PDA

View Full Version : axetremecreations.com Makers van Monterey, Lenny en no1 replica's!



SaferSephy
23 december 2010, 14:01
Kwam deze site tegen, ben nog nooit een club tegengekomen die dit doet! Heeft iemand ervaring hiermee? Best verleidelijk om zo'n monterey of lenny replica te bestellen...heb ik altijd geweldig mooie objecten gevonden

http://www.axetremecreations.com/products/114/786/jimi_hendrix_monterey_pop_festival_replica_stratoc aster/


LENNY!
http://www.axetremecreations.com/products/114/54/srv_lenny_replica_guitar/


http://www.axetremecreations.com/products/114/49/srv_1first_wife_replica_guitar/

Hendriks
23 december 2010, 14:11
Bodies en necks zijn van Allpart en dan gerelict , leuk ,maar aan de prijs.

SaferSephy
23 december 2010, 14:22
Bodies en necks zijn van Allpart en dan gerelict , leuk ,maar aan de prijs.

aan de prijs? vink wel meevallen

kale allparts body
http://www.allparts.com/Stratocaster-Alder-Body-p/sbo.htm
265

allparts neck
http://www.allparts.com/Stratocaster-Necks-s/264.htm
gemiddels ook gewoon 250

is iets meer als 500 eu

kijkend dat je een complete lenny replica voor 1400 hebt, houdt je 900 eu over, min hardware en pickups ben je 300 eu verder heb je 600 over. Zeg dat hij er 30 uur over doet om te maken verdient hij 20 eu per uur...nu weet ik niet wat het belastingstelsel doet in USA maar hier zou dat niet bar veel wezen! Nu ga ik er van uit dat hij goedkoop kan inkopen maar toch...echt heel prijzig voor dergelijke gitaren is het niet. Ben daardoor juist extra nieuwsgierig naar de kwaliteit!

Hendriks
23 december 2010, 14:28
Allparts kwaliteit dus gemiddeld.

Wabbie
23 december 2010, 14:29
Ik moet zeggen dat ik de no 1 replica nou niet heel erg geweldig vindt lijken. Dat ziet er van een afstand al behoorlijk nep uit. Verder wel grappig.

SaferSephy
26 december 2010, 18:22
Allparts kwaliteit dus gemiddeld.

hoe kun je allparts kwaliteit inschalen? MIM of USA of?

Orgasmocaster
26 december 2010, 18:48
hoe kun je allparts kwaliteit inschalen? MIM of USA of?

MIJ.... (en daar wordt het ook gemaakt)

vulvasonic
26 december 2010, 20:06
Zolang mensen een stijve plasser krijgen van dit soort replica's mogen ze wat mij betreft gemaakt blijven worden, maar persoonlijk word ik er niet meer warm of koud van. Deze 'heilige gralen' waren gewone huis-, tuin- en keukenstrats die een beetje naar smaak zijn opgeleukt en met liefde zijn bespeeld. Je kunt iedere muziekzaak binnen lopen en precies hetzelfde doen met iedere gitaar die er hangt. Lijkt mij een leukere uitdaging. Maar wie ben ik...

Mufftin
26 december 2010, 20:10
Ik mis idd de liefde is dat soort gitaren!

munkie
27 december 2010, 14:50
Ik dacht dat Allparts made in USA was? Heb eens gelezen dat Fender die necks zelf ook inkoopt en op zijn USA strats zet. Ik heb 2 Strats met Allparts necks, zeer tevreden, vrij dik en rond met een goede toon en sustain, zeer stabiel.

mikeyaxeman
27 december 2010, 17:28
Zolang mensen een stijve plasser krijgen van dit soort replica's mogen ze wat mij betreft gemaakt blijven worden, maar persoonlijk word ik er niet meer warm of koud van. Deze 'heilige gralen' waren gewone huis-, tuin- en keukenstrats die een beetje naar smaak zijn opgeleukt en met liefde zijn bespeeld. Je kunt iedere muziekzaak binnen lopen en precies hetzelfde doen met iedere gitaar die er hangt. Lijkt mij een leukere uitdaging. Maar wie ben ik...

Idd, het lijkt mij leuker om dan een Strat zelf te customizen (ermee te knutselen) en naar je hand te zetten.
Maar dat neemt niet weg dat ik het vaak knap vind hoe ze zo'n replica maken en hem er dan ook echt overtuigend uit te laten zien maar ik begrijp ook dat mensen er een beetje een dubbel gevoel bij krijgen.
Er zijn ook lui die een complete 59'er Les Paul of Strat uit de jaren 50 met alle bijbehorende details nabouwen zoals die ene Israelische gast (ik ben effe zijn naam kwijt) dat is werkelijk subliem wat die doet.

signsofzodiac
27 december 2010, 17:35
Idd, het lijkt mij leuker om dan een Strat zelf te customizen (ermee te knutselen) en naar je hand te zetten.
Maar dat neemt niet weg dat ik het vaak knap vind hoe ze zo'n replica maken en hem er dan ook echt overtuigend uit te laten zien maar ik begrijp ook dat mensen er een beetje een dubbel gevoel bij krijgen.
Er zijn ook lui die een complete 59'er Les Paul of Strat uit de jaren 50 met alle bijbehorende details nabouwen zoals die ene Israelische gast (ik ben effe zijn naam kwijt) dat is werkelijk subliem wat die doet.

Gil Yaron heet de man. Geweldig hoeveel liefde en aandacht er in die gitaren gaat.

mikeyaxeman
27 december 2010, 18:50
Gil Yaron heet de man. Geweldig hoeveel liefde en aandacht er in die gitaren gaat.

Yep dat is hem! :ok:

Matthijs24
27 december 2010, 20:29
Ik vind het wel mooi, zou alleen geen relic kopen. Omdat het toch 'nep' voelt voor MIJ:speed:.

vulvasonic
27 december 2010, 21:21
Idd, het lijkt mij leuker om dan een Strat zelf te customizen (ermee te knutselen) en naar je hand te zetten.
Maar dat neemt niet weg dat ik het vaak knap vind hoe ze zo'n replica maken en hem er dan ook echt overtuigend uit te laten zien maar ik begrijp ook dat mensen er een beetje een dubbel gevoel bij krijgen.
Er zijn ook lui die een complete 59'er Les Paul of Strat uit de jaren 50 met alle bijbehorende details nabouwen zoals die ene Israelische gast (ik ben effe zijn naam kwijt) dat is werkelijk subliem wat die doet.

Ik heb ooit contact opgenomen met een Engelse gitaarbouwer die voor Rick Parfitt (Status Quo) een exacte replica had gemaakt van zijn beroemde, witte telecaster. Hij wist me van alles te vertellen over het hoe en waarom van die gitaar en waarom Rick Parfitt voor A koos en niet voor B. Heel interessant allemaal. Maar om er eentje aan te schaffen...., ik weet niet. Ik heb er niks op tegen (waarom zou ik?), maar ik snap die fascinatie niet zo.

Misschien niet de beste vergelijking, maar ik heb ooit op een goede Rory Galagher strat gespeeld. Geen seconde het gevoel gehad dat ik op een speciale plank aan het spelen was. Het was gewoon een goede gitaar met nep slijtage plekken. Ik vond het veel gaver om op een oude 58'er strat te spelen die ooit toebehoorde aan Ron Wood. Blijkbaar vond Ron Wood het ding niet goed genoeg om te houden (en voor het geld had ie 'm niet hoeven verkopen). Ik vond dat ding echter helemaal geweldig. Ook dat zal wel tussen mijn oren hebben gezeten. :)