PDA

View Full Version : De zoektocht naar een gitaar



MelyoraMel
22 december 2010, 23:16
Hallo allemaal~!

Ik speel sinds een paar maanden met plezier op mijn akoestische westerngitaar, een Ibanez V50.
Vanmiddag heb ik voor de lol eens in de winkel een elektrische gitaar geprobeerd, en dat speelde heel leuk. Nu ga ik dus ook op zoek naar een elektrische gitaar, maar er is zoveel keuze.
Vanmiddag heb ik gespeeld op een Chevalier stratocaster met rosewood fingerboard. Ook heb ik eenzelfde gitaar maar dan met een maple fingerboard geprobeerd, maar vond die met de rosewood lekkerder klinken.
Ik heb zowel een strat als een LP geprobeerd, en de strat speelde wat lekkerder weg, maar dat zou denk ik ook wel aan het merk/model kunnen liggen. Ik vind Les Pauls wel ontzettend mooie gitaren, zeker hiervan nof wat uittesten.

Ik ben wel van plan wat uit te proberen in de winkels, maar een beetje hulp en advies is nooit weg! Mijn budget zal max zo'n 400 euro zijn, liefst minder natuurlijk, als studente, maar een beetje een goed-klinkende gitaar en kwaliteit is wel een pre natuurlijk.

Alvast bedankt!

RUIS
22 december 2010, 23:18
Voor 400 kan je heel wat leuks kopen (of moet er daarvoor ook een versterker bij?). Veel gitaren proberen, daarna wat gitaren proberen en tenslotte is het verstandig om wat gitaren te gaan proberen.

macwilliams
23 december 2010, 06:33
Je kunt ook de tweedehands markt in de gaten houden. Er zijn al epiphones les Pauls verkrijgbaar onder de €250,- en dan bedoel ik de standards, niet eens de studio's.

MurphyFan
23 december 2010, 08:17
als je er een versterker bij wilt voor 400 euro dan zal je best inderdaad de tweedehandsmarkt moeten raadplegen. Een epi lp standard of > voor 250 scoren en een goeie versterker voor 150 euro 2dehands moet best lukken! heb je liever een strat dan een lp, dan kijk je best uit naar een squier standard of classic vibe. die zijn imho uitstekend voor 't geld, zeker 2dehands. London city schijnt ook niet slecht te zijn, maar heb ik geen ervaring mee.

macwilliams
23 december 2010, 08:50
Hallo allemaal~!

Ik vind Les Pauls wel ontzettend mooie gitaren

Alvast bedankt!

Kijk eens in mijn onderschrift?

Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd!

LesPaul1612
23 december 2010, 11:47
Als je liever een strat of tele wil, zou je zeker moeten kijken naar het merk London City. Het merk bestaat sinds kort niet meer, maar veel muziekwinkels hebben er nog een paar liggen. Voor het geld zijn dat echt puike gitaren.

Als je liever een Les Paul wilt, kun je denk ik het beste gaan voor een toffe Epiphone of een Vintage. Goede kwaliteit voor een goede prijs. Ik heb er zelf ook nog een te koop staan!(check mijn onderschrift:sssh:)

michaelsteen
23 december 2010, 12:50
In mijn zoektocht naar een klein en handzaam oefencombotje heb ik een hoop versterkers geprobeerd onlangs. Qua versterking zou ik zeker gaan voor de nieuwe voxen, de vt15 of de vt30. Erg veelzijdig, het enige minpunt is dat voor mij de hoge gain settings niet echt heel goed klinken. Maar die gebruik ik toch niet.

Kost geen drol, rond de 160 euro nieuw geloof ik. Dan zit je qua versterking iig goed, en dan nog een leuke 2e hands gitaar op de kop tikken. Moet wel lukken onder de 400 euro. Vergis je niet, de versterker die je gebruikt is minstens zo belangrijk als de gitaar.

MelyoraMel
23 december 2010, 16:54
Bedankt voor alle informatie en adviezen~! =D Ik kan hier zeker wat mee!