PDA

View Full Version : Van amp+cab naar rack+cab



Vincent1985
23 december 2010, 09:04
Hallo iedereen,

Momenteel speel ik in een praise-worshipband. Daarvoor gebruik ik een Line 6 Spider Valve HD 100 en een Mesa Boogie 2x12 Rectifier cabinet. Over de sound ben ik redelijk tevreden, al kan het altijd beter natuurlijk. Al m'n effecten (chorus, delay, flanger etc) haal ik uit m'n Line 6. Nu zit ik al een poosje te denken om m'n Line 6 weg te doen en over te stappen naar een rack-setup. Over de sound ben ik redelijk tevreden, al kan het altijd beter natuurlijk. Maar ik heb hier echt helemaal geen verstand van :???: Zou iemand mij kunnen helpen en mij wat meer info kunnen geven over:
- waar je op moet letten bij het samenstellen van een rack;
- en op welke manier je het beste een rack kunt samenstellen.

Want volgens mij zet je ook niet van de een op de andere dag een rack in elkaar. Dat kost zeker wel tijd en geld!

Anyway, als jullie tips hebben hoor ik ze graag!

Vincent

muziekschuur
23 december 2010, 09:12
Er zijn veel mooie tweede hands rack spullen te koop. Ik kan me voorstellen dat je lekker tweede hands rondshopt en je huidige spullen houdt. Voor live is je huidige setup tegek en zou ik zeker houden. Als je line6 gewend bent is misschien een buizencombo en de Line6 m9 een mooie oplossing. (=lage opbouwtijd).

Het is weer buizentijd. En daar bedoel ik mee dat vanaf de jaren 70 tot 2000 buizenversterkers eigenlijk weg waren. Ze waren onbetaalbaar. (nieuw waren ze boven de 2000 gulden) en meestal buiten het bereik van velen. Veel tweedehands Fender Twin's en Marshall's werden verhandeld. Maar nieuw was de handel klein. Inmiddels is er vanaf 300 euro van alles te koop.

Nu kun je bijvoorbeel heel mooi een 20 watt Jet City top kopen (=Soldano). ICM een 2x12 cabinet is dat ruimschoots voor jouw doel einden. En dat icm met een m9 van Line 6 zou je dat een heel mooie setup geven voor een niet te gek bedrag. Ga je voor een 50 of 100 watt worden die toppen meteen weer erg zwaar en onhandig. En voor jouw werk als praise muzikant waarschijnlijk niet beter...

Vincent1985
23 december 2010, 10:14
Tweedehands heb ik al redelijk wat rondgekeken, maar aan een mogelijke 19" rack-setup hangt ook een prijskaartje. Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik een losse 'kale' amp aan zal schaffen met daarbij een aantal 19" units of ook een 19" voor en eind-amp met daarbij een aantal 19" units. Heb ook het topic over "foto's van jouw rack" gelezen en gekeken naar de verschillende setups. Er zitten een aantal mooie tussen.

Maar @muziekschuur, m'n setup voor live is inderdaad goed en snel opgebouwd. Een keer veranderen van setup daarentegen kan denk ik geen kwaad, vandaar dat ik met de gedachten loop m'n amp weg te doen (of als backup te houden) en me wat meer te gaan verdiepen in het 19" rack gebeuren en wat daar de voor's en de na's van zijn en waar je op moet letten. Is dat te vertellen door iemand? Of is dat gewoon een kwestie van smaak?

Vincent

Raffie
23 december 2010, 10:22
Ik heb altijd rack gespeeld , en voor mij gaat er niks boven een goede preamp/fx processor en een eindtrap. Hierdoor kom je in feite met 4he rack al toe. Live speel ik al jaren met een 6HE rack met een powerconditioner (1he) een korg dtr2000 tuner (1he) , een rocktron prophesy (2he) en een velocity valve lampeneindtrap (2he). bedien alles met een midimate die ook via de midi kabel zijn voeding krijgt en een ernie ball volumepedaal. Op deze manier heb je een enorm veelzijdeige setup die iedere situatie aan kan. Sommige overdrijven met 12he racks die wss meer dan 100 kg wegen , en ook stom vind ik 't om buiten een head een rack mee te sleuren , pedalboards , nah ... geef mij maar een lekkere all-in-one unit :p

R

Vincent1985
23 december 2010, 12:23
Het hoeft voor mij ook geen rack van ..... he te worden. Ik heb het volgende in gedachte:

- Furman PL Plus CE power conditioner
- Voodoolab GCX Switcher
- Korg DTR 2000 tuner
- Dunlop rack wah
- Digitech GSP 1101 pre-amp + effecten
- Mesa Boogie 2:90
- lade voor evt. pedalen etc.

