PDA

View Full Version : gekraak



Voidhead
12 mei 2003, 19:54
hoi

uit mijn ibanez 15 watt oefenampje komt sinds kort uit het clean channel een hoop gekraak, het klinkt gewoon niet goed meer... soms meot je dat ding ook een tik geven en dan staat ie ineens weer veel harder en feller...
hoe kan dit komen en is dit op te lossen?

(nieuwe (buizen)versterker komt er wel aan over een tijdje maar tot die tijd...)

mathe
12 mei 2003, 20:23
Ik ken jouw versterker niet maar als ik het zo lees zou ik denken dat je volume regelaar niet helemaal je-van-het meer is. Wat gebeurt als je eraan draait? Wordt het erger of verbetert het?

Marc

Voidhead
12 mei 2003, 20:33
tis een ibanez toneblaster 15watt...
als ik aan de volume draai, tjah.. als je m harder zet wordt t erger. (maar het begint al als ie op 3 staat ofzo)

mathe
12 mei 2003, 20:40
Je kunt proberen er een beetje contactspray in te spuiten om te zien of het dan beter wordt.

Marc

wietse
12 mei 2003, 22:57
opentrekken en met een soldeerbout alle soldeer puntjes effe nagaan.
klinkt namelijk of er iets los zit maar de potmeter van de volume regeling kan ook stuk zijn .

Voidhead
18 mei 2003, 10:03
ik heb m eens opengeschroevd en ik zie dus dat er bij sommige condensatoren en weerstandjes een dikke laag van een of ander doorzichtig spul over lijkt te zitten (lijkt wel uitgelopen lijm ofzo...)
zou het hier aan kunnen liggen??

wietse
18 mei 2003, 10:13
dat is normaal , het is een soort lijm die gebruiken ze wel eens als een extra bevestiginsmiddel om te voorkomen dat de condensatoren lostrillen.