PDA

View Full Version : Nieuwe versterker, Blackstar HT Stage 60



grayfink
25 december 2010, 20:28
http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/112550/Blackstar-HT-Stage-60.jpg
Gisteren binnengekomen bij de muziekwinkel en direkt opgehaald, een Blackstar HT Stage 60 dus. Rinze vroeg op het backupforum om een review. Mijn referentiekader is niet overdreven groot, dus daarom moet men er maar niet al te veel waarde aan hechten. De eerste indruk optisch is erg goed, mooi afgewerkt en lijkt heel stevig en duurzaam, of het echt zo is zal de toekomst uitwijzen. Nette footswitch met vier knoppen bijgeleverd om de drie kanalen en reverb te schakelen. Zit met een losse kabel aangesloten, lijkt een pc serieële kabel. Zit behoorlijk wat gewicht in, maar nog wel te tillen in je eentje, 30 kilo heb ik geloof ik gelezen.
El34 eindbuizen en daarvoor 2xecc83 en 1xecc82. 60 watt die door 2 12" Celestions gaan.
Clean kun je schakelen tussen boutique en modern. Modern blijft clean, boutique zit een prettig rauw randje aan bij hogere volumes. Gelukkig werkt dat ook goed samen met de mastervolume knop. OD1 is een prettig crunchkanaal, fijne classicrocksounds, niet overdreven veel gain. Met een voice switch kun je tussen een heldere en donkere voicing schakelen.
Kan ook bij OD2, dit kanaal heeft veel meer gain, heerlijk solokanaal.
Met mijn LP op het halselement en de toonknop dicht blijft er op de meeste versterkers niet veel geluid over maar op deze versterker hou je een mooi rond geluid over dat erg aan Slash doet denken.
Met de ISF knop kun je traploos van "Amerikaans" naar "Brits" gaan.
Volgens mij staat Fender niet echt bekend om de heftige scheurversterkers, maar "Brits" klinkt zeker erg Marshallachtig.
859€ voor betaald bij Infomusic (http://www.infomusic.nl/), waar we sinds kort ook van de oefenruimte gebruik maken. Bij Musicstore had ik iets goedkoper gekund, maar Infomusic heb ik goede ervaringen mee. Blijf daar graag klant.
De tonemasters van dit forum zullen hun neus er wel voor ophalen, maar ik ben er erg voorlopig erg blij mee.

Hendriks
25 december 2010, 21:19
F#ck de tonemasters , hij klinkt lekker of niet .Gefeliciteerd ermee.

Ik wist niet dat er in Coevorden een muziekzaak zit en ik kom er wekelijks.

Rinze
25 december 2010, 21:23
Mooi ding. Met Amerikaans bedoelen ze meer de 6L6/Boogie kant denk ik dan Fender. Heb de HT5 een keer geprobeerd en merkte al snel dat ik de ISF het liefst helemaal naar de Britse kant had, klonk vetter en prettiger in zowel hoog als laag imo.

Gaat ie ook hard? :crazyhappy: Wat voor Celestions zitten erin? Heeft ie één of meer fx-loops?

Meneer I.
25 december 2010, 21:47
Leuke bak, ik heb zelf al een tijdje de HT40. Ik heb alleen de preamps vervangen voor NOS JAN 5751, nu is het helemaal mijn 'ding'. De speaker is nu ingebroken en ondanks de 'budget versie' celestion (Seventy-80) doet ie het eigenlijk wel lekker in de HT. :ok:

grayfink
26 december 2010, 00:24
F#ck de tonemasters , hij klinkt lekker of niet .Gefeliciteerd ermee.

Ik wist niet dat er in Coevorden een muziekzaak zit en ik kom er wekelijks.

Eh.. deze komt uit de vestiging in Emmen :)

grayfink
26 december 2010, 00:28
Gaat ie ook hard? :crazyhappy: Wat voor Celestions zitten erin? Heeft ie één of meer fx-loops?
Volgens mij knetterhard, maar nog niet eens voor de helft open gehad, volgende week optreden in een kroegje, dan mag hij wat harder, maar ook nog lang niet voluit schat ik zo in. Geen idee welke Celestions, maar zullen ook wel budgetversies zijn. Eén fx-loop.

Rinze
26 december 2010, 09:20
Volgens mij knetterhard, maar nog niet eens voor de helft open gehad, volgende week optreden in een kroegje, dan mag hij wat harder, maar ook nog lang niet voluit schat ik zo in. Geen idee welke Celestions, maar zullen ook wel budgetversies zijn. Eén fx-loop.
Ach, hij staat pas voluit op het moment dat je niet meer volume krijgt als je de master harder zet. En dan heb je allang oordopjes nodig.

Meneer I.
26 december 2010, 09:41
Speakers: Celestion G12 Seventy-80 (G12P80)

Kijk ook eens op: http://blackstaramps.forumotion.com

Hier is o.a. info over het vervangen van buizen, instellen bias HT60, upgraden speakers, etc. Ze kunnen inderdaad tot oorbloedens hard!