PDA

View Full Version : Klokje!



Nielsje
21 december 2010, 13:31
Lieverds,

ik ben op zoek naar een klein klokje, voor op mijn pedalboard.
Het is toch wel ontzettend handig om te zien hoe lang we al spelen in de set, etc. Weet alleen niet zo goed waar ik goed tegen dit soort dingen aan kan lopen. Het liefste heb ik digitaal klokje wat volgens europeese tijd de tijd aangeeft (dus 21:50 oid, niet 9:50 PM), en waar een lampje in zit wat ik permanent aan kan zetten. (alleen een druk op de knop is ook leuk, maar acht ik onhandig).
Verder moet het ding ook niet onneuzel groot zijn, iets van 10x4 cm is wel de max, denk ik. (ik had in gedachten om dat ding op m'n mmdlx te plakken).

Iemand een suggestie?

E-J
21 december 2010, 13:44
Veel gitaristen dragen een horloge. Jij toch ook?

dml
21 december 2010, 13:51
Hema, daar heb ik 'm vandaan en zit ook op mijn pedalenplankje. Het is een vierkant analoog reiswekkertje die vanaf stapositie prima af te lezen is. Kost ongeveer 5 eypo.

Horloges zijn zeau 2002, je hebt toch een mobieltje om de tijd af te lezen?

Jan Buurman
21 december 2010, 13:56
Halfords... van die digitale autoklokjes

Nielsje
21 december 2010, 13:57
Veel gitaristen dragen een horloge. Jij toch ook?

Nee. Lex, Orpheo en Tupelo dragen horloge's. Horloge's zijn gay.


Hema, daar heb ik 'm vandaan en zit ook op mijn pedalenplankje. Het is een vierkant analoog reiswekkertje die vanaf stapositie prima af te lezen is. Kost ongeveer 5 eypo.

Dank! Ga hem vanmiddag meteen even bekijken.

tommus42
21 december 2010, 14:10
Nee. Lex, Orpheo en Tupelo dragen horloge's. Horloge's zijn gay

Is dat zo?? Reden te meer je sollidair op te stellen. Mobieltjes zijn voor minkukels, en een klokje op je pedalenplankje is voor de gitarist voor Marco Borsato:D. (word een beetje moe ervan, maar die laatste is niet slecht:makeup:)

Nielsje
21 december 2010, 14:15
Is dat zo?? Reden te meer je sollidair op te stellen. Mobieltjes zijn voor minkukels, en een klokje op je pedalenplankje is voor de gitarist voor Marco Borsato:D.

Precies, en aangezien dat voor het komende jaar mijn ambitie is, kan ik maar beter goed voorbereid zijn, nietwaar?

Maar je het gelijk, wat ik zei, was niet lief.
Horloge's zijn niet gay.

Lex, Orpheo en Tupelo wel.

tommus42
21 december 2010, 14:19
Wie zijn dat daaaan?

the sure thing
21 december 2010, 16:04
Moet ie true bypass zijn? :)

Rick trodat
21 december 2010, 16:17
Moet ie true bypass zijn? :)

Ik heb nog een buffer liggen voor een horloge:rockon:

interessander
21 december 2010, 16:21
Lijkt me een leuke hack voor bijvoorbeeld een polytune, tijdsweergave als je niet aan het stemmen bent.

the sure thing
22 december 2010, 06:47
Ik heb nog een buffer liggen voor een horloge:rockon:Geweldig! En dan ook nog een kinetische-energie-opwekkend-gitaarsnoer, zodat bij elke bewegiging er energie naar het horloge gaat. Een gat in de markt!!

Rick trodat
22 december 2010, 09:22
Geweldig! En dan ook nog een kinetische-energie-opwekkend-gitaarsnoer, zodat bij elke bewegiging er energie naar het horloge gaat. Een gat in de markt!!

:seriousf::seriousf::ok:

Wanneer beginnen we?

EuroCinema
22 december 2010, 10:14
Ieen klokje op je pedalenplankje is voor de gitarist voor Marco Borsato:D.

en dat klokje dan via midi syncen aan een clicktrack zodat je elke avond op de seconde nauwkeurig hetzelfde speelt. Wat dát is muziek maken, dames en heren!

showband
22 december 2010, 11:43
op het toneel zichtbaar horloges dragen is een beledigigng van je publiek.

je straalt dan een 9-to-5 mentaliteit uit die NIET rock en roll is.

muziek komt uit het hart. en als dat eens wat langer duurt is dat gewoon zo.
korter spelen is desintresse en helemaal een gebrek aan drive.

FOEI driewerf!

