PDA

View Full Version : forum metamorfose



wietse
25 december 2010, 14:28
ik lees dat er een gehele metamorfose aan zit te komen?
probeer dan wel deze looks/kleurstellingen te behouden, anders wordt het weer zo'n grijs/blauw forum waar het internet vol mee zit.
nu springt het forum er nog uit en hoef je niet eerst de header te lezen om te weten op welk forum je bent.

RUIS
25 december 2010, 16:41
Veel fora zijn (ontstaan uit) die gratis dingen. Daarbij kan je vaak kiezen uit meerdere skins en is die blauwe steevast de minst lelijke.

gitaarnet
3 januari 2011, 15:15
het wordt geen grijs/blauwe standaard layout, maar de metamorfose gaat verder dan de layout, er komen veel functionaliteiten bij.

Martijn-w
3 januari 2011, 16:20
Ik ben benieuwd. Hoop dat met name de search en de stabiliteit en snelheid een berg verbeteren.

Een request: Een optie om afbeeldingen in quotes niet te laten zien.

Exi
3 januari 2011, 16:56
Een request: Een optie om afbeeldingen in quotes niet te laten zien.
Inderdaad! En dan ook meteen maar een auto-resize, voor de soms belachelijk grote afbeeldingen.:)

ShredTallicA
3 januari 2011, 18:55
Avatars! Avatars! Ik wil avatars! :cooler:

Martijn-w
3 januari 2011, 20:06
Dan wil ik de avatars ook uit kunnen zetten :P
Alleen maar afleidend en vervuilend.

Exi
3 januari 2011, 20:33
Avatars! Avatars! Ik wil avatars! :cooler:
Dan kijk je maar in de Ledenlijst of in de profielpagina's;)
Avatars in berichten vind ik niet echt prettig qua overzichtelijkheid (en misschien NSFW problemen gezien het gedrag van sommige leden hier:seriousf:).

budje
3 januari 2011, 20:42
avatars... who cares :sssh:

Han S
3 januari 2011, 21:35
Ik: http://www.gitaarnet.nl/forum/image.php?u=6796&dateline=1261862875&type=profile want ik vind dit een heel aardige avatar.

budje
3 januari 2011, 22:05
*verwacht elk moment een dame met een paal uit de metro tussen haar...*

:soinnocent:

bat
4 januari 2011, 10:46
Ik ben al blij als het forum een stuk stabieler wordt, dat lijkt mij het voornaamste probleem van het forum op dit moment. De rest is allemaal bijzaak en leuk voor de heb.

Nielsje
4 januari 2011, 10:58
Hehehe, inderdaad.
Straks ziet het forum er ontzettend anders uit, en gaat iedereen piepen als een malle. Ik vind de layout wel prima. Lekker simpel en strak.
Al die onzinnige functies die 16 jarigen leuk vinden, heb je helemaal niet nodig.
De stabiliteit/snelheid mag van mij ook wel beter, dat is het belangrijkste denk ik.

...en iets met die zoekfunctie...

HaroldA
4 januari 2011, 11:55
+ iets wat browsen op mobiele devices makkelijker maakt!

Er was in een ander topic al een "plug-in" voorgesteld die dat mogelijk moet maken. De client is wel betaald, maar werkt voor ieder forum waar die plug-in geïnstalleerd is. (kan het topic alleen ff niet meer terug vinden)

Oja: en dump die datum in de header: "4/1/111" :(

Steven Otto
4 januari 2011, 14:36
Als embedded video's worden toegelaten wordt mijn nerdgasm gestild.

gitaarnet
5 januari 2011, 10:54
wat tot nu toe genoemd is (mobiele compabiliteit/app, embedded video's etc) komt er in ieder geval in, de layout verandert wel, maar wat behouden blijft is de overzichtelijkheid, de 100% layout en de zwarte tekst op wit met grijstinten. Avatars: als die er in komen, dan in ieder geval klein.

Ukeloeder
5 januari 2011, 13:47
Misschien eens nadenken over attachments? Ik begrijp dat dat erg veel ruimte kan gaan kosten, maar dan misschien mods of supermods een attachment right geven? Niet om eigen posts op te leuken maar om bijvoorbeeld in stickys als dit; http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=43459 te voorkomen dat de plaatjes verdwijnen. Het draadje dient bijzonder weinig nut op deze manier.


[...]
Een request: Een optie om afbeeldingen in quotes niet te laten zien.


Inderdaad! En dan ook meteen maar een auto-resize, voor de soms belachelijk grote afbeeldingen.:)

Mag ik me aansluiten bij Martijn en Exi?

soup
5 januari 2011, 13:52
moeten mensen maar imageshack gebruiken ipv eigen hosts, ik heb weet van foto's die er al +5 jaar opstaan :)

remmiedepemmie
5 januari 2011, 14:00
Het zou fijn zijn als opmaak dingetjes zoals avatars uitgezet kunnen worden.

Baker
5 januari 2011, 15:39
Ik begrijp niet zo goed wat mensen tegen avatars hebben.
Vooropgesteld dat ze niet bewegen, en niet te groot zijn is het toch een hartstikke leuke toevoeging waar niemand last van heeft? :???:

Ukeloeder
5 januari 2011, 17:26
moeten mensen maar imageshack gebruiken ipv eigen hosts, ik heb weet van foto's die er al +5 jaar opstaan :)

Over het algemeen wordt een sticky niet een sticky omdat de poster het wil bewaren maar omdat de in het draadje geplaatste berichten van belang worden geacht voor meerdere gebruikers, nu en in de toekomst. Wanneer fotoos uit een sticky verdwijnen is dat dus niet zozeer 'jammer' voor degene die ze postte, maar vooral voor degene die het sticky opent en een verhaal zonder verduidelijkende plaatjes vindt. Hier ligt IMHO een taak voor de forumbeheerders (mods en admin) om die plaatjes 'veilig' te stellen.
Begrijp je nu wat ik bedoel?




