PDA

View Full Version : Welke strat zoek ik?



Mukkez
25 december 2010, 16:11
Hee mensen,

Allereest, Happy Xmas!

Ik heb even jullie deskundige hulp nodig als dat kan.
Ik vraag me namelijk af wat een goede allround gitaar voor mij zou zijn. Het zal zo ongeveer een stratocaster zijn met HSS, maar dan zijn we er natuurlijk nog niet.
Ik heb nu zelf een Fender Stratocaster Contemporary Standaard 22. Deze : http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3310565.html
Deze gitaar heeft een paar pluspunten en minpunten. Ook heb ik een Gibson SG Standaard. Deze gitaar heeft ook een paar plus en minnetjes.

Het zit zo: ik vind de SG niet veelzijdig genoeg voor het allround coverwerk en daar is de strat niet goed genoeg voor. Nu wil ik dit dus combineren.

De - van de strat: 1. zeer zwakke elementen(wel lekkere en goede, maar extreem zwakke output), 2. grote/zwevende tremelo systeem, 3. locking nut, 4. zwaar en 5. moeilijk soleerbaar op hogere posities vanwege mijn worsten vingertjes en de kleine cutaways.
- van de SG: 1. niet mooi in balans (kopzwaar), 2. niet veelzijdig qua elementen keus en 3. vrij dikke hals.

Ik wil dus:
-een gitaar die niet zwaar is,
-HSS heeft (met coilsplitfunctie) (hals element: lekkere SRV blues tot Malmsteenlead/midden element Clapton en Knopfler stijl/bridge alles van lichte rock tot 80's hair metal),
-een niet zwevende brug (gewone strat stijl tremelo. Ik ben niet zo'n tremelaar als Jeff Beck of EVH, zo nu en dan een vibrato of een kleine dive. Ook tbv snaren verwisselen),
-standaard tuners en nut (ook tbv snaren verwisselen),
-strat stijl gitaar.

Dus in de stijl van: Fender CS HSS Strat: Fusion Classic: http://www.youtube.com/watch?v=QGlEVOlPoZM & http://www.youtube.com/watch?v=8h0hIGIR3iA&feature=channel
En deze Fender CS Classic 60's HSS Strat: http://www.youtube.com/watch?v=2HfbIlAE1Kk&feature=related

Waar ik jullie nodig heb;
Als ik zo'n dure jonge en extreem goede gitaar ga aanschaffen, dan wil ik wel dat ie nagenoeg perfect is. Dus zo weinig mogelijk compromissen. Ik heb gezien dat er vele soorten strats zijn. Het verschil zit 'm dan vaak in de onderdelen (hals, hout etc.)
De strat die ik heb heeft (volgens wikipedia) een D neck profiel met 12" radius, Medium Jumbo frets, 25,5" scale neck en een rosewood fingerboard. (ik weet niet van welk hout de body is gemaakt).
Ik heb dus geen idee wat het verschil is tussen de neckprofielen, de radius, de neck scale en de frets. En dit lijkt me wel erg handig.. :???: dus help.

Het probleem is ook dat ik vrij weinig ervaring heb met veel verschillende strats. Daarom zou ik graag bij de komende strat meeting aanwezig zijn, maar de organisatie laat een beetje op zich wachten = P (no offence, denk aan de smiley)

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen volgen. Alvast bedankt iig voor het doorlezen van deze grote post. Ik hoor het wel.

Ik zal zelf iig ook even wat strats gaan vergelijken. (50's 60's en 70's strats)

Ijselrobo 07
25 december 2010, 17:37
Hey,,

Ik heb de Fender Lonestar Strat (http://www.fender.com/products/search.php?partno=0139410380).
Heerlijke gitaar, alleen een nadeel (of wat voor de meesten een nadeel is,) is dat de gitaar een MIM is, maar zoals al eerder gezegd zou zijn, je hebt goede en slechte MIM guitaren.
Maar wat is je budget? en wat voor soort muziek speel je?

