PDA

View Full Version : Koch twintone I, Engl Thunder of toch iets anders ?



Ezyduck
22 december 2010, 17:40
Dag allemaal,

Welke van deze amps (zijn allemaal combo's) is het meest geschikt voor zowel een degelijk clean als een stevig higher gaingeluid (a la foo fighters, creed, them crooked vultures). Er is een hoop tweedehands te vinden voor ongeveer 500-600 euro. Ook een mesa f30 of mesa nomad, Hiwatt higain 50 is nog te doen, zie alleen door de bomen het bos niet meer...

Alvast bedankt

koen77
22 december 2010, 20:21
de engl thunder kan dit zeker maar doordat 1 knop gedeeld wordt voor zowel gain als clean volume is het zeer moeilijk om een goede clean en een ranzige distortion in te stellen. Daarom heb ik de mijne verkocht.

Ezyduck
22 december 2010, 21:43
Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en is de Koch geworden. De powersoak gaf de doorslag (samen met de prijs). Nu de volgende vraag: welke footswitch om kanalen te schakelen.... Hier kan iig een slotje op.

JohnLord
22 december 2010, 21:47
Jij bent in ieder geval geen twijfelaar... :)

De Twintone die ik ooit had, werd standaard geleverd met footswich.

jutter
22 december 2010, 21:48
Goede keus! Gefeliciteerd! Ik heb ook de TT1 en bevalt me prima. Soms denk ik weleens dat ik weer iets anders moet, maar sinds gisteren in het oefenhok ben ik weer helemaal 'in love' met de TT! Als het goed is zit de originele footswitch erbij.

Ezyduck
23 december 2010, 08:37
De footswitch zit er niet bij, de vorige eigenaar heeft de amp tweedehands ook zonder switch gekocht. Hij heeft al eens naar Koch gemaild maar geen antwoord gekregen. Kan ik een universele switch gebruiken van een ander merk ? .

tommus42
23 december 2010, 09:52
Ja, maar je moet even weten of het een momentary of aan/uit schakelaar is.

Ezyduck
23 december 2010, 10:21
Hmmm, handleiding voor de twintone II doorgelezen (kan die voor de TT I niet vinden) en gegoogled maar kan er niet achter komen of het een momentary of on/off switch is.. Iemand, Jutter misschien ?

tommus42
23 december 2010, 11:29
Ik vermoed dat het een aan/uit schakelaar is, maar je kunt het gewoon proberen, gaat ie niet stuk van. (denk ik)

wytz
23 december 2010, 11:59
Gefeliciteerd met je aankoop, daar ga je veel plezier van hebben. Ik heb er vijf jaar geleden een nieuw gekocht, voor 1200 euro. Tegenwoordig zijn die dingen tweedehands spotgoedkoop, maar ik vind het nog steeds geld goed besteed.
Volgens mij, maar ik weet het niet zeker, gebruikt de twintone een aan/uitschakelaar. Het origineel heeft lampjes, zodat je weet of iets aan of uit staat. Dat is zeker voor de boost een erg handige functie.

jutter
23 december 2010, 11:59
Hmmm, handleiding voor de twintone II doorgelezen (kan die voor de TT I niet vinden) en gegoogled maar kan er niet achter komen of het een momentary of on/off switch is.. Iemand, Jutter misschien ?

Ik zal voor je zoeken, maar wat is een "momentary of on/off switch"?

wytz
23 december 2010, 12:11
Een latch switch houdt het ingedrukte signaal als het ware vast. Een momentary geeft een kort signaaltje dat ie wordt ingedrukt. Een momentary switch doet het zelfde als een latch, mits je hem ingedrukt houdt.

tommus42
23 december 2010, 12:25
Ik vermoed dat je 2 latching schakelaars nodig hebt met een 3-aderig snoer, en een stereo-jackplug (6,3mm). Zo werkt het meestal met een versterker met clean/drive en boost on/off.

jutter
23 december 2010, 12:25
Een latch switch houdt het ingedrukte signaal als het ware vast. Een momentary geeft een kort signaaltje dat ie wordt ingedrukt. Een momentary switch doet het zelfde als een latch, mits je hem ingedrukt houdt.

Wat voor switch het is staat in de gebruiksaanwijzing?

Wabbie
23 december 2010, 12:29
Ik zou Koch gewoon even opbellen. Meestal zijn ze erg behulpzaam over de telefoon.

wytz
23 december 2010, 12:31
Wat voor switch het is staat in de gebruiksaanwijzing?
Weet ik eerlijk gezegd niet! Het handigst is inderdaad om Koch even te contacteren.

jutter
23 december 2010, 14:06
Ik heb voor je gezocht maar het staat niet in de gebruiksaanwijzing. Even met Koch bellen, die helpen je graag verder! Succes!

Ezyduck
25 december 2010, 21:23
Inderdaad even met Koch gebeld en die maken de switches nog op bestelling. Ik heb er dus een besteld. Erg vriendelijke lui.

JohnLord
25 december 2010, 21:28
Mag ik zo onbeschoft zijn te vragen wat dat nou gaat kosten? Maar hoe dan ook prima service!

Ezyduck
26 december 2010, 09:27
dat moet ik nog horen, ik verwacht na de kerst een orderbevestiging met daarin genoemd het te betalen bedrag. Ik laat het weten. De twintone was hoe dan ook een prachtdeal: 500 euro