PDA

View Full Version : wanneer hebben jullie je eerste effect gekocht



Ronald
12 mei 2003, 19:59
hoe lang speelde jullie eigenlijk gitaar toen jullie je eerst pedaal of wat voor effect dan ook gekocht hebben en wat voor effect was dit

Negative K3 fan
12 mei 2003, 20:08
na een half jaar een boss CH-1 die ik inmiddels al weer verkocht heb.

Mitch
12 mei 2003, 20:10
Echt bizar laat, ik geloof dat ik in 2000 een Crybaby kocht en toen speelde ik al een jaar of acht :grin:
Beetje lang blijven hangen in het thuis-pielen-stadium, maar het is goed gekomen gelukkig...

X-Pensive Wino
12 mei 2003, 20:25
kocht er eigenlijk gelijk 1,een boss BE-5M multiple effects en dat is z'on 10 jaar geleden en ik heb dat ding nog steeds.
ben nu serieus op zoek naar fulltone pedalen
oh en heb een jimi hendrix wha



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: X-Pensive Wino op 2003-05-12 20:27 ]</font>

Bates15
12 mei 2003, 21:27
na ongeveer 1 jaar een elektrische gitaar te hebben gehad. Een ZOOM 9200 hahaha, net een spel computer. Hij zoomde meer dan dat hij wat anders deed maar ik had wel een footswitch (4 kanalen jaja) en een multi effect.

Mithrandir
12 mei 2003, 22:37
Ik kocht mijn effect ook pas toen ik al een tijd een gitaar kon vasthouden (spelen kon je het nog niet noemen). Dat was in 2000 toen ik 5 jaar speelde, ik kreeg toen van een kennis 3 boss pedalen, een OS2, DD3 en CH1. De OS2 en CH1 gebruik ik eigenlijk nauwelijks, die vind ik beide niet echt geweldig, alleen de DD3 gebruik ik regelmatig.

Ic3gl0vE
12 mei 2003, 23:01
ik speelde 1¾ jaar denk ik toen ik m'n Gt3 kocht.

Dirk_Hendrik
13 mei 2003, 09:41
In combi met één van mijn eerste topicjes op dit forum: http://www.gitaarnet.nl/forum/phpBB/viewtopic.php?topic=2542&amp;forum=5

Speelde ik geloof ik een anderhalf jaar toen ik aan de scheur ging.

Grandma_Placenta
13 mei 2003, 09:42
toen ik een half jaar speelde ofzo heb ik een DS-2 gekregen voor mijn verjaardag,
heb ik inmiddels alweer verkocht.

Harry
13 mei 2003, 10:41
ongeveer 2 jaar nadat ik mijn eerste elektrische gitaar had gekocht. Een MXR flanger uit de jaren '70 voor 25 gulden (die is nu wel meer waard). Er zat een storing in, die heb ik ter plaatse laten verhelpen. Een vriend van me had me getipt, hij had er zelf geen geld voor.

wietse
13 mei 2003, 11:15
een paar weken nadat ik een gitaar had gekocht.
m'n versterker had geen distortion en kon van een maat van me een boss sd-1 overnemen voor 20 piek .
dus toen kon ik ook scheuren.

skabouter
13 mei 2003, 11:24
ik kocht 3 jaar na mijn eerste gitaar een Zoom 4040. kwou meteen wat meer ipv 1 effect.

die heb ik een half jaar later weer verkocht, en meteen een GT-6 gekocht. nu ben ik voorzien voorlopig :grin:

PeArLjAm
13 mei 2003, 12:31
Bij mijn eerste electrische gitaar zat een proco rat 2 en een boss ch-1 chorus.. Ik heb ze inmiddels allebei alweer verkocht. Ik prefereer een goede vibe boven een chorus dus die komt er dan ook. In plaats van de rat gebruik ik nu gewoon de overdrive van mijn jcm800 dat 10x beter klinkt en als ik echt veel gain wil zet ik er een Boss ds-1(gemodificeerd door robert keeley) voor.

strattie
13 mei 2003, 12:44
ik was er wel vroeg bij geloof ik. ik kogt mijn zoom 707II na 3/4 jaar al.

elliemark
13 mei 2003, 17:21
ik had eerst een pedaal (distortion, onbekend merk) daarna pas een gitaar (echt waar)

Ronald
13 mei 2003, 17:26
tja ik heb geen effecten , ik speel half jaar ongeveer , iets langer denk ik , en ik heb opzich geen effecten nodig nog , maar ja ik zou er wel graag een willen hebben , maar wat vinden jullie? hebben jullie zoiets van leer eerst maar es goed gitaar spelen en zie dan maar weer verder of vinden jullie zo van ja of je het nou nu of over een jaar koopt je hemt um dan ook alleen een jaar later . of vinden jullie ja je kan um nu wel kopen maar dan heb je later mischien spijt omdat je iets anders had willen hebben

ik weet het eigenlijk nie goed, ik heb er nu nog geen nodig maar later wel, en tja nodig hebben is ook maar een relatief begrip en ik bedoel ik ga geen boss gt6 kopen van weet ik veel hoeveel honderd euro , ik zat te denken aan een ibanez tone lok phase modulator, want die heeft wel de effecten die ik wil gaan gebruiken denk ik.

maar ja je kan ook denken wat doet er nou toe wanneer je um nodig hebt , al zet je um in de kast tot die tijd wa maakt het uit?

wa vinden jullie?

BLOK182
13 mei 2003, 18:41
Ik heb na 6 jaar spelen uit noodzaak een Boss OD2 gekocht, maar ik ben toch wel van plan ooooooit eens een wah te kopen :grin:

Soulflyhigh
14 mei 2003, 19:43
Toen ik ongeveer 6 maanden speelde meteen overgestapt op een boss metalzone. Toen nog door een 15 watt oefenversterkertje (peavey) lekker schel. Gelukkig is daar nu verbetering in gekomen :smile:

Mitch
14 mei 2003, 22:41
Je hebt de MetalZone verkocht ? :razz:

Electrical Storm
16 mei 2003, 12:54
Na een half jaar spelen heb ik een Dunlop CryBaby gekocht.
Maar op mijn versterker zitten al standaard 4 effecten ingebouwd (flanger, chorus, delay en reverb)