Grtz.
Ijselrobo 07

P.S. ik neem mijn Lonestar mee naar de stratmeeting, dus hoef je 'm niet extra in de winkel te testen. :rockon:

Mukkez
25 december 2010, 19:36
Ik speel vooral 'rock', van blues rock naar classic rock en eindigend bij hard rock, maar ik wil met deze gitaar het allround coverwerk kunnen doen, zodat ik niet meerdere gitaren hoef mee te slepen als ik een kleine gig doe. Voor bluesjes gebruik ik mijn Fender, maar zoals ik al zei vind ik dat niet echt een lekkere gitaar voor op het podium. Vaak gebruik ik nu mijn SG als main gitaar, maar daar mis ik toch wat veelzijdigheid in. Budget? Mhoa vrij flexibel, als een Fender uit de Custom Shop de gitaar voor mij is haal ik die, maar als blijkt dat een goede MiM voldoet, waarom niet? Ik dacht aan een goede gitaar rond de 1500, dat kan dan bijvoorbeeld ook een Haar zijn met een humbuggie in de brug, of een Fender Reissue serie. Die gitaar die hebt lijkt me ook een cool dingetje, mooie kleuren combi ook!
Ik zit ook een beetje met andere kleine dingetjes zoals wel/niet relic, kleuren combinaties, vorm van de hals, aantal frets etc..
Het is maar net wat er op mijn pad komt. Het is niet zo dat ik van vandaag op morgen een nieuwe gitaar ga kopen, maar je wilt wel eens wat anders of 'erbij'. Ik ben uiterst tevreden met mijn gear nu, maar ik wil aan de andere kant ook wel iets meer. Hehe :soinnocent: Dus ik ben nu even aan het inventariseren en het kijken voor wat voor mij goed zou kunnen zijn.
En er zijn hier veel mensen met een strat en vast ook velen met een humbuggie, dus die kunnen mij waarschijnlijk wel helpen met hun ervaringen met die gitaar.

Ijselrobo 07
25 december 2010, 19:43
1500 hé... mooi bedrag ;)
misschien moet je eens kijken naar de (vernieuwde)serie van Fender, de American Deluxe (http://www.fender.com/products/americandeluxe/models.php?prodNo=011910).
Ik heb ze in Amerika voor 1550 dollar zien staan, dat is ongeveer 1200 euro.

Verder, succes met je zoektocht!

Wabbie
26 december 2010, 00:39
Strat meeting wordt aan gewerkt geloof ik. Verder is idd misschien de deluxe zoals Ijselrobo aangeeft wel een goede. Ik ben zelf wat meer van de vintage klinkende strats en ik heb een hekel aan humbuckers. Misschien eens wat AVRI's checken, Vintage Hotrod is misschien ook een goede?

Ik zweer tegenwoordig bij mij SRV, maar die gitaar is niet voor iedereen met de dikke neck en de texas specials.

jutter
26 december 2010, 00:45
MusicMan Luke?

Mukkez
26 december 2010, 01:25
Hmm, misschien is een Musicman ook wel iets ja.
Ik heb ongeveer 1,5 terug een Axis vastgehad (niet op gespeeld), ik kan me nog goed herinneren dat ik die hals super vond!
Het zal dan iets van een Luke of een Silhouette worden? Om eerlijk te zijn vind ik die Musicman's niet zo mooi, maar ik moet er sowieso 1 testen.

jutter
26 december 2010, 01:44
Ik speel op een Luke en vind het een enorme veelzijdige gitaar. Ik heb van alles geprobeert;Ibanezzen, Kramers, Gibsons en vooral veel Fenders. Kon nooit echt mijn sound vinden. Totdat ik deze Luke in handen kreeg! Luke does the job!

Mukkez
26 december 2010, 13:30
Op speurders staat een mooie witte! Gas! ohnee.. ik weet helemaal niet hoe ze spelen. Er zitten ook stock actieve EMG elementen in, ik heb daar geen ervaring mee, maar toch denk ik dat ik liever passieve elementen heb.
Weet iemand in Friesland een adres waar men Musicman's verkoopt, dan wil ik graag eens een Musicman testen.

jutter
26 december 2010, 13:35
Op speurders staat een mooie witte! Gas! ohnee.. ik weet helemaal niet hoe ze spelen. Er zitten ook stock actieve EMG elementen in, ik heb daar geen ervaring mee, maar toch denk ik dat ik liever passieve elementen heb.
Weet iemand in Friesland een adres waar men Musicman's verkoopt, dan wil ik graag eens een Musicman testen.