Dan kom je op een case 9 á 10 HE. Op wielen uiteraard. Die wil ik zelf bouwen. Daar heb ik enige ervaring mee.

Maar even terugkomend op mijn genoemde setup. Mis ik daar nog wat. Of zijn er zaken die overbodig zijn?

Raffie
23 december 2010, 13:50
Dat noem ik al een serieuze rack , de wah van de GSP1101 zal wel goed genoeg zijn en de dunlop rack wah mss overbodig. Als je al begint met de GSP en een poweramp zou ik bekijken wat er nog al dan niet nodig is. Heb de indruk dat hetgeen je opnoemt gewoon idd van de fora afkomstig zijn en zoals bv het pedalboard op een racklade , overkill als je't mij vraagt. Ik had ooit een 10 he met een randall RM4 , de GSP1101 (heel even een xpression) de poweramp en een 2HE racklade. was ook op wieltjes en gewoon flightcasemateriaal, het was gewoon alleen niet op te tillen en kreeg de unit niet in destijds een AUDI A4 stationwagen :O

De intergratie van de RM4 in de GSP was gewoon een ramp , vandaar da'k terug op all-in-one overschakelde.

Een wireless zou er wel nog bijkunnen (heb zelf een Line6 relay G50, niet in de rack dus)

Bottom line , als je geen trappen moet doen , een auto hebt om de rack te vervoeren , zou ik zeggen go for it , zou eerder nu denken van wat heb ik nodig en wat is overkill ;-)

R

Vincent1985
23 december 2010, 14:21
Ja dat is bij nader inzien al wel een redelijk rack! Maar goed dan heb je ook wat! Ik had er even niet bij stilgestaan dat er bij de GSP 1101 een footcontroller zit met een wah/ volume pedaal. Dat maakt de Dunlop wah inderdaad overbodig. Wireless systeem zou kunnen, al heb ik daar zelf geen goede ervaring mee, daarom speel ik altijd met snoer!

Met de lade voor pedalen, bedoel ik een lade met eventuele losse stompboxen a la MXR Phaser/ MXR Flanger etc. Maar die effecten zitten neem ik aan ook wel ergens in de GSP 1101 verstopt? Dus is een lade ook overbodig.

Dan zou je op een flightcase van 6 HE. Misschien nog 2 HE voor een lade waar snoeren, plecturms, ducktape etc in kunnen? Dan heb je 8 HE. Traplopen hoeft niet en ik heb een Seat Inca (VW Caddy) waarmee ik vrijwel heel de PA van de band en m'n eigen gitaarspullen mee kan vervoeren. Dus over het transport zit ik niet zo in.

Het is meer dat ik nu met de ideeën loop terwijl ik geen budget heb om het te realiseren!! Das wel een beetje jammer. Maar ik denk dat het ook een optie is om een dergelijk rack in fases samen te stellen? Was dat bij jou ook het geval Raffie?

Raffie
23 december 2010, 14:35
Je moet niet onderschatten wat een racklade met kabels weegt , had een proel en met kabels enzo erbij kom je gemakkelijk aan 8-10 kg

Mijn idee destijds was ook , handig racklade want ik vind persoonlijk 8 HE op wieltjes er wat laag en weinig uitzien , 8He op een cab dan weer te hoog :-)

6HE is een mooie hoogte en in SKB vorm blijft 't geheel draagbaar ...

Het is niet omdat iedereen zo'n grote racks heeft met schuiven , extra pedalen , loopers , switchers en noem maar op , dat dat de enige way to go is ...

Ik hou van de "eenvoud" en de flexibiliteit van mijn huidige setup , en 't klinkt dan nog eens fantastisch , als cab ook een 2x12 Genz-benz g-flex , alle componenten samen tellen mee in een goede sound , van pickups tot cabinet , één zwakke schakel en de toren valt in elkaar ...

Raf

ME.
23 december 2010, 14:52
Er is gigantisch veel keuze. Zou gewoon beginnen met een goede voorversterker en eindtrap (afhankelijk van het budget) en dan kijken wat je aan fx wilt toevoegen.