Nielsje
22 december 2010, 12:08
op het toneel zichtbaar horloges dragen is een beledigigng van je publiek.

je straalt dan een 9-to-5 mentaliteit uit die NIET rock en roll is.

muziek komt uit het hart. en als dat eens wat langer duurt is dat gewoon zo.
korter spelen is desintresse en helemaal een gebrek aan drive.

FOEI driewerf!

Dank je voor je zinnige bijdrage.
Ik zoek gewoon en klokje voor op m'n pedalboard.
In sommige situaties heb je niet de mogelijkheid om langer te spelen dan twee sets van drie kwartier, omdat de opdrachtgever dat wil, of omdat er een strak programma is. Dat heeft geen ene fuck te maken met desinteresse of gebrek aan drive.

smullie
22 december 2010, 12:17
op het toneel zichtbaar horloges dragen is een beledigigng van je publiek.

je straalt dan een 9-to-5 mentaliteit uit die NIET rock en roll is.

muziek komt uit het hart. en als dat eens wat langer duurt is dat gewoon zo.
korter spelen is desintresse en helemaal een gebrek aan drive.

FOEI driewerf!

Valt toch makkelijk te compenseren met een OD pedaaltje zeker... :hippie:

Maw: als je een klokje op je board wil zetten, zet er dan ineens ook nog een overdrive pedaaltje bij om het gebrek aan drive te compenseren... Welk pedaal bij welk klokje past is persoonlijk en moet je maar eens uittesten. Echter als je een klassieke wekker gebruikt zoals op de afbeelding, dan stem je wel best even af met de drummer en dan vooral met zijn cymbalen...

http://nicolekebolleke.punt.nl/upload/ditto-wekker-%28106638%29.gif

schizo910
22 december 2010, 12:19
http://i.imgur.com/cHRXr.jpg

jim__
22 december 2010, 13:11
Kan me trouwens geen opdrachtgever verzinnen die het erg vindt als je langer speelt, dan wacht de huis-dj maar wat langer voordat ie z'n bagger de zaal in slingert. Wij maken gewoon vooraf een setlist, en die werken we af. Mocht het gewenst zijn vullen wij deze nog aan met een paar extra nummers. Muziek is tijdloos... toch?

schizo910
22 december 2010, 13:38
Kan me trouwens geen opdrachtgever verzinnen die het erg vindt als je langer speelt, dan wacht de huis-dj maar wat langer voordat ie z'n bagger de zaal in slingert. Wij maken gewoon vooraf een setlist, en die werken we af. Mocht het gewenst zijn vullen wij deze nog aan met een paar extra nummers. Muziek is tijdloos... toch?


Als er meer bands op een avond spelen is een strak schema wel gewenst. Trouwens de DJ doet ook werk waarvoor hij is ingehuurd dus die verdient ook wel wat respect.

Nielsje
22 december 2010, 14:01
Kan me trouwens geen opdrachtgever verzinnen die het erg vindt als je langer speelt, dan wacht de huis-dj maar wat langer voordat ie z'n bagger de zaal in slingert. Wij maken gewoon vooraf een setlist, en die werken we af. Mocht het gewenst zijn vullen wij deze nog aan met een paar extra nummers. Muziek is tijdloos... toch?


Als er meer bands op een avond spelen is een strak schema wel gewenst. Trouwens de DJ doet ook werk waarvoor hij is ingehuurd dus die verdient ook wel wat respect.

Skiets heeft gelijk. Het heeft niet met ons te maken, wij spelen als band graag alles wat we kunnen, het heeft te maken met wat de rest van de avond moet bieden. Afgelopen vrijdag had ik een bedrijfsfeest, waarbij er ook twee 'artiesten' waren, van het soort dat met een cd meezingt. Vooruit, maar wij werden dus gevraagd om 2 sets van 30 minuten te doen, en eentje van 50 minuten. De klant is toch koning? Doe ik niet moeilijk om. Maar dan wil ik wel even weten hoever we al zitten in de tijd, of er nog een nummertje bij of van de setlist af moet. We hebben in een aantal nummers lange breaks zitten met (naar mijn bescheiden mening) gave solo's tussen gitaar en toetsen. Dan is het gewoon handig om te weten hoe je in de tijd zit.

stratestic
22 december 2010, 14:42
Een klok met tuner functie zou inderdaad een idee zijn. :ok:

Einzeln
22 december 2010, 14:49
http://i.imgur.com/cHRXr.jpg

Dit klokje geeft ook het seizoen aan!

snaarplukker
22 december 2010, 15:21
Als de bezoekers weglopen ben je klaar. Blijven ze, dan moet je nog even doorgaan. Dan ga je toch niet op je horloge kijken?

jaywalker
22 december 2010, 15:35
jij hebt echt een plank voor hoofd

rvorkink
22 december 2010, 15:44
Wel een buizenklok dan toch?

http://www.turbokeu.com/myprojects/nixie/pict0014.jpg

EuroCinema
22 december 2010, 16:39
Kan me trouwens geen opdrachtgever verzinnen die het erg vindt als je langer speelt, ?