Waarom heb je liever passieve? Ik vind EMG enorm veelzijdig en ik hoor, ondanks mijn 35 jaar ervaring met gitaren, echt het verschil niet!

Mukkez
26 december 2010, 13:54
Ik weet niet. Zoals ik zei, heb ik geen echte ervaring met EMG's.
Ik heb wel eens een gitaar bespeeld met EMG's, maar zelf geen gitaar gehad met EMG's. Op de één of andere manier spreekt het me niet echt aan, dat gekut met batterijen en het heeft een beetje een metal uitstraling. Maarja, dat zijn allemaal vooroordelen..

jutter
26 december 2010, 14:10
Ik weet niet. Zoals ik zei, heb ik geen echte ervaring met EMG's.
Ik heb wel eens een gitaar bespeeld met EMG's, maar zelf geen gitaar gehad met EMG's. Op de één of andere manier spreekt het me niet echt aan, dat gekut met batterijen en het heeft een beetje een metal uitstraling. Maarja, dat zijn allemaal vooroordelen..

Ach, zo'n batterijtje verwisselen kost je 3 of 4 seconden! En het batterijtje gaat i.i.g. wel een jaar mee als je net als ik gemiddeld 2 tot 3 uren per dag speelt! Het zijn inderdaad vooroordelen, ik zou zeggen probeer er één! Gitaristen zijn een conservatief volkje; alles wat nieuw is wordt met argusogen bekeken......Zonde, want de Luke's zijn echt klasse instrumenten. Hoor maar wat voor sounds vriend Lukather eruit haalt: clean, drive, distortion, etc. Doe je ogen maar dicht, je zou zweren dat hij switched tussen Fender strats en Gibson Les Pauls! En dan heb ik het nog niet eens gehad over het speelgemak....
Fotootje van de mooie hals die echt als gegoten in mijn hand ligt;
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Luke%20Blue/DSC01866.jpg
Batterij vervangen, fluitje van een cent;
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Luke%20Blue/DSC01869.jpg
Compacte body, snelle hals, ondanks de vintage tremelo geen ontstemmingsproblemen; het complete plaatje;
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Luke%20Blue/DSC01873.jpg

jutter
26 december 2010, 14:12
Let ook even op de zeer donkere toets, lijkt wel ebben! Issie mooi of issie mooi?!

geert1976
26 december 2010, 14:12
Ik zou eerst eens beginnen om de Contemparory andere elementen te geven, dit zijn erg goede gitaren en qua kwaliteit zeker niet minder dan een USA Standard.

De Contemparory heeft inderdaad elementen met een vrij lage output, gooi daar bijvoorbeeld een mini humbucker in de brugpositie, splitbaar door bijvoorbeeld een push-pull volumeknop en zet in de midden- en neckpositie 2 goeie single coils erbij.

Dat maakt je contemparory gelijk een stuk veelzijdiger.

Qua veelzijdigheid zou je bijvoorbeeld er voor kunnen kiezen om er een Tele bij te kopen...

geert1976
26 december 2010, 14:15
Let ook even op de zeer donkere toets, lijkt wel ebben! Issie mooi of issie mooi?!

Nee, ik vind van niet, zelfs een Fender kan mij meer bekoren dan een Musicman.

En EMG's, ik weet dat het smaak/gevoel gerelateerd is, maar ik hoor het verschil wel...

jutter
26 december 2010, 14:19
Nee, ik vind van niet, zelfs een Fender kan mij meer bekoren dan een Musicman.

En EMG's, ik weet dat het smaak/gevoel gerelateerd is, maar ik hoor het verschil wel...

Close your eyes....
http://www.youtube.com/watch?v=1HDza3V2qRI

Mukkez
26 december 2010, 14:50
Ik zou eerst eens beginnen om de Contemparory andere elementen te geven, dit zijn erg goede gitaren en qua kwaliteit zeker niet minder dan een USA Standard.

De Contemparory heeft inderdaad elementen met een vrij lage output, gooi daar bijvoorbeeld een mini humbucker in de brugpositie, splitbaar door bijvoorbeeld een push-pull volumeknop en zet in de midden- en neckpositie 2 goeie single coils erbij.

