PDA

View Full Version : boss me 25 of me 70



rikdeboer102
21 december 2010, 15:58
hallo wat is volgens jullie beter..

de boss me 25 of me 70?

j3r03n
21 december 2010, 16:03
Ligt eraan waarvoor.

Wat mij betreft is de ME70 beter. Die is iets dikker en is door zijn wigvorm perfect te gebruiken om de caravan waterpas te zetten.

jim__
21 december 2010, 17:10
Ligt eraan waarvoor.

Wat mij betreft is de ME70 beter. Die is iets dikker en is door zijn wigvorm perfect te gebruiken om de caravan waterpas te zetten.
Klopt! Hij is ook iets breder, waardoor hij het ook prima als ampstand doet om m'n buizencombo onder een hoek te zetten. Al zul je voor een 4x12 kast toch naar een Boss GT moeten kijken, die zijn nog even groter en breder :seriousf:

crapton
21 december 2010, 20:12
Nou jongens een beetje see rie jeus ajb.

ME70 is beter, want kan meer. ME25 is basic versie.

Overigens kan je voor ca. 150-200 € nog wel een GT-8 scoren. Kan nog meer mee. Die COSM vind ik waardeloos...

Als je wel modeling wil dan eens naar de nieuwe Line6 HD serie kijken. Nog 50 € duurder dan de ME70 maar dan heb je ook al een redelijk serieus ding. Line6 laat de sounds ook goed editen op de PC en heeft normaliter een databank met patches die je kan downloaden.

j3r03n
21 december 2010, 20:51
En meer is beter? Nee. Ik had ooit een Vox Tonelab SE, die kon bijna niks vergeleken met een Boss of een Line6, maar was wel beduidend beter.

Zolang onze beste Rik niet vertelt wat hij zoekt, kunnen wij ook niet beoordelen welke beter is.

In dat opzicht was mijn post dus een heel stuk serieuzer dan die van jou ;)

rikdeboer102
21 december 2010, 22:52
En meer is beter? Nee. Ik had ooit een Vox Tonelab SE, die kon bijna niks vergeleken met een Boss of een Line6, maar was wel beduidend beter.

Zolang onze beste Rik niet vertelt wat hij zoekt, kunnen wij ook niet beoordelen welke beter is.

In dat opzicht was mijn post dus een heel stuk serieuzer dan die van jou ;)


wat ik zoek is een multi pedaal waar ik lang mee kan doen van een prijs rond de 250 op het pedaal moet zoiezo een wahwah en een goede distortion zitten en natuurlijk nog graag veel meer

Midwolda
21 december 2010, 23:05
Het grote voordeel van de ME70 (vind ik) is dat je alles gewoon met knoppen regelt.
Niks menuutje opzoeken, parameter bijstellen, opslaan, onthouden... gewoon iets meer of iets minder
door aan een knopje te draaien, zoals je gewend bent met eigenlijk alles.
En dan kun je nog steeds je voorkeursinstellingen opslaan, als je dat wilt.
Zelf heb ik onlangs een ME50 verkocht omdat ik die vooral met de PC gebruikte en er gewoon
geen tijd meer voor heb, maar als ik weer een alles-in-èèn-bak koop wordt het de ME70.

edje kadetje
22 december 2010, 11:48
Het grote voordeel van de ME70 (vind ik) is dat je alles gewoon met knoppen regelt.
Niks menuutje opzoeken, parameter bijstellen, opslaan, onthouden... gewoon iets meer of iets minder
door aan een knopje te draaien, zoals je gewend bent met eigenlijk alles.


Is dat bij de me25 dan niet zo?

Ik dacht van wel.

Volgens mij is een groot verschil tussen ME70 en ME25 dat de ME70 wel versterkermodellen heeft en de ME25 niet (alleen effecten).

Midwolda
22 december 2010, 12:07
De ME25 is (dacht ik) toch veel meer menu-gestuurd.
En de ME70 heeft (dacht ik) wel amp-sims.
Sorry, ben al een tijdje uit de multi-effects... :makeup:
Je moet zelf even op de Boss-site (http://www.bosscorp.co.jp/products/en/p_multieffects.html) kijken.

snaarplukker
22 december 2010, 15:17
Volgens mij is een groot verschil tussen ME70 en ME25 dat de ME70 wel versterkermodellen heeft en de ME25 niet (alleen effecten).
De ME-25 heeft er 10 versterker simulaties op zitten.

crapton
22 december 2010, 21:20
Je kan ook de Vox Tonelab ST eens overwegen. Ca. 170 €.