PDA

View Full Version : Stratman70: Snowland



Stratman70
22 december 2010, 14:38
Een improvisatie over een Jean Michel Jarre dingetje wat ik toegestuurd kreeg.
Ik speel niet meer zo fanatiek als vroegah en technisch stelt het al helemaal niks voor, maar er zitten best wat leuke momenten in om het hier even te posten, dacht ik.

Snowland (http://soundclick.com/share.cfm?id=10028113)

covermark
22 december 2010, 14:53
Ik heb net snow geluisterd. Klinkt mooi, hier en daar nog een beetje twijfelend maar de feel komt goed over. Mooi gitaargeluid trouwens.

Duhsjaak
22 december 2010, 14:59
Hi
Persoonlijk vind ik de klank van een stuk muziek (en natuurlijk of ik het een lekker stuk muziek vind) belangrijker dan de speeltechniek.
En wat dat betreft vind ik je sneeuw gedoe zeer geslaagd.
Wat meer lef (inderdaad heer Cover) zou niet misstaan, maar ik zet m zo nog een keertje op: Lekker.
Vriendelijke groet, Gus

Stratman70
23 december 2010, 14:54
Dank u heren.
Inderdaad wat twijfelend, soms zoekend en safe gespeeld.
Wat het geluid betreft: ik ben zelf ook aardig tevreden over het gitaargeluid, maar soundclick maakt het helaas wel een stuk slechter, met minder hoge tonen en teveel bas. De MP3 klinkt op mijn pc een stuk beter, dan na de upload.

Op zich had ik het gitaar geluid wat meer 'open' willen hebben, met de kans dat het allemaal misschien wel wat dunner wordt. Op zich is ie nu wel vet, dus maar zo gelaten. Ik speel nu clean als scheur zonder te hoeven schakelen met pedaaltjes ofzo, maar kan ik het nu regelen met mijn volumeknop op de gitaar en zonder dat het volume en de 'dikte' van de toon bij clean afneemt, dat is iets wat ik altijd al gewild heb.

Maar blijft jammer van soundclick, het scheelt best veel in kwaliteit. En qua spel zou het inderdaad wat gedurfder mogen.

soundclickprobleem wat kunnen verhelpen door een versie met meer geluidsvolume up te loaden. Scheelt toch wel wat

Luc-O
28 december 2010, 20:40
Hey Edwin! Lang geleden man! Wat lees ik nu, speel je niet zoveel meer?? Ik vind deze errug, errug mooi hoor, hij raakt me. En inderdaad een waanzinnig mooi geluid. Heb meteen zin om er weer eens samen één te maken!

grtz!

Conrad Hultermans
28 december 2010, 22:49
Heee Stratman,

Hij raakte mij ook hoor!!
Mooie sound en backing ook. Ik vind t juist ok dat je je spel rustig houdt, deze backing vraagt niet om rare fratsen. Gewoon vanuit je hart gespeeld.

Kortom, gaafffffffff

Grtz,
Conrad

Stratman70
29 december 2010, 15:16
Hey Edwin! Lang geleden man! Wat lees ik nu, speel je niet zoveel meer?? Ik vind deze errug, errug mooi hoor, hij raakt me. En inderdaad een waanzinnig mooi geluid. Heb meteen zin om er weer eens samen één te maken!

grtz!
Altijd gaaf om reacties van de gitaarmeesters te krijgen en tof dat je 'm erg mooi vindt.
Het gitaargeluid vind ik zelf ook erg geslaagd. Ja man, ik speel idd niet zoveel meer. Hooguit met de band, maar echt fanatiek spelen en eigen nummers opnemen enzo is al erg lang geleden, we moeten echt weer eens iets samen opnemen inderdaad.
Grtz.

Heee Stratman,

Hij raakte mij ook hoor!!
Mooie sound en backing ook. Ik vind t juist ok dat je je spel rustig houdt, deze backing vraagt niet om rare fratsen. Gewoon vanuit je hart gespeeld.

Kortom, gaafffffffff

Grtz,
Conrad
Tof man! Echt super om complimenten te krijgen van 'de echte gitaarmannen'. Want zoals jij en Luc kunnen spelen is gewoon waanzinnig. Bedankt voor het luisteren en je berichtje.
Idd vanuit mijn hart gespeeld.
Grtz!

TimoSomers
29 december 2010, 15:39
Heel erg mooi!!!

Erg veel feeling en mooie nootkeuze.
Ik zou er (maar dat verwacht je denk ik wel van mij:D) meer lange janknoten in doen, maar dat is smaak wellicht.
Mooi hoor!