Dat maakt je contemparory gelijk een stuk veelzijdiger.

Qua veelzijdigheid zou je bijvoorbeeld er voor kunnen kiezen om er een Tele bij te kopen...

Dat had ik er niet bijgezet in de eerste post, maar ik wil niet aan die Fender sleutelen. Ik ben sowieso niet zo'n fan van sleutelen aan gitaren, maar vooral niet bij deze. Hij is nog volledig origineel dus dat zou allereerst zonde zijn, ten tweede blijf ik zitten met; zwaar, de brug en de locking nut. Nu heb ik mooi een H-H gitaar voor het klassieke rock werk en een S-S-S voor lichtere muziek. Ik wil nu iets waarmee ik alles kan coveren, waar ik goed mee op de buhne mee uit de voeten kan als het om allround werk gaat en een gitaar die makkelijk mee te slepen is (niet zwaar, strat stijl dus past in elke tas). En makkelijk mee te slepen is in de zin van 'it fits everything'.
En zeg nou eerlijk, een gitaar erbij is altijd beter dan 1 erbij en 1 weg of 1 verbouwen toch ?

geert1976
26 december 2010, 15:04
Dat had ik er niet bijgezet in de eerste post, maar ik wil niet aan die Fender sleutelen. Ik ben sowieso niet zo'n fan van sleutelen aan gitaren, maar vooral niet bij deze. Hij is nog volledig origineel dus dat zou allereerst zonde zijn, ten tweede blijf ik zitten met; zwaar, de brug en de locking nut. Nu heb ik mooi een H-H gitaar voor het klassieke rock werk en een S-S-S voor lichtere muziek. Ik wil nu iets waarmee ik alles kan coveren, waar ik goed mee op de buhne mee uit de voeten kan als het om allround werk gaat en een gitaar die makkelijk mee te slepen is (niet zwaar, strat stijl dus past in elke tas). En makkelijk mee te slepen is in de zin van 'it fits everything'.
En zeg nou eerlijk, een gitaar erbij is altijd beter dan 1 erbij en 1 weg of 1 verbouwen toch ?

Tja dat laatste, daar zullen de meningen over verdeelt zijn denk ik, de één wil zoveel mogelijk gitaren, de andere juist niet etc.

Als ik het dus goed begrijp wil je een gitaar met H-S-S config en een een non-floating trem(coilsplit op de brughumbucker), en makkelijke bereikbaarheid van de hoogste frets?

geert1976
26 december 2010, 15:07
Close your eyes....
http://www.youtube.com/watch?v=1HDza3V2qRI

uh nee, om een impressie te krijgen van een gitaar, ga ik niet af op Youtube filmpjes, het is opgenomen en daarbij kun je niet vaak zien welke amp en pedalen er gebruikt worden.

jutter
26 december 2010, 15:18
uh nee, om een impressie te krijgen van een gitaar, ga ik niet af op Youtube filmpjes, het is opgenomen en daarbij kun je niet vaak zien welke amp en pedalen er gebruikt worden.

Hij gebruikt, geloof ik, een Victoria amp en een tubescreamertje. Maar het geeft je wel duidelijk een indruk. Maar Geert, alles wordt opgenomen. Ook als je naar een concert gaat staat er meestal een mic voor de speaker. Dan zeg je toch ook niet van; 'ja maar dat geluid klinkt anders want die microfoon van dat en dat merk klinkt anders dan die andere merk microfoon'??? Zo blijf je aan de gang. Ik kan niet zeggen dat ik het verschil hoor tussen een Les Paul of een Luke in dit YT filmpje. Nogmaals, gitaristen zijn over het algemeen een conservatief volkje.......

geert1976
26 december 2010, 15:26
Hij gebruikt, geloof ik, een Victoria amp en een tubescreamertje. Maar het geeft je wel duidelijk een indruk. Maar Geert, alles wordt opgenomen. Ook als je naar een concert gaat staat er meestal een mic voor de speaker. Dan zeg je toch ook niet van; 'ja maar dat geluid klinkt anders want die microfoon van dat en dat merk klinkt anders dan die andere merk microfoon'??? Zo blijf je aan de gang. Ik kan niet zeggen dat ik het verschil hoor tussen een Les Paul of een Luke in dit YT filmpje. Nogmaals, gitaristen zijn over het algemeen een conservatief volkje.......