Een GCX met pedalen is vet (heb ik zelf ook) maar wanneer je vijf mooie pedalen + een GCX koopt ben je wel snel zo'n 1400 euro kwijt (nieuw). Wanneer je een parallele setup zou willen maken mag je er nog wel een paar honderd bij opgooien. Daar tegenover heb je al een G-Major voor zo'n 400 euro (nieuw)

Keuzes keuzes!!

Vincent1985
23 december 2010, 15:17
Ok, dank je ME. Daarom heb ik mijn oog ook laten vallen op de Digitech GSP 1101. Dat is een pre-amp en effecten bak in 1. Verder heb ik eigenlijk nul verstand van rack gear heb ik niet, sorry. Maar een paralelle setup, wat houdt dat precies in? Dat alles aan elkaar is doorgelust of....

Ik ben me er overigens wel van bewust dat het de nodige kosten met zich zal mee brengen. Kiezen en sparen!

ME.
23 december 2010, 15:29
Een parallele setup is grotendeels hetzelfde als een W/D (Wet/Dry) setup. Het gaat erom dat je dan de verschillende delays en reverb(s) parallel schakelt i.p.v. serieel. Maar als je net met racks begint zou ik mij hier nog niet zo druk om maken.

etemm
23 december 2010, 15:59
Er is gigantisch veel keuze. Zou gewoon beginnen met een goede voorversterker en eindtrap (afhankelijk van het budget) en dan kijken wat je aan fx wilt toevoegen.


Hier ben ik het 100% mee eens, zorg eerst voor een goede basissound, ga daarna kijken welke effecten je wilt gebruiken en maak hierop je keuze voor een FX unit, danwel een GCX met losse pedalen.

Nog een tip denk ook aan het gewicht van je rack.
Stop je eindversterker in een aparte rack case, veel eindversterkers zijn echt zwaar.

muziekschuur
23 december 2010, 17:31
Mesa Boogie 2x90 is way way overkill. Jeetje. Dat zijn 2 100 watt tops in een monsterachtige 19" rack. Probeer een 20 of 30 watter te vinden. Marshall heeft zo'n ding 2x20 watt. Da's vast plenty. Dan een 2x12 eronder (of erboven). En die Digitech en je bent waarschijnlijk klaar.

Stel je neemt een Marshall 2x20 en een JCA20H (nu met fx loop) en een Rocktron Intellifex en een 4x12 cabje dan kan de JCA20H de bovenste 2 speakers aandrijven en de Marshall 2:20 de onderste twee. Heb je een WET-DRY WET setup. Midi voetenplank erbij en voila.
Evt kun je kiezen voor 2 2x12 cabjes dan ben je heel flexibel en heb je een monster setup.

De Jet City JCA20H met efx loop is een nieuwe optie direct van de fabriek;
http://www.jetcityamplification.com/store/jetpacks/jca20h-tube-driven-fx-loop/

Johannes
23 december 2010, 18:58
Mesa Boogie 2x90 is way way overkill. Jeetje. Dat zijn 2 100 watt tops in een monsterachtige 19" rack. Probeer een 20 of 30 watter te vinden. Marshall heeft zo'n ding 2x20 watt. Da's vast plenty. Dan een 2x12 eronder (of erboven). En die Digitech en je bent waarschijnlijk klaar.



2x 100 watt is prima te doen hr, geweldige headroom, geen eindbuizen oversturing (dus geen flubberig laag als je strakke riffs wil spelen) en het kan zeker wel zacht. Mesa's zijn vaak ook nog terug te schakelen naar lagere wattages (de 295 kan ook op 30 watt).

Nocki
26 december 2010, 21:24
Hi,

Leuk onderwerp. Ik heb in de kerk ook gekozen voor een rackje.
Zelfs speel ik op een CAE 3+ met Rocktron Intellifex en VHT 2502 eindtrap.
Ook een looper met gcx gebruik ik voor een eventueel effect.
Dit is gewoon een heerlijke basis set.
Clean, crunch/ overdrive en High gain is eigenlijk alles wat je nodig in de kerk. Een chorus, delay volume pedaal en reverb erbij en je bent klaar.
Met deze kan ik alles doen wat ik wil. Elisa Krijgsman speelde trouwens ook over de CAE3+ en VHT eindtrap.
Het leuke van deze set is dat ik ook vrij zacht kan en nog steeds goed kan klinken.
De 2:90 van mesa kan ook vrij zacht. in vergelijk met andere 20/30/50/60watt poweramps is voor mij de VHT de echte winnaar.

