PDA

View Full Version : De zoektocht naar een gitaar



MelyoraMel
22 december 2010, 23:16
Hallo allemaal~!

Ik speel sinds een paar maanden met plezier op mijn akoestische westerngitaar, een Ibanez V50.
Vanmiddag heb ik voor de lol eens in de winkel een elektrische gitaar geprobeerd, en dat speelde heel leuk. Nu ga ik dus ook op zoek naar een elektrische gitaar, maar er is zoveel keuze.
Vanmiddag heb ik gespeeld op een Chevalier stratocaster met rosewood fingerboard. Ook heb ik eenzelfde gitaar maar dan met een maple fingerboard geprobeerd, maar vond die met de rosewood lekkerder klinken.
Ik heb zowel een strat als een LP geprobeerd, en de strat speelde wat lekkerder weg, maar dat zou denk ik ook wel aan het merk/model kunnen liggen. Ik vind Les Pauls wel ontzettend mooie gitaren, zeker hiervan nof wat uittesten.

Ik ben wel van plan wat uit te proberen in de winkels, maar een beetje hulp en advies is nooit weg! Mijn budget zal max zo'n 400 euro zijn, liefst minder natuurlijk, als studente, maar een beetje een goed-klinkende gitaar en kwaliteit is wel een pre natuurlijk.

Alvast bedankt!

RUIS
22 december 2010, 23:18
Voor 400 kan je heel wat leuks kopen (of moet er daarvoor ook een versterker bij?). Veel gitaren proberen, daarna wat gitaren proberen en tenslotte is het verstandig om wat gitaren te gaan proberen.

macwilliams
23 december 2010, 06:33
Je kunt ook de tweedehands markt in de gaten houden. Er zijn al epiphones les Pauls verkrijgbaar onder de €250,- en dan bedoel ik de standards, niet eens de studio's.

MurphyFan
23 december 2010, 08:17