Weleens op festivals gespeeld? Daarnaast zijn er in dit burgerlijke landje zalen die zware shit krijgen met de gemeente als jouw "geluidsoverlast" niet precies om 12:00 voorbij is.

robert-gitarist
22 december 2010, 16:52
http://www.patoe-ateliers.eu/images/products/503.jpg

Prachtig voor op het podium! Goed afleesbaar en eens wat anders dan een dikke stack achter je :seriousf: ;)
Uiteraad ook prachtig te gebruiken als effect :D

Nielsje
22 december 2010, 17:01
Iedereen bijzonder bedankt voor zijn nuttige bijdrage :D
De hema had ze (op het moment?) niet, veel lege schappen.
Halfords moet ik nog langs gaan...

FruscianteFan
22 december 2010, 17:27
Ik zou met analoge klokjes wel uitkijken, want ik kan me voorstellen dat het getik wordt opgepakt door je signaalketen. Weet niet of digitale klokjes ook storingen kunnen veroorzaken...

driftkop
22 december 2010, 19:12
Ik zou met analoge klokjes wel uitkijken, want ik kan me voorstellen dat het getik wordt opgepakt door je signaalketen. Weet niet of digitale klokjes ook storingen kunnen veroorzaken...

Gewoon via een A/B box, heb je nergens last van. :ok:

Mr. Dynamite
22 december 2010, 19:19
K zou hem zelf in een loop gooien denk ik, je weet maar nooit :stop:

showband
22 december 2010, 19:26
bij strak georganiseerde bedrijfsfeesten staat er vrijwel altijd een dame van de organisatie naast het toneel die je exact vertelt wanneer je moet stoppen en andere wensen.

setjes met 12 / 13 nummers maken en afwachten is onze aanpak.

op festivals met meer bands of vergunningshit heb je helemaal 100% zeker iemand naast je staan die vertelt wanneer het tijd is voor het laatste nummer.

zou ik geen klok voor gebruiken.

universe777
22 december 2010, 19:33
Het is alleen een beetje jammer dat je dan te horen kan krijgen: nu nog eentje... Als je de tijd een beetje in de gaten houd kan je evt nog wat schuiven met de setlist.

Mr. Dynamite
22 december 2010, 19:43
Maar makkelijkste lijkt mij nog een wekker ofzo, Digitaal en dan van die grote rode duidelijke letters. Deze zet je dan niet op je pedalboard maar bij een monitor ofzo op de grond. Beetje ala stand up komedie :)

Nielsje
22 december 2010, 19:49
bij strak georganiseerde bedrijfsfeesten staat er vrijwel altijd een dame van de organisatie naast het toneel die je exact vertelt wanneer je moet stoppen en andere wensen.

setjes met 12 / 13 nummers maken en afwachten is onze aanpak.

op festivals met meer bands of vergunningshit heb je helemaal 100% zeker iemand naast je staan die vertelt wanneer het tijd is voor het laatste nummer.

zou ik geen klok voor gebruiken.

Ik vind je een ontzettend irritante betweter.
Ik zoek een klokje, jij niet.

Nielsje
22 december 2010, 19:51
Het is alleen een beetje jammer dat je dan te horen kan krijgen: nu nog eentje... Als je de tijd een beetje in de gaten houd kan je evt nog wat schuiven met de setlist.

Och, dat is toch niet zo'n probleem? Gewoon te voren even bedenken wat je uit de rest van je repertoire het beste bij de set past.


Maar makkelijkste lijkt mij nog een wekker ofzo, Digitaal en dan van die grote rode duidelijke letters. Deze zet je dan niet op je pedalboard maar bij een monitor ofzo op de grond. Beetje ala stand up komedie :)

Ja, duidelijke, digitale rode letters is goed. Maar ik wil hem niet los, want das is alleen maar meer gezeul. Ik hou m'n pedalboard toch in de gaten, dus kan een plat exemplaar prima op m'n mmdlx.

Mr. Dynamite
22 december 2010, 20:03
Ja, duidelijke, digitale rode letters is goed. Maar ik wil hem niet los, want das is alleen maar meer gezeul. Ik hou m'n pedalboard toch in de gaten, dus kan een plat exemplaar prima op m'n mmdlx.