Axl Rose
29 december 2010, 17:01
Hoi Stratman! Lekker stukje muziek, wordt eigenlijk steeds beter naarmate het liedje vorderd zo lijkt het? Raakt inderdaad!, geluid vind ik ook prima, misschien soms een beetje twijfelend, maar zeker niet storend!

Stratman70
30 december 2010, 20:52
Heel erg mooi!!!

Erg veel feeling en mooie nootkeuze.
Ik zou er (maar dat verwacht je denk ik wel van mij:D) meer lange janknoten in doen, maar dat is smaak wellicht.
Mooi hoor!
Ik zou best benieuwd zijn wat jij over deze backing (of soortgelijk) zou spelen.
Thanx voor het luisteren!


Hoi Stratman! Lekker stukje muziek, wordt eigenlijk steeds beter naarmate het liedje vorderd zo lijkt het? Raakt inderdaad!, geluid vind ik ook prima, misschien soms een beetje twijfelend, maar zeker niet storend!
Ja precies, je hoort wel de twijfel soms. Fijn om te lezen dat het niet echt storend is (ik stoor me er zelf wel aan).
Thanx!

Stratman70
3 januari 2011, 13:23
Ik bump 'm nog 1x mensen, in de hoop op nog enkele reacties.
Iemand nog?

Harald
3 januari 2011, 13:34
Zit mooi gitaarwerk bij. Over de speakers hier wordt het wel wat weggeblazen door de backing. Op zich is de gitaar goed te horen, maar de sinten overheersen bij vlagen te veel in dit sneeuwlandschap. Komt denk ik ook door het inmiddels wat gedateerde geluidje wat mr. Jarre gebruikt. Met een ander synth geluidje zou het bij vlagen bijna wat ouder rustig werk van Akkerman kunnen zijn.

Stratman70
4 januari 2011, 16:19
Zit mooi gitaarwerk bij. Over de speakers hier wordt het wel wat weggeblazen door de backing. Op zich is de gitaar goed te horen, maar de sinten overheersen bij vlagen te veel in dit sneeuwlandschap. Komt denk ik ook door het inmiddels wat gedateerde geluidje wat mr. Jarre gebruikt. Met een ander synth geluidje zou het bij vlagen bijna wat ouder rustig werk van Akkerman kunnen zijn.
Hey Harald, bedankt voor het luisteren en je toffe post. Inderdaad gaat het 'gesuis' van de backing soms te hard. Ik kan de gitaar wel harder zetten, maar dan neemt heel het volume van dat gedeelte daar toe en is het gitaargeluid op andere stukken weer te hard t.o.v. de backingtrack. Ik heb daarom een compromis gezocht in de balans over heel het nummer.

Tof dat het je wat doet denken aan het oudere rustige Jan Akkerman werk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit zelf ook wel had. Maar ja...
je gaat natuurlijk niet op GN zelf roepen dat je net als de oude Akkerman klinkt hahahaha, maar stiekem dacht ik dat soms wel. Zeker ook qua gitaargeluid.
Grappig, omdat hij altijd met humbuckers speelt en ik dus met SC speel, maar het geluid toch aardig overeenkomt.

Het geluid deed me achteraf ook wat denken aan het intro van het nummer Die Young (http://www.youtube.com/watch?v=PMSI9kal5jg) van het Black Sabbath album heaven & Hell

Harald
4 januari 2011, 18:16
Die Akkerman link zit voor een groot gedeelte in de manier waarop je speelt. De bends doen er aan denken. Is net als met synth geluiden, je kunt nog zo'n overtuigende fluit, sax of viool sound hebben, als het idioom niet klopt met het instrument dat je probeert te imiteren hoor je gelijk dat het niet klopt, en omgedraaid, als het idiomatisch klopt hoeft het geluid niet 100% te kloppen. Het zit in je vingers, niet in je instrument.

Stratman70
7 januari 2011, 17:50
Die Akkerman link zit voor een groot gedeelte in de manier waarop je speelt. De bends doen er aan denken. Is net als met synth geluiden, je kunt nog zo'n overtuigende fluit, sax of viool sound hebben, als het idioom niet klopt met het instrument dat je probeert te imiteren hoor je gelijk dat het niet klopt, en omgedraaid, als het idiomatisch klopt hoeft het geluid niet 100% te kloppen. Het zit in je vingers, niet in je instrument.
Nou, die steek ik dan maar in mijn zak! :D Thanks!!!