PDA

View Full Version : de moeite om mijn Line6 Spider 2x12" te vervangen door bvb.



andoni
12 mei 2003, 18:22
ik weet het: ik kan het eigenhandig gaan testen maar de vraag is van een andere aard:
Ga ik echt wel meer plezier beleven aan een buizenbak met een 4x12" eronder dan met mijn trouwe Spidertje...
Ik kan het moeilijk uitleggen maar ik vind dat die Line6 een pracht van een versterker is voor zijn prijscategorie, maar ik het geluid soms nogal "dood" klinken, mechanisch als ik jam met de band (we spelen alles tussen trash en hardcore, van early metallica tot emocore) (ja ik weet het ik kan het niet anders uitdrukken). Mijn vraag is of ik in het repitiekot ineens met een bredere lach ga spelen en thuis ook...
Indien dit het geval is, is het voor mij de moeite om wat te sparen en te werken, maar zijn hier mensen die kunnen spreken uit ervaring i.v.m. de overstap "leuke oefenamp --> leuke buizenbak"?

En hoeveel mag een goed klinkende, maar basic buizenbak kosten (ik heb me laten vertellen dat zo'n screamer wel lekker scheurt en dat ie bovendien relatief betaalbaar is, maar kan iemand daar ongeveer bedrag opplakken (de top alleen))?

Om een lang verhaal kort te maken: wat zouden jullie in deze situatie doen: Je speelt in een metal/hardcore/andere-scheurmuziek-bandje en je vind dat je trouwe kleine combo (mijn 2e, mijn eerste was een 10 Watt Squier) goed is, maar dan hoor je een buizen-halfstack en steekt een ongelooflijke aanval van GAS op: wat doe je: je gaat voor de buizenbak en wordt heel arm (ik ben student), of je houdt het bij je, weliswaar goede combootje, die je moe bent en blijft iets minder arm...

ieme
12 mei 2003, 18:42
ik ben ook student maar zou heel erg arm worden voor een goede halfstack!

BLOK182
12 mei 2003, 18:46
Nou, het verschil merk je degelijk, en ja, ik denk dat je met een goeie buizenbak wel degelijk met een grote grijns op je smoel gaat spelen. Die Engl Screamer is een heel fijn bakkie, maar als halfstack issie niet echt zo goedkoop, misschien is een combo (+/-1000 euro excl. footswitch) wat betaalbaarder dan een top + kast (900+600).
Mocht het nog te duur zijn, kan je eens kijken naar een Engl Thunder (ook heel leuk bakkie) voor zo'n 700-800 euro meen ik.

V!N
12 mei 2003, 18:52
Voor alles kan je het zo gek duur maken als je het zelf wilt. Je noemt een goed scheurijzer op voor je stijlen. Je gaat vast niet bluesen of jazzen.
Probeer de top tweedehands ergens op te snorren.
Dan kan je nog 300 uitgeven aan een afgeragde 4x12 cab, maar ook 300 aan een nieuwe Behringer Eurostack. Deze heeft 4x12" 100 Watts van Jensen erin. Een 400 Watt cab zegtie ! Ik heb zoiets gehad onder een JCM 900, prima !

Maar hoeveel is het je waard ? Ik heb lang lopen sparen en zwoegen en handelen om mijn droomset bij elkaar te doen en moet het over een paar maanden doen in een kamer in Rotterdam en 220 euro in de maand van de regering om alle schoolgeld, eten, kamerhuur, etc. van te betalen. (Gaat niet lukken Jan Peter ! Investeer toch eens in de toekomst van je land ..) Maar gaat dit mij ervan weerhouden een droomcombo erbij te laten maken die wat handiger is in het meenemen per openbaar vervoer ? NOP !

Probeer je digicombo te verkopen en zoek het in het tweedehands circuit. Volgens mij haal je het er met een goed vakantiebaantje allemaal weer uit + nog wat geld om op vakantie te gaan. Het moet te doen zijn en je weet het zelf nu ook, een bak buizen klinkt beter dan een zak chips :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: V!N op 2003-05-12 19:00 ]</font>

Mitch
12 mei 2003, 19:07
Als die Flextone hard genoeg gaat: niet verkopen ! Spaar door voor je zo'n geweldige ENGL kan kopen (combo met evt. een 1x12 onderkast kan ook) en hou de Flex lekker als back-up en voor thuis.
Perfecte combinatie !

andoni
12 mei 2003, 19:18
tis geen flextone maar een SPider :smile:

Mitch
12 mei 2003, 19:23
Nou ja, komt van dezelfde shit-fabriek :grin:

andoni
13 mei 2003, 11:09
nee dat vind ik nu overdreven, ik ben echt wel tevreden over Line6, alleen moet je alles in het juiste perspectief plaatsen, ik bedoel als ik mijn Spider 2x12" combo kocht voor ongeveer 800 € als 2e amp, was ik enorm blij, ik hield van het Rectifier-geluid, maar een amp van dat caliber kost wel een pakje meer dan 800 €, terwijl mijn Spider dat vrij goed kon simuleren, ja niet the real thing maar komaan vergelijk de prijzen en de beschikbare hardware eens...
En wat moest ik anders voor dat geld? Een 2e handse buizenbak terwijl ik nog maar 2 jaar elektrisch speelde? (ik wilde wel...) Of een nieuwe Valvestate die evenveel kost maar nog slechter klinkt (zeker op hogere volumes) en veel minder veelzijdig is...
Ik bedoel: voor die prijs haal je een 2x12" 100 Watt combo binnen met 6 bruikbare ampsimulaties, terwijl de naaste concurrenten Peavey bandits en Valvestates zijn! Dat Line6-is-shit-gezeik vind ik dus bullshit, hoewel ik er volledig mee akkoord ben dat een buizenamp "beter" klinkt, maar een buizenversterker past nu ook niet in elke situatie... Ik vraag me af welke gitarist die na minder dan 2 jaar oefenen al reeds een goeie buizenbak op zijn kamer had staan..., zeker als je het als student uit eigen zak moet betalen met misschien een kleine sponsoring van je ouders...

sorry, liet me ff gaan, t is dat die Line6 mij al een tijd veel plezier heeft verschaft en als iemand hem dan afzeikt word ik emotioneel :smile:

A3
13 mei 2003, 13:53
ik zou als ik jouw was toch de overstap maken, ik ga het van de zomer ook doen. (heb 7 jaar over goedkope fenders en valvestates gespeeld). ik ben ook student, en ik weet dat als ik iets koop, ik waarschijnlijk geen geld zal overhebben om veel vakantie te vieren, maar aangezien ik toch een gigantische tweede zit ga hebben kan ik daar mee leven. Ga eens testen in een gitaarwinkel, en je zal wel zien dat het geluid echt wel het geld waard is!! Als je het kan zou ik die spider houden, altijd handig als backup of gewoon voor thuis. Mijn halfrotte valvestate krijg ik toch geen geld meer voor dus die blijft gewoon op mijn kamer staan.