ff alle kanten op gaat.

volgende cover wordt waarschijnlijk zelfgeschreven nummer, dus dat is weer wat anders (:

JvD.
26 december 2010, 23:26
komt misschien omdat het zo lang duurt..

't was voor mij meer een uitdaging omdat je qua zang ff alle kanten op gaat.

volgende cover wordt waarschijnlijk zelfgeschreven nummer, dus dat is weer wat anders (:
'k Ben benieuwd. Ik heb het origineel ook geluistert, dat vond ik ook saai. dus het is een smaak kwestie.

beruk
26 december 2010, 23:37
volgende cover wordt waarschijnlijk zelfgeschreven nummer, dus dat is weer wat anders (:
Zeg dat!:seriousf:

On topic: leuk gezongen hoor! ben benieuwd naar je stem als je weer helemaal hersteld bent. Klinkt nu al zeer in orde.
Je hebt iemand erbij nodig voor leuke fill in dingetjes (zoals de piano in de live uitvoering van Jason) alleen met gitaar zo is een beetje braaf. Dan kun je je meer op de zang storten en alle dynamiek geven die het liedje nodig heeft.

Leuker: liedjes van Kimya Dawson (http://www.youtube.com/watch?v=-HWVtnPaWDg&feature=related), niet zo zoet.
Zolang je dat piercen maar achterwege laat....

Pickel
1 januari 2011, 14:07
Je was me op youtube al opgevallen, niet wetende dat je ook hier op dit forum zit.... Maaruh, ik vind dat je het erg leuk doet, ik kan niet anders zeggen!:dance:

Duhsjaak
2 januari 2011, 08:41
Hi Bibi
Ik ben wel een liefhebber van een beetje eenvoudig of kaal zo je wilt.
Ik vind het liedje niets bijzonders hebben, de artiest vind ik ook niet veel origineels bieden.

Dat staat los van je uitvoering. Die vind ik opmerkelijk goed klinken.
Wel eens een liedje van Tim Buckley of Jeff Buckley geprobeerd? Dat geeft je echt iets om je tanden in te zetten.

(En, voorstel, je microfoon iets lager misschien? Verders: Heel goed gelukt zou ik zeggen.)

Of zelf iets maken, is nog leuker misschien.
Ik ga met plezier weer naar je volgende post luisteren.

Vriendelijke groet, Gus

BibixMusic
2 januari 2011, 10:57
Hi Bibi
Ik ben wel een liefhebber van een beetje eenvoudig of kaal zo je wilt.
Ik vind het liedje niets bijzonders hebben, de artiest vind ik ook niet veel origineels bieden.

Dat staat los van je uitvoering. Die vind ik opmerkelijk goed klinken.
Wel eens een liedje van Tim Buckley of Jeff Buckley geprobeerd? Dat geeft je echt iets om je tanden in te zetten.

(En, voorstel, je microfoon iets lager misschien? Verders: Heel goed gelukt zou ik zeggen.)

Of zelf iets maken, is nog leuker misschien.
Ik ga met plezier weer naar je volgende post luisteren.

Vriendelijke groet, Gus

thanks (:

ik zelf vind mraz wel een redelijk goeie artiest, maar dat komt gewoon omdat hij heel veel zangstijlen kan toepassen en goed kan improviseren etc.
hij is denk ik alleen door 'i'm yours' een beetje een top-40 artiest geworden..

die microfoon moet ik nog eens goed afstellen ja, komt goed!
ik ben zelf nummers aan het schrijven, alleen de melodielijn moet ik nog een beetje in elkaar zien te flansen (wat ik best moeilijk vind).

volgende nummer wordt unintended van muse. het is weer wat anders, maar ik zelf vind het echt een gaaf nummer. bovendien gaat mijn broer 'm waarschijnlijk even begeleiden op gitaar zodat ik met dat nummer me volledig kan richten op de zang.

moet alleen even wachten tot mijn broer klaar is met leren :)