PDA

View Full Version : Versterker maakt harde geluiden wanneer drive select aanstaat



Guitar(ist)
22 december 2010, 14:49
Beste gitaristen,

Ik heb een squier affinity met een Fender Frontman 15G versterker erbij. Wanneer ik bv: smells like teen spirit wil spelen en de drive select aan klik en de gain op 7 heb maakt de versterker een harde ruis. Wat is de oorzaak hiervan? Moet ik mn snoer veranderen?

Ps: hij maakt ook een zacht ruisend geluid als de versterker op normaal staat.
HELP!

Gr,

Guitar(ist)

snaarplukker
22 december 2010, 15:11
Stop je versterker in een geaard stopkontakt.;)

Sanderltd
22 december 2010, 15:22
De stekker VAN je versterker nota bene. ;)

Plant
22 december 2010, 18:14
Draai als je die ruis (of brom? ;) ) hoort de volumeknop op je gitaar eens helemaal dicht. Als dan het stoorgeluid weg is komt het uit je gitaar. Opgepikt door de elementen of door slechte afscherming van de gitaarelektronica.

Guitar(ist)
25 december 2010, 23:51
Dat heb ik al eens een keer gedaan en dan is de ruis er nog steeds.

Terminus
26 december 2010, 00:11
Dat heb ik al eens een keer gedaan en dan is de ruis er nog steeds.

Een geaard stopcontact of volume dicht?

Erik70
26 december 2010, 21:18
Iedere versterker ruist/bromt in meer of mindere mate als de drive aan staat. Niks om je zorgen over te maken (technisch gesproken dan..). Wel iets waarmee je moet leren omgaan.
Dat je versterker op het "normale" stand ook wat ruist,... dat ligt voornamelijk aan de kwaliteit van de versterker... zeker als je het ietsje harder dan fluisterzacht zet zal zo'n ding het niet stil houden.

Bijl
27 december 2010, 02:50
Ik zou wel eens willen weten hoeveel ruis de setup van Curt Cobain gaf :) Alle high gain setups geven ruis. Als het niet aan de gitaar ligt kan je er niets aan doen. Om je gerust te stellen, zelfs versterkers van duizend euro of duurder ruisen. En niet zo'n beetje ook.

beunklats
27 december 2010, 10:45
Misschien de versterker verder van andere elektrische apparaten zetten.

lollol
27 december 2010, 11:18
Misschien de versterker verder van andere elektrische apparaten zetten.

En de gitaar ook

D-string
27 december 2010, 11:51
Ik kon mijn eigen post niet terugvinden in dit topic, maar je hebt blijkbaar vergelijkbare topics (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=142049) aangemaakt.

Dennis4all
27 december 2010, 17:41
Ik had hetzelfde, ik heb een extra massa aan de versterker gemaakt die ik op bv de centrale verwarming vast maak, ruis is voor 50 procent minder.
succes ermee