Deze klinkt gladder en vlakker voor mijn gevoel, maar hij plugt geen andere gitaar in, dus we zullen het niet weten:ok:

Ik vind de versterker overigens voor alleen een tubescreamert al flink over zijn nek gaan het is meer een vervorming, dan een fijne rand, maar oke, het is en blijft, zoals ik al aangaf smaakgerelateerd.

ateng
26 december 2010, 17:18
Close your eyes....
http://www.youtube.com/watch?v=1HDza3V2qRI

Ik hoor geen Les Paul of Fender sound/karakter maar dat typische Luke sound. En dan bedoel ik niet Lukather zelf maar de gitaar opzich... beetje dat glazige sterriele sound.
De Luke met EMG er in mist net dat strat vibe en wat Les Paul betreft mist de Luke dat mid gecompressed massief humbucker sound.

Het is waar van je houd en wat je smaak is.

jutter
26 december 2010, 17:30
Ik hoor geen Les Paul of Fender sound/karakter maar dat typische Luke sound. En dan bedoel ik niet Lukather zelf maar de gitaar opzich... beetje dat glazige sterriele sound.
De Luke met EMG er in mist net dat strat vibe en wat Les Paul betreft mist de Luke dat mid gecompressed massief humbucker sound.

Het is waar van je houd en wat je smaak is.

Grappig om te horen! Lukather wou een gitaar die zowel het strat als het les paul gehalte in zich heeft en zo werd de Musicman Luke geboren. Ik neem aan dat Lukather en Musicman drommels goed weten waar ze het over hebben. En Lukather weet heel goed hoe een strat en een les paul horen te klinken....Maar ja, zal mij een worst wezen, voor mij is een gitaar rond de 2000 euro goed genoeg. En ja, smaken verschillen......

Matthijs24
26 december 2010, 17:36
Ik hoor ook geen Strat of Les Paul hoor. Maar het zal aan het filmpje liggen:metal:

Mukkez
26 december 2010, 17:56
Als ik het dus goed begrijp wil je een gitaar met H-S-S config en een een non-floating trem(coilsplit op de brughumbucker), en makkelijke bereikbaarheid van de hoogste frets?

Jep, eigenlijk wel ja, en niet te zwaar.

ateng
26 december 2010, 22:09
Grappig om te horen! Lukather wou een gitaar die zowel het strat als het les paul gehalte in zich heeft en zo werd de Musicman Luke geboren. Ik neem aan dat Lukather en Musicman drommels goed weten waar ze het over hebben. En Lukather weet heel goed hoe een strat en een les paul horen te klinken....Maar ja, zal mij een worst wezen, voor mij is een gitaar rond de 2000 euro goed genoeg. En ja, smaken verschillen......

Al was die Luke €4000 maar als ik een strat sound wil dan koop ik toch echt een Custom Shop (of iets dergelijks) en niet een Luke die een strat wil benaderen.

Ik weet dat Lukather een goede strat sound wil benaderen met zijn Luke maar het is m niet hoor. Vind de eerdere Valley Arts gitaren van Lukather meer strat klinken dan de Luke maar door de EMG is het weer net niet.

Heb zelf een op een Luke gespeeld toen ik nog in een Toto coverband zat maar mijn strat met Jeff Beck humbucker in de bridge was toch wel mijn main guitar.

Tja... smaak he ;)

jutter
26 december 2010, 22:23
Al was die Luke €4000 maar als ik een strat sound wil dan koop ik toch echt een Custom Shop (of iets dergelijks) en niet een Luke die een strat wil benaderen.

Ik weet dat Lukather een goede strat sound wil benaderen met zijn Luke maar het is m niet hoor. Vind de eerdere Valley Arts gitaren van Lukather meer strat klinken dan de Luke maar door de EMG is het weer net niet.

Heb zelf een op een Luke gespeeld toen ik nog in een Toto coverband zat maar mijn strat met Jeff Beck humbucker in de bridge was toch wel mijn main guitar.