Vincent1985
27 december 2010, 20:15
@Nocki, heb net even op je site gekeken. Mooie setup man!
Ik weet alleen wel dat die VHT's 2e hands lastig te krijgen zijn. Steve Lukather (Toto) gebruikt ook de 2/50/2 ook. Ben ook wel fan van zijn sound. Het mooiste voor mijn zou zijn een combi tussen de sound van John Petrucci (DT) en Steve Lukather. Lekker droog etc, maar wel de nodige effecten etc. Dat is ook iets wat ik in mijn praiseband gebruik. Met mn line6 heb ik in feite alles in 1 top bij elkaar. Maar de variaties die je met een rack kunt maken zijn naar mijn mening vele malen groter!
Maar nogmaals ik wil gewoon wat meer te weten komen over de voordelen van een rack+cab ten opzichte van een amp+cab.
Bedankt voor de reacties zo ver!

Vincent

Nocki
28 december 2010, 09:01
Hoi,

Dankjewel. In de toekomst wil ik wat meer info speciaal voor lofprijs en aanbiddings gitaristen gaan plaatsen maar op dit moment ben ik nog aan het twijfelen daarover.
Die VHT's kom je best nog wel eens tegen. Ik dacht dat GTGEAR.nl of iets in die richting er nog wel een had liggen maar zeker weten doe ik het niet. Ze zijn het in ieder geval waard.
Toevallig heb ik jaren op boogie gespeeld en DT is idd voor mij ook wel een bron van inspiratie geweest. Mijn CAE kan ook heel strak klinken als ik strak speel maar ook lekker vet als ik vet wil spelen... Heel gek maar dit is de eerste amp die dat kan.
Over de voors/na's van een top en een rack kan ik misschien wel wat zeggen. Wel moet je onthouden dat het erg persoonlijk is.

Een top met cab klinkt en speeld altijd erg goed. De preamp en poweramp zijn 100% voor elkaar gemaakt en het afstellen van preampvolume en powerampvolume is makkelijker en kan over het algemeen op lagere volumes beter klinken.

Een rack geeft op die punten vaak wat problemen. Vaak moest ik iets harde staan om de preamp en de poweramp lekker op elkaar te laten reageren. Er is een bepaalde feel bij een top die een rack vaak gewoon niet heeft. Dat is ook de reden waarom mijn CAE een blijverdje is. Die klinkt en voelt echt als een top met cab.

Nadeel van een top vind ik zelf dat je weer zit met een controller die alleen de top aanstuurd met wat losse pedalen. De kabels van en naar de top en je pedalen...

Voordeel van een rack is dat je signeel je rack ingaat en daar blijft.
Met veel 19" gear kan je makkelijk je volume regelen en is alles netjes aangesloten.

Ik heb een powerstripje mn rack die alle stroom regelt wat natuurlijk enorm handig is. Geen gedoe met extra contactdoosjes enzo behalve voor een eventuele adapter.
Verder gebruik ik een tuner die overal op het podium goed zichtbaar is. Waar ik ook sta even het volume dicht en ik kan stilletjes stemmen. De tuner zit niet in mn signal pad dus geen gedoe met tonesuck.

Draadloos set is de zwakste schakel in mn rack maar ik speel er alweer een jaar of 6 mee geloof ik en ben nog steeds erg blij ermee. Hij doet het fantastisch en het is enorm makkelijk op het podium. Ik trap nooit op mn eigen kabel, zit nooit in de knoop met een andere muzikant. De kabel licht nooit langs een stroomabel en pikt nooit gekke dingen op. Een echte uitkomst voor mij.

De preamp heeft draaiknoppen. Een van de grootste redenen datde triaxis bij mij nooit een blijverdje is geworden. Ik wil kunnen draaien als bij een top.

Met midi stuur ik de preamp, fx en de looper aan. Op dit moment heb ik alleen de Tubescreamer (leuke crunch) aangesloten maar ik gebruik ook een phaser, een tremolo en een soort autowah (zelfbouw). Echt vaak gebruik ik dit niet maar soms is het wel handig.

De intellfex is gewoon super en doet alles met zo min mogelijk tonesuck... Een erg organisch setje dus.


