PDA

View Full Version : Lace Hot Gold S-S-D of toch verschillende kleurtjes?...



Gerth
21 december 2010, 13:31
Ik ga sowieso mijn Yamaha Pacifica (met twee sc's en een hb) upgraden met een setje betere elementen en denk serieus aan Lace Sensors, maar twijfel uit volgende mogelijkheden:

ofwel een setje Hot Golds: iets vettere strat-klank,

ofwel iets met kleurtjes, bv een Purple of een Blue bij de hals, een Silver of een Gold in het midden en een dubbele Red bij de brug.


Keuze één zal de gitaar wat meer "identiteit" en homogeniteit geven, en ze zal ook meer als een strat klinken.

Bij keuze twee zal de gitaar een stuk veelzijdiger zijn maar dan vrees ik het gevoel te hebben "op drie gitaren tegelijk" te zullen spelen, wat een eigen sound ook beetje in de weg staat...

Alvast bedankt voor de tips, enne, een adresje waar ik ze in België vlot kan verkijgen zou ook welkom zijn!

Stratman70
21 december 2010, 15:04
Tip: Let your ears do the work.
Ik ben zielsgelukkig met mijn Lace Sensor Gold elementen in mijn strat en daar komen nooit meer anderen voor in de plaats.

Gerth
21 december 2010, 15:24
Goeie en misschien wel de béste tip, maar jammer genoeg liggen de testgitaren met de gepaste elementen nu éénmaal niet voor het grijpen...

Ik voel veel voor de Hot Golds omdat ze iets meer output hebben dan de Golds en iets ronder zouden klinken wat voor mijn persoonlijke smaak enkel pluspunten kunnen zijn.
En ze zijn verkrijgbaar in een handig S-S-D-pack. Ik hoop alleen dat ik mij op termijn niet zou beklagen geen meer gevariëerde elementenset gekozen te hebben, vandaar mijn oorspronkelijke vraag...

Maar gezien ik het ook graag wat "homogeen" heb en je van een strat toch nooit een lp kan maken maken de Hot Golds vééél kans.

Alvast bedankt voor de reactie!

Gerth
23 december 2010, 12:00
Andere tips wat betreft een zinvolle upgrade van een S-S-H-gitaar zoals deze Yamaha zijn natuurlijk altijd welkom.

Heb het graag vol en rond bij de hals (misschien een P-90-kloon?), "glassy" in het midden (voor de cleanere stratlijntjes) en voor de HB bij de brug mag het zeker wat "vuiler" zijn (zelfs richting "metal"...).