PDA

View Full Version : nieuwe catalogus van musicstore



koen_V
12 mei 2003, 17:26
Ik kreeg vandaag de boek van musicstore in Keulen aan en daar staat een V-amp pro voor bas in voor 250€.
Terwijl line6 pro nog altijd bijna 800€ kost
Ik heb geen interesse in effecten voor bas, maar ik denk veel onder jullie wel, en ik denk dat dit een fijn alternatief is.
de niet pro versie kost maar amper 150€.
De musicman S.U.B bas staat er ook in, jammer genoeg maar in amper 3 kleuren en een lelijke ijzeren slagplaat.

Manusdr
12 mei 2003, 17:39
dit is em toch? Ben benieuwd of het wat is, bij de feedback hadden ze em nog niet van de week.

Morgen ga ik trouwens de line6 variant halen, met pedaal nog wel.

http://www.musicstorekoeln.de/englisch/shop/produktinfo.asp?info=BAS0001458-000

Phyrexian
12 mei 2003, 17:42
wola nice,

ik wil ooit zo'n compact multi-effect-amp-moddeling ding.

POD dus of V-Amp...
Die V-Amp's zijn spotgoedkoop blijkbaar. Heeft er al iemand op deze basversies gespeeld eigenlijk, want mij lijken ze wel leuk.

Line 6 mag ondertussen ook wel es een update doen van de BassPod, want de gewone gitaar pod zit al versie XT, terwijl de baspod nog niet eens een versie 2 gehad heeft... zitten hier overigens mensen die een basspod bezitten?

Fred at the Bass
12 mei 2003, 17:56
Hoeveel kost de musican s.u.b. ?

koen_V
12 mei 2003, 17:58
888€

koen_V
12 mei 2003, 18:51
Dit komt wel niet van de site van musicstore, maar hier heb je een beetje een overzicht.
Ik denk dat je trouwens voor 888€ een goede bas in huis hebt.
alleen jammer van de slagplaat, en ook dat ze maar in 3 kleuren te krijgen zijn.
Maar jah, leg 200€ of iets meer bij en je hebt een 2de hands stingray!
er staan er weer een paar mooie op marktplaats.nl voor de liefhebbers


http://www.musikland-online.de/index.php?detail=ebass610395075

http://www.musikland-online.de/index.php?detail=ebass610395159

http://www.musikland-online.de/index.php?detail=ebass610395235

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: koen_V op 2003-05-12 18:51 ]</font>

emielow
12 mei 2003, 19:09
wat is ut voordeel van een musicman sub tov een olp stingray? ze zijn beide passief, dus waarom een sub?

koen_V
12 mei 2003, 19:15
In de boek staat dat je moet bijbetalen voor een actieve pre-amp.
Dus als je er nog enkele pleuros tegenaan gooit heb je een actieve musicman voor de helft van de prijs.
maar zoals ik al zei, als je nog bijtaald ( zeker nu er nog staat dat je moet bijbetalen voor de actieve pre-amp) ben je beter af met een 2de hands SR

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: koen_V op 2003-05-12 19:16 ]</font>

bassopotmus
13 mei 2003, 08:59
Hier staat geen Olp op, maar Musicman!
Die plaat kan ik mee leven, is toch wel erg cool zon metal iets.
Maar ik wil em gaan checken tegenover mijn Olp! Ik denk dat het allemaal beetje beter is afgewerkt, en ja die naam he?

Maar voor 888 nog steeds geen pre-amp? come on!???!
Als we ff rekenen krijgen we voor 400 een Olp en dan voor 300 extra een seymour duncan en een Aguilar pre-amp. Das nog altijd 100€ minder dan deze, actief heb je em dan! En zeker niet met de minste spullen! Houd je nog geld over voor een vette Gotoh brug(string tru body.....) en mischien een extra pakje snaren.






Maarja dan staat er geen musicman op....moeilijk, moeilijk moeilijk..

