PDA

View Full Version : Waardestijging 70 jaren gitaren, Fenders



Noordeling38
21 december 2010, 13:24
Is he te verwachten dat er een verdere waardestijging komt voor jaren 70 gitaren?

SaferSephy
21 december 2010, 13:34
Is he te verwachten dat er een verdere waardestijging komt voor jaren 70 gitaren?

dat verwacht ik niet. Fender's jaren 70 staan bekend als de "minste" jaren waarbij met de overname door CBS er flink bezuinigd werd op de verkeerde dingen, en ook uitvindingen zijn gedaan waar menig strat liefhebber jeukt van krijgt.

Het is niet voor niks dat de japanse Fenders en japanse replica's van eind 70/begin 80 zo mateloos populair zijn. Deze benaderden namelijk meer de pre-CBS kwaliteit dan de "echte" USA Fenders.

ieme
21 december 2010, 13:36
Ik vind de jaren 70 fenders, 3punts halsbevestiging, waardeloze dingen, ik heb zelf nog nooit een goeie in m'n handen gehad...

SaferSephy
21 december 2010, 13:41
Ik vind de jaren 70 fenders, 3punts halsbevestiging, waardeloze dingen, ik heb zelf nog nooit een goeie in m'n handen gehad...

mjah "micro-tilt adjustment" voor de nek, bullet trushrod's...brrrrr

Joreeen
21 december 2010, 13:48
Het zou misschien nuttig om ipv 3 topics te openen, 1 te openen en daar alles in te posten ;)

Nielsje
21 december 2010, 13:52
Indien de neckpocket goed gefreest is, is er niets mis met de 3-punts bevestiging.
Waardestijging: denk het wel. Het is en blijft een merk, nietwaar?

bat
21 december 2010, 13:53
Het zou misschien nuttig om ipv 3 topics te openen, 1 te openen en daar alles in te posten ;)
Haha, inderdaad... :seriousf:

De vraag is dus eigenlijk:

TS heeft een 78 Fender Telecaster, zonder boekjes en koffer, in redelijke maar gebruikte staat. Is deze al Vintage te noemen, wat is ie nu waard en zit het er nog in dat deze binnen afzienbare tijd wat meer waard gaat worden?

D-string
21 december 2010, 14:09
Ik dacht iets nuttigs bij te kunnen dragen op basis van de term "oldtimer" voor auto's, maar ik heb nu twee bronnen en er zit nogal verschil tussen de definities.



Een oldtimer is een klassiek voertuig waarvan het model al lange tijd niet meer gefabriceerd wordt. Bij een auto spreekt men doorgaans van oldtimer als deze periode meer dan 25 jaar is. Voor andere voertuigen, zoals een bromfiets of een motorfiets rekent men een periode van meer dan 30 jaar.




oud, goed onderhouden exemplaar van een auto (uit de jaren 10-50 van de twintigste eeuw)