PDA

View Full Version : Fbm-1



macwilliams
25 december 2010, 22:06
Wie kan mij meer vertellen over de FBM-1 van boss ?
Hij zou de fender bassman uit je versterker kunnen "toveren" maar die heb ik ook nooit gehoord.
Waarom ik er dan over denk zo iets te willen hebben? Om meer mogelijkheden te hebben natuurlijk. Er zijn tenslotte ook MIAB's dus is dit dan een FIAB?

Tell me!

Matthijs24
25 december 2010, 22:22
Zoals je ziet verkoop ik er 1.
Ik kan niet echt zeggen of hij het geluid van een Bassman nabootst. Want ik heb nooit een bassman gehoord. In ieder geval zit er veel bass/mid in het pedaal. Je kan genoeg instellen op het pedaal. Waaronder de gain, maar dat zat toch niet op een bassman:???: achja, weet ik veel.

macwilliams
25 december 2010, 22:34
Dus je vind hem niet goed begrijp ik? Ik kan er een overnemen voor €60,- maar als het niks is, is het weggegooid geld.

Matthijs24
25 december 2010, 22:42
Nee dat niet hoor. Maar het dient bij mij nergens voor. Ik kan hem nergens voor gebruiken. Ik heb overdrive en distortion. Deze heb ik dan niet nodig. Ik vind het een goed pedaal, maar de gain niet zo heel mooi. Te rasperig.

macwilliams
25 december 2010, 22:54
Ik moet hem maar eens ergens gaan testen dus, met m'n amp erbij.
Maar gebruikers ervaringen zijn welkom.

Is €60,- een redelijke prijs of kan dat beter?

robert-gitarist
25 december 2010, 23:33
Ik heb hem ook wel liggen ;)
60 euro is opzich een nette prijs gezien ik nog steeds FBM's tegen kom voor 70-80 euro. Persoonlijk vind ik hem niet echt klinken als een FBM. De drive moet je inderdaad van houden. Ik heb hem wel eens gebruikt op mijn Maquis (london city achtig iets) en daar doet ie het wel heel leuk op maar als ik hem boost met bijv. een TS-9 oid. dan klinkt de drive nergens meer naar. Appart gevalletje. Ik wil hem binnekort nog eens uitvoerig aan de tand voelen op mijn Marshall. Misschien dat ie daar beter tot zijn recht komt omdat de EQ wat uitgebreider is. En goed, ieder pedaal klinkt anders op verschillende amps :) Misschien klinkt ie op jouw ENGL geweldig :)

Opzich zou je hem kunnen kopen en testen op je eigen gear. Als het niets is raak je hem echt wel kwijt voor 60 euro ;) Misschien met een beetje mazzel 5 euro winst erbij.

Matthijs24
25 december 2010, 23:40
Opzich zou je hem kunnen kopen en testen op je eigen gear. Als het niets is raak je hem echt wel kwijt voor 60 euro ;) Misschien met een beetje mazzel 5 euro winst erbij.

Spam: zie mijn advertentie.

macwilliams
25 december 2010, 23:54
Spam: zie mijn advertentie.

Ja maar die is duurderder dan €60,-.... Of?....

Robert,
daar zit wel wat in, de BD-2 vond ik ook op de engl goed klinken. Misschien is dat met de fbm ook zo.

Heb je nou nog steeds geen logo?

Matthijs24
25 december 2010, 23:57
Nee niet duurder. Ik heb hem aangepast. Vond het toch teveel in vergelijking met de nieuwprijs. En hij ziet er gebruikt uit dus daarom toch €60,-.

robert-gitarist
26 december 2010, 00:14
Robert,
daar zit wel wat in, de BD-2 vond ik ook op de engl goed klinken. Misschien is dat met de fbm ook zo.

Heb je nou nog steeds geen logo?


Oh shit, moet inderdaad nog even terug PM'en. Maar dat is een resin logo (afgietsel) en eigelijk heb ik liever een orgineel logo ivm. de bevestigingspinnetjes (denk ik).
Hehe ja was toch wel lekker he die BD-2! :)

Jij ondertussen al eens een BD-2? :D ;)

macwilliams
26 december 2010, 00:26
Oh shit, moet inderdaad nog even terug PM'en. Maar dat is een resin logo (afgietsel) en eigelijk heb ik liever een orgineel logo ivm. de bevestigingspinnetjes (denk ik).
Hehe ja was toch wel lekker he die BD-2! :)

Jij ondertussen al eens een BD-2? :D ;)

Ik heb de BD-2 al weer een tijdje. Heb ik ook nog eens gepost in het aanwinst topic. Door de nogsteeds doorgaande verbouwing thuis heb ik nog geen tijd gehad om er verder mee te spelen.

Ik hoop na de operatie meer tijd te hebben.

robert-gitarist
26 december 2010, 00:31
Oh okee! Ja ik hou offtopic niet zo in de gaten vandaar ;)
Gaaf man! Hopen dat snel alles achter de rug is en dat je lekker kunt bloessen met de bloes drijver.

fredv
28 december 2010, 15:46
Waaronder de gain, maar dat zat toch niet op een bassman:???: achja, weet ik veel.

Trek op een echte Bassman het volume open, en je weet waarom hij geen gainknop (nodig) heeft.............

(Bassman-liefhebber)

onrust nv
29 december 2010, 02:29
Bassman=super we hebben er 2, 1 van een maat voor een zacht prijsje en een daar kregen we het binnenwerk van een bassman top en speaker(die L*L ging een marshal in de kast zetten):???:

Heiligschennis

Nou ja die hebben we zelf van een top = speakerkast voorzien.

showband
29 december 2010, 10:05
de grote fout die boss heeft gemaakt bij zijn ampsimulatiepedalen is dat ze er geen line-out op hebben gezet.

Deze boss moet dus een all in ampgeluid hebben, ...maar...
waarna je een amp erachter moet zetten voor de speaker. Dat zuigt voor in-ear gebruikers zoals ik.

digitech X-serie (ik gebruik de hot rod 60 euro!!!) is hiermee een superieure emulatiedoos...

De boss had briljant kunnen zijn en is het nu niet. Die stack is goed, de fuzz is geweldig de verengalm simulatie is prima. maar die zet je in een conventionele bak.

Matthijs24
29 december 2010, 11:05
Trek op een echte Bassman het volume open, en je weet waarom hij geen gainknop (nodig) heeft.............

(Bassman-liefhebber)

Ik dacht dat hij zo clean was dat je hem bijna niet kon oversturen:speed:

Nielsje
29 december 2010, 11:11
Ik dacht dat hij zo clean was dat je hem bijna niet kon oversturen:speed:

Je bent in de war met een Twin.

fredv
29 december 2010, 21:11
Ik dacht dat hij zo clean was dat je hem bijna niet kon oversturen:speed:

Bij de 4x10 Bassman (van 1955-1960 oftewel types 5E6 tot 5F6A): supervette scheur als je hem op 10 zet (de 5F6A nog meer dan de 5E6): daar heb je geen scheurpedaal meer voor nodig. Naar mijn mening een van de mooiste, puurste scheurgeluiden die er bestaan. Maar dat is maar een mening natuurlijk. Ook de tops (voor een 2x12 cabinet) vanaf 1961 kunnen er overigens wat van.