Ook jammer dat er geen "made in usa" op me Fedner staat, ook zo jammer.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-05-13 09:03 ]</font>

skabouter
14 mei 2003, 11:53
lekker prijsje, voor zo`n V-amp

wat kan zo`n ding nou allemaal ?

skabouter
14 mei 2003, 11:59
Op 2003-05-12 17:26, schreef koen_V:
Ik kreeg vandaag de boek van musicstore in Keulen aan en daar staat een V-amp pro voor bas in voor 250€.
Terwijl line6 pro nog altijd bijna 800€ kost
Ik heb geen interesse in effecten voor bas, maar ik denk veel onder jullie wel, en ik denk dat dit een fijn alternatief is.
de niet pro versie kost maar amper 150€.
De musicman S.U.B bas staat er ook in, jammer genoeg maar in amper 3 kleuren en een lelijke ijzeren slagplaat.


maar op de behringer site staat dat ie voor keyboard, gitaar en akoestisch is. ik helemaal geen coole bass dingen :sad:

bassopotmus
14 mei 2003, 12:09
Och analoog is the way to go. for me dan..

frenske
14 mei 2003, 12:30
Je hebt twee types V-amp namelijk:

de V-Amp en Bass V-amp en je raad het al de laatste is wel degelijk bedoelt voor de bass.
Ben wel enigzins nieuwsgierig naar wat hij allemaal kan?
Heeft iemand al zo´n dingetje en kun je hoofdtelefoon er direct op aansluiten zodat je niet die op de combo hoeft aan te sluiten?

Phyrexian
14 mei 2003, 13:03
Op 2003-05-14 12:30, schreef frenske:
kun je hoofdtelefoon er direct op aansluiten zodat je niet die op de combo hoeft aan te sluiten?


yup :smile:

basswasp
30 mei 2003, 09:40
Maar voor 888 nog steeds geen pre-amp? come on!???!
Als we ff rekenen krijgen we voor 400 een Olp en dan voor 300 extra een seymour duncan en een Aguilar pre-amp. Das nog altijd 100€ minder dan deze, actief heb je em dan! En zeker niet met de minste spullen! Houd je nog geld over voor een vette Gotoh brug(string tru body.....) en mischien een extra pakje snaren.
Het heeft even geduurd... ;)
... maar volgens mij zijn die SUB's die je overal op websites ziet gewoon aktief hoor, dat is dus voor die €888. Zoveel scheelt het dus niet, maar voor dat geld heb je wel een *echte* MusicMan en waarschijnlijk een betere afwerking enzovoort...

koen_V
30 mei 2003, 09:48
In de boek van MS staat er dit bij:

Active electronic is only available at an extra price.

zegt genoeg denk ik.
Het is inderdaad redelijk stom als je gaat vergelijken met de OLP.
mja...dan staat er inderdaad geen musicman op de kop.
Iemand trouwens als op de SUB gespeelt? Het kan zijn dat de bespeelbaarheid toch wel stukken beter is als de OLP.

basswasp
30 mei 2003, 09:56
...en bij die musikland online-website staat erbij


Mit aktivem 2 Band-Preamp ausgestattet
Nu is mijn Duits erg slecht, maar betekend dit niet dat hij wél aktief is?
Op de MusicMan website self staat trouwens ook dat een pre-amp extra kost :-?

koen_V
30 mei 2003, 10:00
Nja...de musicman site zal wel gelijk hebben denk ik.
En in boeken staan altijd de goedkoopste prijzen, dus gaan ze heus niet de duurdere prijs met pré-amp laten weergeven in hun boeken en op de site.

basswasp
30 mei 2003, 10:07
Dit zijn nog wat plaatjes van een aktieve SUB:

http://www.bassnw.com/New%20Standard%20Basses/musicman_sub_active_black.htm

koen_V
30 mei 2003, 10:19
Op de middenste foto vanboven is een klepje voor de batterij te vervangen, dus deze zal actief zijn denk ik...

basswasp
30 mei 2003, 10:27
Vandaar dat ik die foto's even wilde laten zien...
Zou bij een passieve SUB daar alleen een afschermingskapje zitten of moet er - om hem aktief te maken - gezaagd worden?

bassopotmus
30 mei 2003, 12:36
Waarschijnlijk zal er gefreest moeten worden, al is dat niet veel.