:) ...

remmiedepemmie
5 januari 2011, 17:26
Ik begrijp niet zo goed wat mensen tegen avatars hebben.
Vooropgesteld dat ze niet begegen, en niet te groot zijn is het toch een hartstikke leuke toevoeging waar niemand last van heeft? :???:

Het voegt niet veel toe.

De nadelen:

Je kunt wachten op het gezeur over wat toelaatbaar is of niet.

Gitaarnet kennende is wel duidelijk wat het overheersende beeld wordt, en als je zoals ik ook op het werk regelmatig het forum bezoekt dan is het wenselijk dat avatars zijn uit te zetten.

Het vergt meer bandbreedte en zal hoe dan ook voor vertraging gaan zorgen.

Persoonlijk vind ik avatars onrustig voor de ogen.

Als je je wilt onderscheiden op het forum zorg dan voor kwaliteit in je bijdragen.

bat
5 januari 2011, 17:51
Avatars hoeven van mij niet, maar het kan soms wel helpen om sneller posters te herkennen (tenzij ze zeer regelmatig van avatar wisselen). Het bezwaar tegen "pikante" avatars herken en deel ik, maar daar kunnen beheerders prima tegen optreden. de meeste forumsoftware biedt zelfs de mogelijkheid om per user de mogelijkheid om een avatar te gebreuiken uitzetten. Als er avatars zouden komen, dan in vredesnaam wel een beperking aan formaat.

Oh, en over beheerders gesproken: op plaats 2 van het lijstje echt zinvolle verbeteringen staat wat mij betreft meer mensen met beheerdersrechten. Ik heb het idee dat het soms eeuwig duurt om een probleempje dat door een beheerder binnen een paar seconden op te lossen is, domweg omdat er maar 1 beheerder is.

Baker
5 januari 2011, 18:54
mm mja, ok
Dan de mogelijkheid om ze uit te zetten, geen beweging, en niet te groot.
Want los van bovenstaande argumenten is het wel gewoon leuk, zo'n avatar. :supercool:

Han S
6 januari 2011, 21:51
Het zou ook mooi zijn als flash zou werken zodat je een filmpje in je post kunt zetten.

Lodedsvd
6 januari 2011, 22:33
misschien een like button zoals op facebook, als dat gaat..

Nielsje
6 januari 2011, 22:46
misschien een like button zoals op facebook, als dat gaat..

...en wat hebben we daar aan?

Ik wil eigenlijk maar een ding: een snel en stabiel forum, waar je zonder beperkingen kan zoeken wat je wil weten.




Pff... avatars en like buttons.. :stop:

Jordii
7 januari 2011, 00:06
Misschien ook een respect knop, en de mogelijkheid "bekenden" te spotten op foto's?
http://unjunaforum.com/images/smilies/facepalm.gif

HaroldA
7 januari 2011, 00:14
misschien een like button zoals op facebook, als dat gaat..

http://letsnotnsaywedid.files.wordpress.com/2009/12/4315-facebook-become-a-fan.jpg

bat
7 januari 2011, 09:44
misschien een like button zoals op facebook, als dat gaat..
Kijk eens rechtsboven bij elk topic: "discussie waarderen", kun je zelfs sterretjes geven...

Blend
7 januari 2011, 11:58
En de mogelijkheid van om vanuit Faceboek, Twitter en Hyves direct een bericht te plaatsen in het Chattopic!!!



Van mij mag de jaren '90 look wel 'n beetje aangepast worden, de snelheid is belangrijk, alsmede de zoekfunctie. De rest boeit me geen hol.

HaroldA
7 januari 2011, 14:03
En de mogelijkheid van om vanuit Faceboek, Twitter en Hyves direct een bericht te plaatsen in het Chattopic!!!

WTF? :???:

I call your request a silly thing!

Bram+
7 januari 2011, 14:23
misschien een like button zoals op facebook, als dat gaat..

Liever heb ik een 'Fail' knop, zodat er bij iedere post zoiets als "Deze posts heeft ... fails toegekend gekregen" staat :D

Plaatjes die automatisch herschaald worden vind ik een goede functie, al zal dat inmiddels standaard zijn. Van mij mag het rood/bruine thema weg, maar de lichte grijze tinten vind ik prima.

Steven Otto
8 januari 2011, 12:33
Het zou ook mooi zijn als flash zou werken zodat je een filmpje in je post kunt zetten.
flash laten werken op een forum lijkt me niet reëel. Filmpjes van youtube (wat flash is) in je post zetten (embedden) komt er wel aan!


wat tot nu toe genoemd is (mobiele compabiliteit/app, embedded video's etc) komt er in ieder geval in, de layout verandert wel, maar wat behouden blijft is de overzichtelijkheid, de 100% layout en de zwarte tekst op wit met grijstinten. Avatars: als die er in komen, dan in ieder geval klein.

ShredTallicA
8 januari 2011, 17:43
Liever heb ik een 'Fail' knop, zodat er bij iedere post zoiets als "Deze posts heeft ... fails toegekend gekregen" staat :D

Jaaaaaa :crazyhappy:

LIKE

Broodjekaas
8 januari 2011, 20:49
Ik vind het allemaal wel leuk zo. De kleuren zijn prima, en het feit dat er niet direct na de openingspost een advertentie komt is ook prettig.