Tja... smaak he ;)

Om héél eerlijk te zijn vind ik een strat (na 35 jaar er op gespeeld te hebben)nog steeds heel erg mooi. Maar om nog eerlijker te zijn vind ik een Luke mooier klinken. Ik denk dat ik de sound vloeiender vind en wat voller. Eigenlijk bruikbaarder. Neem daarbij de degelijke bouw, afwerking en de mooie halzen dan heb je toch echt een toppertje! Maar ja inderdaad, weer die smaken hè...! Een goede Fender strat is anders, vind ze nog steeds mooi. Van Les Pauls ben ik nooit een liefhebber geweest, dat komt puur door het model wat me tegenstaat. Maar de scheur uit een brughumbucker van een Les Paul vind ik wel weer mooi. Beide vind ik terug in de Luke...;)

Mukkez
27 december 2010, 13:40
Wat ik beter vind klinken, zal ik zelf moeten horen en ondervinden.

Even terugkomend op mijn eerste post;
Heeft iemand ervaring met de Fender CS HSS Strat: Fusion Classic: http://www.youtube.com/watch?v=QGlEVOlPoZM & http://www.youtube.com/watch?v=8h0hI...eature=channel
Of deze Fender CS Classic 60's HSS Strat: http://www.youtube.com/watch?v=2HfbI...eature=related
Of misschien met een Deluxe series ?

En kan iemand mij nog wat over dingen als de Radius, Fretsoort (medium, medium Jumbo etc.) en de neck scale vertellen. Welke verschillende soorten zijn er, wat is het verschil.

Ik heb gehoord dat een Gibson een korte scale heeft dan een Fender, hierdoor zouden de snaren minder strak zijn gespannen en dus speelt ie lichter. Kan iemand dat toelichten?

G.G.
27 december 2010, 14:06
Kortere gitaar is minder snaarspanning is makkelijkl uit te leggen.

Stel: stem je gitaar in Eb. Je snaren staan losser. Doe een capo om de eerste fret en je hebt een kortere mensuur in E, met dus minder spanning.

jutter
27 december 2010, 18:05
Voor de liefhebber misschien leuk om te lezen;
http://www.ernieball.com/forums/music-man-guitars/47942-article-about-luke.html

signsofzodiac
27 december 2010, 18:14
Er wordt een boel over de Luke gezegd, maar een minstens net zo veelzijdige musicman is de Silhouette. Zowel de Special (22 frets, HSS of SSS) als de gewone (24 frets, HSH). Oudere Silhouettes zijn ook te vinden als HSS. Passieve DiMarzio's, heerlijke nek en je kan er alle kanten mee op. Mijn HSS Silo doet met overtuiging funk, Gilmour en brute metal. Topspul. MM trems zijn ook nog eens erg prettig. Als het Fender zou moeten worden zeg ik volmondig een American Deluxe. Ook te gek, zeker de V-necks.

jutter
27 december 2010, 18:19
Helemaal met je eens!
Hoe kan het ook anders...!

Mukkez
27 december 2010, 20:08
Er wordt een boel over de Luke gezegd, maar een minstens net zo veelzijdige musicman is de Silhouette. Zowel de Special (22 frets, HSS of SSS) als de gewone (24 frets, HSH). Oudere Silhouettes zijn ook te vinden als HSS. Passieve DiMarzio's, heerlijke nek en je kan er alle kanten mee op. Mijn HSS Silo doet met overtuiging funk, Gilmour en brute metal. Topspul. MM trems zijn ook nog eens erg prettig. Als het Fender zou moeten worden zeg ik volmondig een American Deluxe. Ook te gek, zeker de V-necks.

He, bedankt voor je reactie. Die Silhouettes spreken mij ook erg aan.
Het hoeft niet perse een Fender te zijn, maar aanvankelijk zocht ik het wel in die richting. Mede omdat zij toch een behoorlijk assortiment hebben waar wel een paar gitaren tussen zitten die mij wel aanspreken.

Wie kent dit? Sterling http://www.thomann.de/nl/sterling_by_music_man_silhouette_special_silo30_bk .htm
Een soort B-merk van Musicman?
Is het wat of is het niet te vergelijken met the real deal?

