PDA

View Full Version : Buizentop rock/lichte metal



langun
21 december 2010, 23:31
Beste forumlezers, ik ben Thomas en ik ben nieuw op dit forum.

Ik ben op zoek naar een head die een clean kanaal heeft en een drive kanaal, het drive kanaal moet toch minstens in staat zijn om ac/dc achtige distortion te halen (qua kracht, niet noodzakelijk qua klank). Om nog zwaarder te gaan boost ik daarna wel met een tubescreamer, hopelijk tot metallica achtige proporties, verder heb ik echt niet nodig. Liefst zou ik rond een 50 watt vinden, meer is overkill, maar veel minder is ook niet echt bruikbaar.

Momenteel heb ik een Marshall JCM2000 TSL602 (2 speaker combo) waarvan ik op zich wel tevreden ben, was het niet buiten het feit dat die een monster is om te verplaatsen met zijn 30 kilo. Ik moet die meeslepen naar mijn moeder, mijn vader, repetitie, wat jammen bij vrienden, ... Daarom wil ik overschakelen naar een head, zodat ik een 1x12 bij mijn ma kan zetten, een 1x12 bij mijn pa en nog een 4x12 op repetitie.

Ik heb al gedacht aan een TSL60, sinds ik niet ontevreden ben over mijn huidige sound, maar ik had graag gezien wat mijn opties nog waren ;)

Als budget had ik gedacht aan een 800 euro voor de head alleen.

Dank bij voorbaat!

PS: Ik weet dat jullie waarschijnlijk verdrinken in vragen naar verschillende versterkers, maar bij het zoeken vond ik niet onmiddellijk een topic dat aan mijn eisen voldeed.

crapton
22 december 2010, 07:26
Deze misschien: Hughes-Kettner-Statesman-Dual-EL34-Head-50-Watt (http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Hughes-Kettner-Statesman-Dual-EL34-Head-50-Watt/art-GIT0011859-000)?

Heb ik zelf ook, lekkere amp, denk wel dat ie voldoet aan wat je zoekt en een goede prijs.

langun
22 december 2010, 08:59
Bedankt, die ga ik al eens proberen aan de tand voelen :)

Baker
22 december 2010, 09:09
Wat dacht je van een Marshall JVM head! Is een mooie upgrade van je TSL, midi schakelbaar, en het crunch kanaal geeft een mooie benadering van de goeie ouwe JCM800 tijd. De JVM kan ook bijzonder goed met een tubescreamer overweg. Op Marktplaats staan er 2 voor rond de 800 euro.. een tweekanaals 50 watter en een 4 kanaals 100 watter...(heb geen connectie met de verkopers)

Marc Oblivian
22 december 2010, 10:05
JCM 800 en een tubescreamer erbij kopen.
Orange Dual Terror. Lekker handzaam.
Engl Blackmore

Jasper.
22 december 2010, 11:55
Hiervoor vind ik mijn JCM900 erg lekker. Heeft een erg goed cleankanaal en je hebt geen drivepedaal nodig voor metallica sounds. En je kan er ook makkelijk ACDC achtig spul op spelen. Maar de sound moet je wel een beetje liggen geloof ik. En hij is ook nog eens behoorlijk goedkoop.

Thyrif
22 december 2010, 21:34
JCM's zijn vaak al snel een leuke optie!
Maar ook die H&K statesman is echt erg goed!! Ga hem zeker even uitproberen (bij mij in groningen hadden ze dan alleen een dual el84 combo en een 20th aniiversary combo, maar dan heb je een beetje een idee wat je kunt verwachten als je em bij musicstore bestelt)

Succes met je zoektocht! (en neem even een vriend of bandlid mee als je gaat shoppen, dat is altijd wel fijn)