PDA

View Full Version : rimpel



nak
21 december 2010, 12:18
Aangezien m'n Blackstar raar deed heb ik de scoop er maar ff bijgepakt.
alleen zit de fout er nu niet meer in, waarschijnlijk was het door de kou ontstaan.
Heb de versterker vorige week een paar uur in de auto laten staan.
Ik weet wel dat één contactje van de eindbuisvoetje amper contact maakte, ik denk dat ik die op voorhand maar ga vervangen, om herhaling uit te sluiten.

Maar goed, met het meten vandaag zag ik ook een beste rimpel van 5vtt op de anode van de EL34 eindbuizen.
Ik hoor er echter niets van.
Is dit normaal?

nico verduin
21 december 2010, 12:49
Aangezien m'n Blackstar raar deed heb ik de scoop er maar ff bijgepakt.
alleen zit de fout er nu niet meer in, waarschijnlijk was het door de kou ontstaan.
Heb de versterker vorige week een paar uur in de auto laten staan.
Ik weet wel dat één contactje van de eindbuisvoetje amper contact maakte, ik denk dat ik die op voorhand maar ga vervangen, om herhaling uit te sluiten.

Maar goed, met het meten vandaag zag ik ook een beste rimpel van 5vtt op de anode van de EL34 eindbuizen.
Ik hoor er echter niets van.
Is dit normaal?Da's normaal hoor die rimpel. Die wordt in de OT gecompenseerd bij PP trafo's.
Vind het overigens wel knap dat je weet dat 1 enkel contactje slecht is? Hoe heb je dat vastgesteld?

nak
26 december 2010, 19:38
Tijdje niet kunnen reageren lag met gebroken been in het ziekenhuis.
Betreft het buisvoetje hen ik een schroevendraaier gebruikt met dezelfde diameter als een buispen, en dan een voor een bij langsgaan.
Bij één contact klemde het voor geen meter. Ik ga de buisvoetjes dus later nog wel eens vervangen. Voor nu maar even aageknepen.
Maar goed, van spelen komt het de eerste 2 maanden w.s niet van vanwege revalideren.:(

lcvanderhelm
26 december 2010, 20:55
Je speelt toch geen gitaar met je benen.Zie het positief,je hebt voorlopig zeeen van tijd om gitaar te spelen.
BETERSCHAP .

G.G.
27 december 2010, 10:27
dat zou je denken. Maar ik gok erop dat de revalidatie veel tijd in beslag zal nemen aast het feit dat de dagelijkse zaken al meer tijd kosten met een gipspoot en dat het ook nog eens zo vermoeiend kan zijn dat je helemaal geen zin hebt om te spelen.

Sterkte en een voorspoedig herstel!

nak
27 december 2010, 10:38
thanks,
Zal binnenkort wel weer wat kunnen pingelen.
gr