PDA

View Full Version : toonladders metal



MauserMorris
23 december 2010, 12:05
Beste mensen,

wat zijn leuke toonladders om te oefenen voor metal, dan de shifted versies waarmee je over de hals kan vliegen?

ik hoe van melodische metal met niet te veel noten :)
dissection
arch enemy
watain


thnx!

gr Mausermorris

Steven Otto
23 december 2010, 13:19
Welke ken je al?

MauserMorris
23 december 2010, 14:09
Hoi

ik ken vanwege de band zoals genoemd
E en A mineur + Hongaars mineur

Maar ik weet vaak niet waar je hem doorswitched of zijn daar geen regels voor?


gr Morris

ShredTallicA
23 december 2010, 17:07
Pentatonisch Mineur en Diminished Scale (zowel whole - half als half - whole) worden volgensmij wel veel gebruikt heb ik zo het idee :chicken:

edit:

Natuurlijk Mineur komt ook wel van pas.

MauserMorris
26 december 2010, 11:01
ik heb vnl de toonladder van mineur bekeken

In guitar pro zie je voor elke toonsoort de mineur ladder.
Wat is de manier om ze te gaan onthouden; zorgen de je de noten op de hals weet te vinden of memoriseren structuur?

alvast dank!

ShredTallicA
26 december 2010, 11:36
Heb je al wat ervaring met toonladders? Ik heb zelf de A Pentatonisch Mineurladder in 5 posities geleerd, dus ik verdeel meestal als ik een toonladder leer die ook in 5 posities.

Zo dus:
http://guitarsphere.com/wp-content/uploads/2007/10/minor-pentatonic-scale.jpg

gorgasm
26 december 2010, 16:57
persoonlijk zou ik geen pentatonic gaan gebruiken omdat die te steriel klinkt, en als ik dat doe zou ik er wel een bluestrick ingooien(Kirk hammet) hongaars is een goeie om mee te stoeien, net als harmonisch mineur.
Verder zou ik proberen ook de kerkmodi te kunnen(beginnen met majeur/ionisch, en mineur/eolisch) Met deze kom je verder dan je denkt(bij goed gebruik.)
Je posities is gewoon positie/vorm onthouden, herhalen, studeren.

-=JEROEN=-
27 december 2010, 02:17
Melodisch mineur!!!

http://www.all-guitar-chords.com/guitar_scales.php?qqq=7&scch=C&scchnam=Melodic+Minor+%28Ascending%29&get2=Get&t=0&choice=4

MauserMorris
27 december 2010, 11:04
dank voor de hulp, super site die all guitar chords

ps vinden jullie het ook niet jammer dat tussen alle snaren 4 stappen zit behalve van G naar B anders was het makkelijker geweest...

aaronstonebeat
27 december 2010, 13:40
ps vinden jullie het ook niet jammer dat tussen alle snaren 4 stappen zit behalve van G naar B anders was het makkelijker geweest...

Ik vind dat niet jammer.
Het is wel goed om je ervan bewust te zijn. Je zou de b ook naar c kunnen stemmen; vervolgens ook de dunne e naar f, anders 'klopt' het weer niet.

En dan al je vingerzettingen opnieuw gaan leren; probeer maar eens de gewone open akkoorden te spelen in die stemming :D

ShredTallicA
27 december 2010, 13:45
Om maar niet te spreken van barré-akkoorden :)