En het belangrijkste misschien nog wel. Kent iemand een adres met gitaren die mij zouden kunnen aanspreken, zodat ik eens goed kan testen?

jutter
27 december 2010, 20:22
He, bedankt voor je reactie. Die Silhouettes spreken mij ook erg aan.
Het hoeft niet perse een Fender te zijn, maar aanvankelijk zocht ik het wel in die richting. Mede omdat zij toch een behoorlijk assortiment hebben waar wel een paar gitaren tussen zitten die mij wel aanspreken.

Wie kent dit? Sterling http://www.thomann.de/nl/sterling_by_music_man_silhouette_special_silo30_bk .htm
Een soort B-merk van Musicman?
Is het wat of is het niet te vergelijken met the real deal?

En het belangrijkste misschien nog wel. Kent iemand een adres met gitaren die mij zouden kunnen aanspreken, zodat ik eens goed kan testen?

Sterling is ook okay maar is de goedkopere variant van de 'echte' MM. Adres? Dan moet je zelf even googlen maar ik denk dat Westerhaven ze wel heeft hangen. Zelf zou ik toch voor de echte gaan; je hebt een mooi bedrag te besteden!

Wabbie
27 december 2010, 20:23
Sterling is het nieuwe B-merk van Musicman inderdaad. Ik heb wat Sterling bassen vastgehad en die waren best goed. Zaten in de 800 euro prijsklasse. Met de gitaren heb ik geen ervaring

jutter
27 december 2010, 20:24
http://www.westerhaven.nl/shop/catalog.php?vjaID=20101227192334&sDescr=music+man&SubmitForm.x=33&SubmitForm.y=15

Mukkez
27 december 2010, 20:38
Oke. Bedankt.
Ik zal in het begin van het nieuwe jaar maar eens een paar Musicmans en Fenders goed aan te tand voelen en vergelijken.
Volgens mij ben ik dan al weer een heel stuk verder :)

King of the Blues
29 december 2010, 22:57
Gewoon een Haar strat kopen!

Mukkez
30 december 2010, 16:22
Gewoon een Haar strat kopen!

Gewoon een willekeurige ?
En dan sta jij garant dat helemaal goed komt?
:)

Mukkez
1 januari 2011, 18:07
Jutter, doe je 'm weg, of is dit een ander met dezelfde foto's ?

http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=135959




http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Luke%20Blue/DSC01866.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Luke%20Blue/DSC01869.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Luke%20Blue/DSC01873.jpg

jutter
1 januari 2011, 18:10
Is dezelfde! Mag weg, hoeft niet. Als je belang hebt, stuur me dan even een PM!

Hendriks
1 januari 2011, 18:42
Is dezelfde! Mag weg, hoeft niet. Als je belang hebt, stuur me dan even een PM!

Iets nieuws Alex? Ben benieuwd.

victor.500
2 januari 2011, 16:50
1500 hé... mooi bedrag ;)
misschien moet je eens kijken naar de (vernieuwde)serie van Fender, de American Deluxe (http://www.fender.com/products/americandeluxe/models.php?prodNo=011910).
Ik heb ze in Amerika voor 1550 dollar zien staan, dat is ongeveer 1200 euro.

Verder, succes met je zoektocht!

is bij die deluxe ook de humbucker te splitten zondat je een s-s-s overhoud? :strat:

Ijselrobo 07
2 januari 2011, 18:34
is bij die deluxe ook de humbucker te splitten zondat je een s-s-s overhoud? :strat:

nee, dat kan die niet, wat die gitaar wel kan staat hier (http://www.fender.com/products/americandeluxe) en hier (http://www.fender.com/products/americandeluxe/models.php?prodNo=011910) ;)

Mukkez
23 januari 2011, 13:46
Hee mensen,

Even een update.
Ik heb een paar Music Man modelletjes vast gehad. En ik ben tot de conclusie gekomen dat dit niet mijn stijl gitaar is. We kunnen hier lang en kort over praten, maar het komt er op neer dat de gitaar een paar sterke punten heeft, maar ook een paar dingen waar ik niet kapot van ben.

