PDA

View Full Version : Hulp nodig bij het kiezen van een cab



bloodgulge2
21 december 2010, 22:46
Hey gitaarnet,

Ik ben in het bezit van een orange rocker 30 1x12 combo. Hoewel ik genoeg volume op tap heb voor kleine optredens zonder microfoon (cafés enzo) zou ik mijn geluid wat 'groter' willen maken omdat die ene speaker moeilijk goed te richten is voor zowel mezelf als het publiek, en er snel grote vervorming komt als er iemand voor staat / loopt. Ik wil mn huidige setup uitbreiden met een 2x12 cab zodat ik in totaal 3 speakers heb. Nu keek ik naar die cabs van orange, en ik kan niet beslissen tussen de open back versie en de gewone. Veel (zowat alle) bronnen zijn het er over eens dat de verschillen in het geluid dat de cabs geven enorm zijn, maar ik wil niet dat mijn toon uit balans gaat, of dat ik dezelfde richtingsproblemen heb (closed back projecteert meer). Wat moet ik doen?
Ik vind de closed back leuk wegens zijn dimensies (speakers zitten niet diagonaal en hij is diep) De open back is in china(?) gemaakt en is wat goedkoper. Ik speel medium-gain stuff, (vintage, blues-rock..) op een gretsch met powertrons (als dat relevant is).
Waar moet ik op letten?

toneblo
22 december 2010, 07:58
Wat jij wilt is overal geluid, dan zou ik voor een open back kiezen.
Dat die kasten in China gemaakt worden is volgens mij niet zo belangrijk toch?
Wil je persee een echte, portemonee!

Andere optie is er 1 laten maken naar eigen smaak..

bloodgulge2
22 december 2010, 12:37
bedankt.
Ik heb gister nog wat op de forums op de orange site gezeten, en ik denk dat ik voor een tweedehands open back ga. Dan kan ik dat gat nog afdekken en als ik dan per se een gesloten cab wil kan ik nog voor dezelfde prijs de cab verkopen.

JohnLord
22 december 2010, 12:42
kuch, kuch, sig, spam, kuch, kuch.....