PDA

View Full Version : Reverb pedalen



Simon Hans
26 december 2010, 17:18
Wat zijn zo jullie ervaringen met reverb apparaten? Welke vinden jullie goed en welke niet?
Er duiken eigenlijk vooral de volgende pedals op: T-rex Room Mate EHX Holy Grail en Blackstar HT-Reverb. Zijn er betere?:hippie:

vinni
26 december 2010, 17:54
Heb er een aantal gehad o.a. de Roommate en de EBS.
Zijn gewoon goed.

Maar als ik nu zou moeten kiezen dan zou ik gaan voor de
Neunaber WET of de Strymon Blue Sky.

Vinni

JvD.
26 december 2010, 22:43
Tech 21 boost rvb !

HaroldA
26 december 2010, 23:46
Heb goede dingen over de biyang reverb gehoord...

Jochem92
27 december 2010, 00:11
Biyang Baby Boom Tri-reverb is inderdaad een mooie, veelzijdige reverb. Alleen niet altijd 100% betrouwbaar...

DemolitionColorScheme
27 december 2010, 09:35
Neunaber FX WET Reverb

onrust nv
29 december 2010, 02:24
Vermona retroverb of de vermona retubeverb :punk:

Dweezman
30 mei 2012, 11:18
Ehm: waar koop je die Neunaber? Want one!

HaroldA
30 mei 2012, 11:20
Heb sinds een paar weken de lelijkste reverb die bestaat:

http://www.mesi.fr/product_img/chicklet_b.jpg

bass blom
30 mei 2012, 11:21
ja die heb ik ook, heerlijk smerig ding :p

HaroldA
30 mei 2012, 11:23
ja die heb ik ook, heerlijk smerig ding :p

Op de foto zie je niet dat het ook nog eens glitter-roze is. :stop:

Wel leuk om extreme dingen mee te doen.

lindstrom
30 mei 2012, 11:27
hier gewoon een EHX Holy Grail.. de oude... heb hem al een jaar of 15 (of meer) en heeft me maar 1 keer in de steek gelaten, zat stof tussen de potmeter. keertje doorgeblazen en is weer als nieuw.

bass blom
30 mei 2012, 11:35
Op de foto zie je niet dat het ook nog eens glitter-roze is. :stop:

Wel leuk om extreme dingen mee te doen.

ja, ik had hem eerst subtiel en altijd aan maar de laatste maanden heb ik heb dik vol goor staan en gebruik ik hem af en toe.

enig minpunt, de in of output zat los pas met de jack vast er in.
heb dat wel kunnen fixen mar dat lijkt een eenmalig iets.. :chicken:
dat is dan de prijs van een lage prijs en een kleine behuizing.

DemolitionColorScheme
30 mei 2012, 11:50
Ehm: waar koop je die Neunaber? Want one!
www.crushthebutton.be (http://www.crushthebutton.be/)

Dweezman
30 mei 2012, 12:30
out of stock... dammit

Dirk_Hendrik
30 mei 2012, 12:33
Zoom 505 voor een paar tientjes van MP en dan met je potenvan de distortions afblijven. beste bang for the buck.

titzenpitzer
30 mei 2012, 12:52
ja, ik had hem eerst subtiel en altijd aan maar de laatste maanden heb ik heb dik vol goor staan en gebruik ik hem af en toe.

enig minpunt, de in of output zat los pas met de jack vast er in.
heb dat wel kunnen fixen mar dat lijkt een eenmalig iets.. :chicken:
dat is dan de prijs van een lage prijs en een kleine behuizing.

Veel plezier, de mijne gaf het na een 3tal maanden op. Kloteding, ging kapot tijdens een belangrijke rockrally grrr..

Brum
30 mei 2012, 13:04
hier gewoon een EHX Holy Grail.. de oude... heb hem al een jaar of 15 (of meer) en heeft me maar 1 keer in de steek gelaten, zat stof tussen de potmeter. keertje doorgeblazen en is weer als nieuw.

En toch zou ik de Nano versie adviseren, die is toch wel een stuk betrouwbaarder en bovendien wel even makkelijker te plaatsen op je pedalenbord, in plaats van het ouwe bakbeest. Ik heb ze allebei en er is geen verschil in klank kan ik garanderen.