Tja goed, ik zou denk ik zelf voor een losse gaan. Het is wel iets meer werk maar wat stelt dat nou voor? En om zon ding nou op de mmdlx te leggen.. ik weet nog niet of ik dat wel wilde. Tenzij je een erg platte vind natuurlijk

EuroCinema
22 december 2010, 21:53
Gek dat niemand dit nog gepost heeft: als je een beetje handig bent met de soldeerbout, maak je zelf een klokje voor veel minder geld! Kijk maar eens bij Build Your Own Clock!

LaszloVersteeg
22 december 2010, 21:58
Moet ie true bypass zijn? :)

Nee mensen, dit kan echt niet. Ik durf te zweren dat er 'n tijd geleden ook zo'n topic was waar precies deze zelfde opmerking werd gemaakt!

Dejaforum moment?:dontgeti:

FruscianteFan
22 december 2010, 22:33
Gewoon via een A/B box, heb je nergens last van. :ok:
Tsjah, mijn opmerking was eigenlijk wel serious. Nooit een horloge bij je elementen gehouden?

robert-gitarist
22 december 2010, 22:51
Als ze bij halfords niks hebben, kijk dan even verder bijbijv. een zaak als Brezan of Automat oid. dat soort automaterialenzaken hebben nog wel eens wat liggen namelijk :)


Tsjah, mijn opmerking was eigenlijk wel serious. Nooit een horloge bij je elementen gehouden?

Of een mobiel telefoontje.

the sure thing
22 december 2010, 22:53
Gek dat niemand dit nog gepost heeft: als je een beetje handig bent met de soldeerbout, maak je zelf een klokje voor veel minder geld! Kijk maar eens bij Build Your Own Clock!Nielsje is uiterst handig, dus dit zou hij zeker moeten kunnen! Ik bedenk mij nu dat in die electronicawinkels (de echte!) je van die digitale klokjes hebt die je kan inbouwen.

apekop
23 december 2010, 10:47
Is zoiets als die middelste gast om heeft niks voor jou? :)
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.beastiemania.com/whois/public_enemy/public_enemy.jpg&imgrefurl=http://www.beastiemania.com/whois/public_enemy/&usg=__2rYw2_alhX1y9RjKHfcPtco37yw=&h=225&w=342&sz=18&hl=nl&start=0&sig2=FE9pDj6RXbbDTj0Ly7cJUg&zoom=1&tbnid=SbdALrvdXyrsbM:&tbnh=160&tbnw=215&ei=XBoTTYuFM4a18QPIl_SCBw&prev=/images%3Fq%3Dpublic%2Benemy%26hl%3Dnl%26client%3Df irefox-a%26hs%3DXC3%26sa%3DX%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26biw%3D1680%26bih%3D831%26tbs%3Disch: 1%26prmd%3Divnsl&itbs=1&iact=hc&vpx=1368&vpy=279&dur=755&hovh=180&hovw=273&tx=188&ty=121&oei=XBoTTYuFM4a18QPIl_SCBw&esq=1&page=1&ndsp=28&ved=1t:429,r:13,s:0

Nielsje
23 december 2010, 11:02
Nielsje is uiterst handig, dus dit zou hij zeker moeten kunnen! Ik bedenk mij nu dat in die electronicawinkels (de echte!) je van die digitale klokjes hebt die je kan inbouwen.

Nou, ik zou het wel kunnen, maar ik heb er op dit moment niet echt de tijd voor, en ook geen zin in, eerlijk gezegd.. :)


Is zoiets als die middelste gast om heeft niks voor jou? :)
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.beastiemania.com/whois/public_enemy/public_enemy.jpg&imgrefurl=http://www.beastiemania.com/whois/public_enemy/&usg=__2rYw2_alhX1y9RjKHfcPtco37yw=&h=225&w=342&sz=18&hl=nl&start=0&sig2=FE9pDj6RXbbDTj0Ly7cJUg&zoom=1&tbnid=SbdALrvdXyrsbM:&tbnh=160&tbnw=215&ei=XBoTTYuFM4a18QPIl_SCBw&prev=/images%3Fq%3Dpublic%2Benemy%26hl%3Dnl%26client%3Df irefox-a%26hs%3DXC3%26sa%3DX%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26biw%3D1680%26bih%3D831%26tbs%3Disch: 1%26prmd%3Divnsl&itbs=1&iact=hc&vpx=1368&vpy=279&dur=755&hovh=180&hovw=273&tx=188&ty=121&oei=XBoTTYuFM4a18QPIl_SCBw&esq=1&page=1&ndsp=28&ved=1t:429,r:13,s:0

Hehehe, wel een prima ding, kan ik gewoon overal ophangen en dan kan ik alsnog zien hoe laat het is :D

showband
23 december 2010, 18:03
Ik vind je een ontzettend irritante betweter.
Ik zoek een klokje, jij niet.

dit was een antwoord op jim en schizo910. Maar dat had je kennelijk al door gezien het subtiele resultaat