PDA

View Full Version : kapotte gitaar?



jeanke1995
22 december 2010, 22:40
Hoi,

Ik ben een hevige fan van Muse en wil uit m'n gitaar een speciaal Muse-geluid krijgen. Ik wil zelf niets veranderen aan mijn mooie Epiphone Les Paul. Nu heb ik het lumineus idee om een kapotte gitaar te kopen, die te bewerken om zo een speciaal geluid te krijgen. Heeft iemand een kapotte gitaar in huis of zijn er sommige sites ;).

Wabbie
22 december 2010, 22:43
Ik denk dat je verder komt met uit te zoeken welken effecten/versterkers Muse gebruikt......

tostiapparaat
22 december 2010, 22:49
of heeft topicstarter het over die kaossilator die bellamy heeft ingebouwd in zijn gitaar?

jeanke1995
22 december 2010, 22:58
Met de effecten kan ik wat spelen met m'n Boss GT-10. Ik zou zo meer een geluid willen creëren met de 'toestellen' in Matthew Bellamy zijn gitaar.
En dit wou ik doen door een kapotte gitaar te bewerken... En die kaossilator zie ik ook wel zitten maar dat vergt wel wat kennis over elektronica...:dontgeti:

tostiapparaat
22 december 2010, 23:20
hij gebruikt wat effecten ingebouwd in zijn gitaar, waaronder een digitech whammy, en een z vex wah probe,

hij gebruikt ook wat digitale effecten van line 6. zal waarschijnlijk een phaser en een delay zijn en die dingen..

alleen worden de whammy en de wah 'bestuurd' door een soort ribbon controller achtig iets, (schuifpotentiometer kan ook, of een gewone draaipot) met adruino, een interface die je met de computer moet programmeren.

hiervoor heb je ook wel wat kennis van electronica hebben..


wat je misschien wel zou kunnen doen, is omdat het pedaal van de whammy ook maar gewoon word bestuurd met een draaipot, is deze omsolderen en de andere knoppen ook op een manier in de gitaar zetten,

hoe het met de wah probe moet zou ik niet weten.

maar ik denk dat je al bijna een hollowbody moet hebben ofzo om al die effecten er op die manier in te bouwen, anders heb je echt niet genoeg plaats..


maar andere mensen op dit forum weten er vast meer van..