PDA

View Full Version : Distortion pedal



Theumiz
23 december 2010, 12:11
Hey iedereen!
Ik heb een vraagje:
op mijn marshall mg102FX heb ik reeds 2 OD channels,
maar zal ik met een distortion pedal dan nog zwaardere metal kunnen spelen of niet?
En hangt de kwaliteit van je metalsound af van het feit dat je een metalgitaar hebt of niet?????

Grz, Theumiz:blast:

rocker_71
23 december 2010, 12:20
Met een flinke metal pedaal zal je wel meer kunnen scheuren.
Maar een MG blijft een MG en dat zijn niet de beste Marshalls.
Een metal gitaar hoeft niet per se, maar een gitaarmet humbuckers ligt wel voor de hand.

tommus42
25 december 2010, 13:35
1 of ander pedaaltje over het cleane kanaal.

JohnLord
25 december 2010, 13:56
Metal is volgens mij niet per definitie hetzelfde als zoveel mogelijk gain...

SunnMustang
25 december 2010, 20:21
ik zou wel zorgen dat de gain die je hebt, niet zorgt dat je laag een grote brij wordt. Dus soms is minder meer.

the sure thing
25 december 2010, 20:54
... Een medium (of low)gain pedaaltje zorgt IMHO voor meer metal. De gitaar doet er niet zo heel veel (meer) toe. Laatst bij een meeting een Engl gehoord die op het high-gain-kanaal door een telecaster werd bespeeld. Dat klonk absoluut metal!

macwilliams
25 december 2010, 21:52
... Een medium (of low)gain pedaaltje zorgt IMHO voor meer metal. De gitaar doet er niet zo heel veel (meer) toe. Laatst bij een meeting een Engl gehoord die op het high-gain-kanaal door een telecaster werd bespeeld. Dat klonk absoluut metal!

En die Tele had ook nog eens de gewone elementen configuratie.
De ENGL was de mijne (Steve morse sig) en was aangesloten op een cabinet van marshal met Chinese greenbacks (1960BX cab). De Tele was die van H.Huisjes.

Met de mg kun je wel een boostpedaal erbij gebruiken als je op single coils speelt. Met humbuckers (high output of aktief) lukt dat wel zonder pedaal.

Jochem92
26 december 2010, 10:08
Een metalgeluid krijg je het snelste door je High en Bass hoog te doen en je Mids laag te houden. Bij mijn pedaal staat de gain niet of net over de helft.

Muchachooo
26 december 2010, 21:40
Ik vind dat de MG al belachelijk veel gain geeft, en je wilt nóg meer?