Met een top zou ik toch echt vanuit de loop terug moeten met een kabel naar de delays en een volume pedaal. Veel intro's vereisen toch wel een leuke swell en is zet tijdens het woord altijd het volume uit terwijl ik de amp aanlaat. Dan zin er nooit rare plofjes of geluiden als de gitaar gewoon in de standaard staat.
Ook zal je met een top altijd alles moeten gaan aansluiten. Stroomkabels lopen dan makkelijker langs signaal kabels en storingen zijn dan sneller aanwezig.

Mocht je nog iets bedenken wat je weilt weten hoor ik het wel.

Groetjes

NOcki


Edit: Je woont in Krabbedijke... :) Ik woon in Terneuzen. We zijn praktisch buren... Alleen de sloot over :)

Liquid_Metal
28 december 2010, 12:59
@Nocki, heb net even op je site gekeken. Mooie setup man!
Ik weet alleen wel dat die VHT's 2e hands lastig te krijgen zijn. Steve Lukather (Toto) gebruikt ook de 2/50/2 ook. Ben ook wel fan van zijn sound. Het mooiste voor mijn zou zijn een combi tussen de sound van John Petrucci (DT) en Steve Lukather. Lekker droog etc, maar wel de nodige effecten etc. Dat is ook iets wat ik in mijn praiseband gebruik. Met mn line6 heb ik in feite alles in 1 top bij elkaar. Maar de variaties die je met een rack kunt maken zijn naar mijn mening vele malen groter!
Maar nogmaals ik wil gewoon wat meer te weten komen over de voordelen van een rack+cab ten opzichte van een amp+cab.
Bedankt voor de reacties zo ver!

Vincent

De sounds van Lukather en Petrucci zitten mijns inziens tamelijk dicht bij elkaar. Ik vind Luke's sound fijner want die vind ik wat opener. Hoewel ik Petrucci's werk enorm vet vind, vind ik zijn sound te dichtgesmeerd. Ik ben dan ook geen Boogie man (lol). Maar als jij die sound diggt denk ik dat je goed af bent met een Mesa Boogie amp. Kijk qua preamps eens naar de Mesa Boogie Studio of Quad. Ze komen wel eens voorbij (niet supervaak, maar het is wel te doen) en zijn gebaseerd op de Mark series. Wat mij betreft hele vette preamps, zeker als je het Mesa geluid fijn vindt.

Vincent1985
3 januari 2011, 12:09
@LiquidMetal. Dank voor je reactie. Ik zag onlangs een Quad staan op de welbekende 2e handsverkoopsite. Maar budget om apparatuur aan te schaffen is er op het moment niet. Momenteel druk bezig om de schuur te isoleren die uiteindelijk als oefenruimte moet gaan fungeren. Daarna is er (hoop ik) weer tijd en budget om nieuwe apparatuur aan te schaffen!

Zou in plaats van een 2:90 van Mesa Boogie een 20/20 of een 50/50 ook volstaan? Dat in combinatie met een Digitech GSP 1101 is denk al wel een redelijk goed begin van een rack setup...? Dat kan ik later nog uitbouwen met een tuner, stroomverdeler etc...

Vincent

Nocki
3 januari 2011, 12:35
Zou in plaats van een 2:90 van Mesa Boogie een 20/20 of een 50/50 ook volstaan? Dat in combinatie met een Digitech GSP 1101 is denk al wel een redelijk goed begin van een rack setup...? Dat kan ik later nog uitbouwen met een tuner, stroomverdeler etc...
Vincent

mmm. Als je dat echt zou willen zou ik de 20/20 en 50/50 vniet gebruiken.
Een VHt 2502 kom je evenduur ook wel tegen en de 2:90 is duurder maar klinkt ook beter dan de 50/50.

Ik heb al die poweramps al gehad en ze zijn gewoon niet zo goed als we zouden willen.
De Quad is een geweldige preamp. Een van de beste die ik gehad heb.
Een Egnater preamp (tol ie4) is ook een leuke preamp die je niet al te duur tegen kan komen.

Als je langzaam en goedkoop wilt gaan opbouwen zou je kunnen beginnen met een JMP1 van marshall en dan een valvestate poweramp erbij. Dan ben je voor 400,- /450,- klaar (zonder cab en fx)en kan je beginnen. Eerste wat je dan kan veranderen is de poweramp.