Helaas is de ouwe bij mij wel al vaak open geweest, omdat er weer 's wat los zat... Dat was ik op een gegeven moment dan ook beu. Het is nooit prettig tijdens een repetitie en de boel valt uit en ben dan ook maar voor de Nano versie gegaan. Wat mij betreft wel een aanrader, de Holy Grail.

Gitaar4LifeDude
30 mei 2012, 13:25
Ik heb zelf een strymon blue sky reverberator, prima ding, zeker voor freaky dingen.
Als ik een andere moest kiezen zou ik zeker voor de neunaber WET gaan of voor de dr. scientist reverberator (staat er nu trouwens eentje op marktplaats)
Als je gewoon de wat meer basic dingen leuk vindt dan is zo'n roommate helemaal prima.

onrust nv
30 mei 2012, 14:07
Had een poos gelede de Hardwire reverb voo 50 euro gekocht,lexicon(of misschien vind ik lexicon gewoon prut) in volgens de buitenkant maar vind het best wel tegenvallen. Ik vind mijn holier grail mooier klinken, alleen jammer van de long/short schakel knop.

h.maes
30 mei 2012, 14:58
Ik werd vandaag door Brett Kingman getipt om zijn demo van de Crazy Tube Circuits Splash mkII eens te bekijken. Volgens Brett heeft deze een vergelijkbare preamp 'sound' als de ClinchFX EP+. Demo viel mij iig niet tegen:


http://www.youtube.com/watch?v=qZUIbZ0D5q8

Een interessante reverb die een keuze kan zijn naast de Wet en BSR. ;) Loopersparadise is volgens mijn de dichtstbijzijnde dealer. http://www.loopersparadise.de/de/pro.php?p=719

Ik wacht zelf nog even op de Strymon Flint. :D

Gitaar4LifeDude
30 mei 2012, 17:51
Ik werd vandaag door Brett Kingman getipt om zijn demo van de Crazy Tube Circuits Splash mkII eens te bekijken. Volgens Brett heeft deze een vergelijkbare preamp 'sound' als de ClinchFX EP+. Demo viel mij iig niet tegen:


http://www.youtube.com/watch?v=qZUIbZ0D5q8

Een interessante reverb die een keuze kan zijn naast de Wet en BSR. ;) Loopersparadise is volgens mijn de dichtstbijzijnde dealer. http://www.loopersparadise.de/de/pro.php?p=719

Ik wacht zelf nog even op de Strymon Flint. :D

Klinkt zeker goed, altijd leuk zijn demo's.
Wat verwacht je eigenlijk van de strymon flint? Gaat dat een Blue sky killer zijn?

titzenpitzer
30 mei 2012, 18:13
Uuuh ik denk niet dat de Flint bedoeld is als next big time in reverb. Het zijn gewoon de 'effecten' die op twin-achtige versterkers staan.

DemolitionColorScheme
30 mei 2012, 19:45
Uuuh ik denk niet dat de Flint bedoeld is als next big time in reverb. Het zijn gewoon de 'effecten' die op twin-achtige versterkers staan.
Precies. BSR = reverb en de Flint heeft gewoon extra reverb aan boord.

h.maes
31 mei 2012, 07:44
De Flint heeft niet alleen spring reverb zoals in een amp maar ook een 70's plate en 80's hall. Minder opties dan een BSR maar daardoor nog steeds een goede optie als reverb incl. Tremolo. Het is maar net wat je nodig hebt.

DemolitionColorScheme
31 mei 2012, 07:58
De Flint heeft niet alleen spring reverb zoals in een amp maar ook een 70's plate en 80's hall. Minder opties dan een BSR maar daardoor nog steeds een goede optie als reverb incl. Tremolo. Het is maar net wat je nodig hebt.
True. Die 80ies hall is wel nice. :)

tidalwave_sideburns
31 mei 2012, 08:49
Ik vind qua digitale reverbs afgaande op youtube clipjes die Earthquaker Ghost Echo erg veelbelovend klinken. Die lui maken so wie so interessante spullen.

govertm
11 juni 2014, 09:01
Die splash reverb en wet zijn erg mooie compacte pedalen met een erg mooi geluid (op youtube). Lees eerder hier dat de hardwire rv5 tegen viel. Wat zijn jullie meningen over de hardwire supernatural ambiant verb. Zit zelf namelijk te twijfelen tussen deze 3 reverbs.

Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk