PDA

View Full Version : Van amp+cab naar rack+cab



Vincent1985
23 december 2010, 09:04
Hallo iedereen,

Momenteel speel ik in een praise-worshipband. Daarvoor gebruik ik een Line 6 Spider Valve HD 100 en een Mesa Boogie 2x12 Rectifier cabinet. Over de sound ben ik redelijk tevreden, al kan het altijd beter natuurlijk. Al m'n effecten (chorus, delay, flanger etc) haal ik uit m'n Line 6. Nu zit ik al een poosje te denken om m'n Line 6 weg te doen en over te stappen naar een rack-setup. Over de sound ben ik redelijk tevreden, al kan het altijd beter natuurlijk. Maar ik heb hier echt helemaal geen verstand van :???: Zou iemand mij kunnen helpen en mij wat meer info kunnen geven over:
- waar je op moet letten bij het samenstellen van een rack;
- en op welke manier je het beste een rack kunt samenstellen.

Want volgens mij zet je ook niet van de een op de andere dag een rack in elkaar. Dat kost zeker wel tijd en geld!

Anyway, als jullie tips hebben hoor ik ze graag!

Vincent

muziekschuur
23 december 2010, 09:12
Er zijn veel mooie tweede hands rack spullen te koop. Ik kan me voorstellen dat je lekker tweede hands rondshopt en je huidige spullen houdt. Voor live is je huidige setup tegek en zou ik zeker houden. Als je line6 gewend bent is misschien een buizencombo en de Line6 m9 een mooie oplossing. (=lage opbouwtijd).

Het is weer buizentijd. En daar bedoel ik mee dat vanaf de jaren 70 tot 2000 buizenversterkers eigenlijk weg waren. Ze waren onbetaalbaar. (nieuw waren ze boven de 2000 gulden) en meestal buiten het bereik van velen. Veel tweedehands Fender Twin's en Marshall's werden verhandeld. Maar nieuw was de handel klein. Inmiddels is er vanaf 300 euro van alles te koop.