PDA

View Full Version : Upgrade van Cube 30x naar Vibro Champ XD



David1223
26 december 2010, 17:09
Hey allemaal,
Ik speel nu al zo'n zes jaar gitaar en mag nu wel van mezelf zeggen dat ik aardig goed ben. Ik neem ook veel op en speel in een bandje.

Om thuis te oefenen speel ik nu al een paar jaar op een Roland Cube 30x. Opzich niks mis mee, gewoon degelijk goed geluid. Maar af en toe klinkt het was saai. Alsof er niet veel dynamiek in zit en het was eentonig klinkt. Ik merk dat ik dit niet bij veel andere versterkers heb en dus zat ik te denken om te upgraden naar een Fender Vibro Champ XD.

Qua budget ligt dat precies goed en ik hoor er ook vrij veel goede reviews over.

Wat ik nog aan jullie wil vragen is of het het geld echt waard is en of er inderdaad een beter geluid uit komt dan uit de cube.


Bedankt! :D

Exi
26 december 2010, 17:31
Het klinkt misschien heel gek, maar je hebt ook de mogelijkheid om dat zelf uit te proberen in een muziekwinkel. 9/10 muziekwinkels hebben wel een Super Champ XD staan, dus ik zou zeggen ga eens een middagje testen.

Van een Cube naar een Super Champ gaat wel beter klinken, maar overweeg ook eens om meteen een goede upgrade te doen. Koop een lekkere buizenbak, dan zit je voorlopig goed en hoef je niet veel later weer te upgraden.
(Niet dat een Super Champ niet heel lekker kan klinken hoor.)

*Excuus: Super Champ = Vibro Champ.

jahallozeg
27 december 2010, 08:10
Gewoon proberen, ik vind de vibro champ XD de ideale goedkope thuis/studiobuis. Gaat hard zat voor kleine optredens, bovendien zit er een line out op.

Kim Wilson
27 december 2010, 09:10
Je zou, als je de Vibro Champ gaat testen, ook gelijk de nieuwe Fender Mustangs mee kunnen nemen in je vergelijk. Ook niet duur, en de Mustang II zou het zelfs in een band moeten kunnen doen.

Little Jay
27 december 2010, 09:20
bovendien zit er een line out op.