Ik blijf echt bij de strats en SG's hangen.
Wat betreft een stratocaster, ik blijf gewoon lekker proberen en kijken wat mij het beste past. Tot dat er wat op mijn pad komt wat ik echt niet op dat pad kan laten liggen :p

BobvanKempen
25 januari 2011, 14:08
Volgens mij als ik zo lees wat je zoekt zou een PRS ook aan al je wensen kunnen voldoen, ik heb nu een paar keer een PRS vastgehad en met die elementen kan je werkelijk allles en fabrieksaf dus je hoeft niet te sleutellen. Het is alleen geen strat model.

Misschien eens goed er ergens een uit te gaan proberen.

Mukkez
25 januari 2011, 17:37
Ik heb eens een paar keer een PRS geprobeerd en ik ben tot de conclusie gekomen dat het super goede gitaren zijn. Alleen voor mij werkt het niet echt.
Ik zoek nu eigenlijk echt een stratocaster. Toch bedankt voor je input.

apekop
27 januari 2011, 09:08
is bij die deluxe ook de humbucker te splitten zondat je een s-s-s overhoud? :strat:

Ik heb hem geprobeerd. Hele fijne gitaar. Wat ik niet fijn vind is de tremolo. Ik vind deze te klein en te recht (normaal wijst het einde van de tremelo meer naar boven). Iedere keer dat je de snaren omlaag duwt met de tremolo kom je met je knokkels tegen de slagplaat. Misschien stond de tremolo te laag afgesteld. Het liefst heb gewoon een standaard Fender tremolo pook. Als er die op had gezeten had ik waarschijnlijk gekocht.
Iemand dezelfde ervaring? of vinden jullie het wel fijne tremolo's?

iWishmaster
27 januari 2011, 16:12
Een andere tremelopook kost maar een paar euro, dus dat zou ik niet als bezwaar zien. Ook de brug kun je zo schuin afstellen als je zelf wilt trouwens.

Ik heb zelf ook een deluxe en heb de tremelo vastgeschroefd: had graag een hardtail gehad, maar die verkopen ze helaas niet.

apekop
27 januari 2011, 21:53
Dat weet ik nog niet zo. Die nieuwe Deluxen hebben een ander system dan een standaard Fender strat tremolo. Het is zo'n pook die je erin moet duwen ipv draaien. Ik weet niet of daar veel andere keuzes voor zijn. Zo ja, hoor ik het graag, want het was wel een van de redenen waarom ik af haakte.

smullie
27 januari 2011, 23:09
Dat weet ik nog niet zo. Die nieuwe Deluxen hebben een ander system dan een standaard Fender strat tremolo. Het is zo'n pook die je erin moet duwen ipv draaien. Ik weet niet of daar veel andere keuzes voor zijn. Zo ja, hoor ik het graag, want het was wel een van de redenen waarom ik af haakte.

die van mijnen ex-ibanez grg moest je er ook gewoon induwen ipv draaien, dus zo'n probleem lijkt het me niet om dat te vinden...:makeup:

http://www.thomann.de/nl/search.html?xsid=e5fea11c470c1cd29e8db88c24f503cb&KF=on&gk=giettrzu&oa=ala&bn=&pr=&wgfid1=12038&wgf12038=Tremolo+Arm&wgfid2=12039&wgf12039=

is het zoiets als deze (http://www.thomann.de/nl/fender_tremoloarm_chrome_deluxe.htm) dat je zoekt?

apekop
27 januari 2011, 23:21
dat is volgens mij zoiets als er al op zit bij een deluxe. Ik zoek meer zoiets maar dan zonder schroefdraad (pop-in dus):
http://www.thomann.de/nl/fender_tremoloarm_usa_standard_strat.htm

maar dan moet hij wel passen dat nieuwe tremolo systeem, geen idee of dat dezelfde maten zijn.

Mukkez
6 januari 2013, 22:58
Bump, ik zat even in mijn oude berichten te graven en ik zag dat ik nooit meer op dit topic heb gereageerd. Ik speel al weer een tijdje (twee jaar?) op een strat. Squier JV stratocaster uit 1982, nieuwe electronica met Suhr V60 en een SD Little 59, Sperzel Locking Tuners, Graphtech nut. Zo omgebouwd door Peer Dellen. Echt een toppertje!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-THYZU88W.jpg