PDA

View Full Version : welke versterker te kopen?



De V
25 december 2010, 14:51
Ik wil nou toch wel eens wat meer dan mijn cube 20X mij te bieden heeft en daarom ben ik op zoek naar een leuke, goed-mee-neem-bare, heldere, warme buizencombo van 200 tot 300 euro, misschien iets meer.
15-50 watt is prima.

Ik speel op een epiphone les paul en gebruik een multi effect pedaal.

Ik zat zelf te denken aan:
- fender superchamp XD
- fender blues junior
- vox VT30

wat moet ik wel of juist niet kopen?
of zijn er nog andere (betere) opties?

Rock Bottom
25 december 2010, 15:21
Met dat budget zou ik de bugera v22 ook eens proberen

Mr. Dynamite
25 december 2010, 15:22
Wat ga je er vooral mee spelen? Ben je op zoek naar een channel switcher of liever een clean amp icm pedalen? In band formatie of voor thuis, of beide?

JohnLord
25 december 2010, 16:00
Ik hoor regelmatig een bevriende band spelen waarvan de gitarist een Kustom Defender gebruikt en ik ben steeds weer onder de indruk van de sound van zo'n niet al te dure amp. Kost bij Thomann dacht ik net geen 300 euro.

tidalwave_sideburns
25 december 2010, 16:39
Voor 325 kun je deze (http://maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3786)ophalen

Heeft iemand deze ooit al eens aan de tand gevoeld?

Hendriks
25 december 2010, 17:04
Voor 325 kun je deze (http://maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3786)ophalen

Heeft iemand deze ooit al eens aan de tand gevoeld?

Iemand hiermee bekend?

De V
25 december 2010, 17:38
Wat ga je er vooral mee spelen? Ben je op zoek naar een channel switcher of liever een clean amp icm pedalen? In band formatie of voor thuis, of beide?

ik speel vooral poprock, zowel alleen als met een band.
meerdere kanalen kan, maar hoeft niet.

ibanez260
26 december 2010, 13:29
in jouw geval zou ik nog even verder sparen, als je 500-600 euro te spenderen hebt, zul je veel meer opties tot jouw beschikking hebben. En ook betere opties!

ibanez260
26 december 2010, 13:33
in jouw geval zou ik nog even verder sparen, als je 500-600 euro te spenderen hebt, zul je veel meer opties tot jouw beschikking hebben. En ook betere opties!

Mr. Dynamite
26 december 2010, 17:16
Ik zou zeker 2ehands kijken.
Kijk bijvoorbeeld eens naar een peavey valveking. Randall RH50C (?) wil ook nog wel eens voor die prijs voorbij komen. London City hornet, Hughes & Kettner Edition Tube, Bugera, Laney VC50.

Om maar eens wat te noemen.

Niels Verkaik
27 december 2010, 11:16
Iemand hiermee bekend?

Ik ga deze versterkers wss ook dealen, en de fabrikant benadrukt bij mij dat hij gemaakt is om heel goed met pedalen samen te werken. Het merk wat er achter zit lijkt kwalitatief goed te zijn.

Kim Wilson
27 december 2010, 11:58
in jouw geval zou ik nog even verder sparen, als je 500-600 euro te spenderen hebt, zul je veel meer opties tot jouw beschikking hebben. En ook betere opties!
Dat is twee keer het aangegeven budget. Afgezien van het feit dat je best gelijk hebt, is niet iedereen in de gelegenheid om zomaar even zijn budget te verdubbelen.

Kleine sidenote: de Vox VT30 is geen buizenamp...

Thyrif
27 december 2010, 12:34
Ik zou zeker 2ehands kijken.
Kijk bijvoorbeeld eens naar een peavey valveking. Randall RH50C (?) wil ook nog wel eens voor die prijs voorbij komen. London City hornet, Hughes & Kettner Edition Tube, Bugera, Laney VC50.

Om maar eens wat te noemen.

Die edition tube 25th is voor zon 400 te krijgen bij de bekende duitse superstores.. Denk dat die er ook aankomt voor mij binnenkort ^^

Edit: dus niet een blue (dat is transistor geloof ik?) maar een edition TUBE:
http://www.youtube.com/watch?v=BNrVeMPbjrw&feature=related

De V
27 december 2010, 16:00
Dat is twee keer het aangegeven budget. Afgezien van het feit dat je best gelijk hebt, is niet iedereen in de gelegenheid om zomaar even zijn budget te verdubbelen.

Kleine sidenote: de Vox VT30 is geen buizenamp...

Klopt! Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen. Hij is half buizen. Daarom, en omdat hij niet heel degelijk gebouwd schijnt te zijn, is hij voorlopig afgevallen. Maar wie weet;)

Opzich heb ik die 500-600 euro al wel, maar dat vind ik wel veel geld voor een versterker, als ik het prijs/kwalitietsverschil niet of nauwelijks kan horen, en ik ben nog wat ori๋nterend wat betreft mijn geluid.
Daarom ga ik binnen kort naar feedback, test alles wat me wat lijkt, en bepaal daar of 500 euro er voor over heb.

Maar iig bedankt voor jullie suggesties, nu weet ik dat ik verder moet kijken en breder moet zoeken.:cooler:

Kim Wilson
27 december 2010, 17:14
Tja, half buizen... de preamp heeft een buisje, maar dat is alles.

Voor enkel thuisgebruik moet je je trouwens wel kunnen redden met 300 euro. Een knappe modelling amp kost niet zoveel. Maar stel dat je ooit wel in een band zou willen spelen, kom je daarmee wel tekort. Dan zou je beter kunnen kiezen voor ๓f een zwaardere modelling amp, ๓f een leuk klein buizenampje. Een Blues Junior zou het bijvoorbeeld goed kunnen doen, of een Peavey Classic 30 of Delta Blues.

grayfink
27 december 2010, 17:18
Die edition tube 25th is voor zon 400 te krijgen bij de bekende duitse superstores.. Denk dat die er ook aankomt voor mij binnenkort ^^

Edit: dus niet een blue (dat is transistor geloof ik?) maar een edition TUBE:
http://www.youtube.com/watch?v=BNrVeMPbjrw&feature=related

Speel regelmatig over een 20th anniversary, inderdaad een heel fijn versterkertje, en gaat knetterhard met zijn 20 wattjes.
Verder, wat Kim Wilson zegt.

G.G.
27 december 2010, 17:39
Ik ga deze versterkers wss ook dealen, en de fabrikant benadrukt bij mij dat hij gemaakt is om heel goed met pedalen samen te werken. Het merk wat er achter zit lijkt kwalitatief goed te zijn.

oke, maar ik heb dan ook nog nooit een fabrikant horen zeggen: wij maken prutproducten die nergens goed mee samenwerken. Het enige dat een fabrikant wil is zijn spullen kwijtraken.

Zal best prima spul zijn, maar fabrikanten geloof ik niet.