Als je echt goedkoop en goed wilt beginnen kan je dat beter doen. De mese poweramps zou ik zelf links laten liggen ivm de kosten en ook doordat ze echt niet super klinken.

Vincent1985
3 januari 2011, 12:58
Ok een Marshall JMP1 + Valvestate poweramp. Maar dan heb ik geen effecten. Die zou ik dan uit een andere processor moeten halen. Ik heb zelf een 2x12 Mesa cab. Maar doordat de voor en eindversterker van Marshall zijn heb ik waarschijnlijk meer die sound als de sound van een Mesa boogie...?
Die Quad die ik zag staan is € 600,-. Een redelijke prijs of.....

Enfin, dank voor de info. Ben zojuist begonnen met sparen!
Groeten,
Vincent

Johannes
3 januari 2011, 14:18
Het merk van je speakerkast is niet echt bepalend voor het geluid. De constructie, grootte, soort speakers des te meer. Je zit trouwens wel meer dan goed met die Mesa speakerkast, dat zijn echt solide en goed klinkende kasten, wat beter dan de Marshall variant.

Nocki
3 januari 2011, 15:52
Ok een Marshall JMP1 + Valvestate poweramp. Maar dan heb ik geen effecten. Die zou ik dan uit een andere processor moeten halen. Ik heb zelf een 2x12 Mesa cab. Maar doordat de voor en eindversterker van Marshall zijn heb ik waarschijnlijk meer die sound als de sound van een Mesa boogie...?
Die Quad die ik zag staan is € 600,-. Een redelijke prijs of.....

Enfin, dank voor de info. Ben zojuist begonnen met sparen!
Groeten,
Vincent

Een Intellifex op Replifex zijn goede goedkope fxunits die voor altijd mee kunnen gaan!
600,- voor de quad is een goede prijs. Wel onthouden dat je er een midi switcher bij moet kopen en ook nog een midi pedal wilt om je jmp1, fxunit en/of andere preamps aan te sturen.

Zoals Johannes al zei is je cab niet zo heel verantwoordelijk voor het type sound.
Wel kan je met de JMP1 goed spelen in de gemeente. alles wat je nodig hebt zit erin en klinkt gelijk goed.

Raffie
3 januari 2011, 18:31
Ok een Marshall JMP1 + Valvestate poweramp. Maar dan heb ik geen effecten. Die zou ik dan uit een andere processor moeten halen. Ik heb zelf een 2x12 Mesa cab. Maar doordat de voor en eindversterker van Marshall zijn heb ik waarschijnlijk meer die sound als de sound van een Mesa boogie...?
Die Quad die ik zag staan is € 600,-. Een redelijke prijs of.....

Enfin, dank voor de info. Ben zojuist begonnen met sparen!
Groeten,
Vincent

Je kan altijd mijn Rocktron VooduValve (laatste versie met blauw oplichtende tube logo) , dan heb je een preamp en fx ;-) , heb ook nog een Velocity 300 staan , poweramp van 2x150W (deze is wss verkocht)

Met Rocktron spullen kom je heel ver , speel zelf nog met een prophesy in combinatie met een Velocity Valve. Andere is mijn repetitiesetup die ik verkoop omdat ik niet meer zo veel moet sleuren als vroeger ;-)

Stuur me maar een PM voor foto's of details ok

Groetjes

Raf

Senator
17 januari 2011, 19:54
Setup waar ik momenteel mee bezig ben is het volgende:

Van mijn gitaar->draadloos systeem->Boss tuner->Line6 X3 pro
Line6 X3 pro is een "dual-tone" apparaat.

Ik wil dus een mono signaal insturen en twee signalen uitsturen
1# Naar Diezel Herbert voor repetitie/kleine kroegen,
2# Naar D.I. op mengpaneel om zo in wat grotere zaaltjes de geluidsmensen blij te maken en zodat ik op het podium niet met 180watt overkill heb ;-)

Lukt me tot dusver aardig, maar ben nu alleen met wat bijgeluidjes bezig..ruis en brommetjes..

Punt is dat ik het prachtige geluid van mn Herbert niet weg wil doen...

Wat ik in de verdere toekomst nog wil toevoegen is dat mijn droge gitaar signaar een wissel-input wordt op de stack van de andere gitarist, zodat tijdens lastige zangstukken geen geluidsdruk wegvalt als hij niet speelt maar zingt, maar wel het geluid van zijn Roadking MkI behoudt..