PDA

View Full Version : Welke nieuwe amp?? Graag tips!



Bernd Veenema
20 december 2010, 19:37
Hee allemaal,

Na ongeveer een half jaar van afwezigheid (huis gekocht, nieuwe baan enz.), heb ik jullie hulp eigenlijk weer eens nodig.

Mijn situatie is nu zo dat ik ben verhuisd naar een tussenwoning met een ruime zolder. Ik heb op deze zolder veel ruimte voor mijn gitaar en basspullen.
Ideaal natuurlijk. Nu loop ik wel tegen het probleem aan dat ik mijn gemodificeerde Fender Bandmaster Reverb top met Vernet 2x12MK cab steeds 2 trappen af moet sjouwen. Dit werkt voor mij niet meer. Mijn geliefde spullen staan nu dus te koop en er moet iets anders komen.

Ik zoek eigenlijk een 1x12 combo of een top met 1x12 cab en heb de volgende eisen:

- Maximaal 20 watt;
- Ik wil op het gebied van dynamiek niets inleveren!
- Moet op laag volume echt goed klinken (speel vooral in kerken);
- Heerlijk clean
- Moet lekker werken met single coils (heb nog steeds mijn JV '52 Tele en '57 Strat)
- Maximaal 25 kilo;
- Één of 2 kanalen;
- Budget: Rond de 1500/1600 euro (mag natuurlijk tweedehands).

Na wat zoekwerk heb ik een aantal kandidaten:

- Hook R20
- Bogner Duende
- Brunetti Singleman
- Suhr Badger
- Oude Vox AC15
- Marble Bluebird

Graag hoor ik jullie ideeën!

Bernd Veenema
20 december 2010, 19:44
Hier nog even een plaatje van de ruimte:

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/P1000597.jpg

ieme
20 december 2010, 19:52
Nou is deze boven je budget maar, maatje van me verkoopt z'n two rock 1x12 combo voor 2500 is echt een waanzinnige amp!

Bernd Veenema
20 december 2010, 19:59
Hee Ieme,

Bedoel je toevallig Russel?
Ik heb wel eens op zijn Two Rock gespeeld. Superding idd!

ieme
20 december 2010, 20:02
Hee Ieme,

Bedoel je toevallig Russ?
Ik heb wel eens op zijn Two Rock gespeeld. Superding idd!

Ja Russell z'n two rock...

kidrock
21 december 2010, 01:24
Ik zou zeker de Brunetti gaan uitproberen. Mooie clean versterker en valt nog mooi binnen jou budget.

De Hook en de Bogner zijn ook leuke versterkers, maar daar ligt helaas de prijskaartje een stuk hoger van, tenzij je 2de hands wat op de kop weet te tikken.

Je zou ook kunnen kijken naar een Fender Deluxe of een Deluxe VM (heeft ook een bruikbare lead channel met fx) gezien je van een mooie clean houdt.

Succes! :rockon:

ieme
21 december 2010, 09:35
Koch twintone is de enige koch die mij nog kan bekoren, misschien iets voor jou Bernd

jutter
21 december 2010, 09:42
Koch twintone is de enige koch die mij nog kan bekoren, misschien iets voor jou Bernd

Ik speel inmiddels al jaren over een Twintone en is inderdaad een erg goede versterker. Persoonlijk vind ik de eerste serie mooier klinken dan de tweede serie.

Ijselrobo 07
21 december 2010, 09:55
Hey,

Misschien moet je eens kijken naar de Blackstar HT-20 (http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-amps/ht-20.html)
Want blackstar kan zacht erg mooi klinken ;)

en dan heb je nog geld over om iets anders leuks van erbij te kopen, nog een cabinetje ofzo.

Én.. volgendsmij vindt je in de prijsklasse 1500-1600 euro niet zo snel 20 watter, of je moet je wel een stephenson (http://www.stephensonamps.com/old/pricing.htm) laten bouwen ;)

Edit: die HT-20 is wel flink duurder geworden dan toen ik 'm kocht... en dat was in de zomer van 2010, koste die me rond de €450, nu kost die €579 bij de musicstore (http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Blackstar-HT-Studio-20-Combo-/art-GIT0019179-000)...

G.G.
21 december 2010, 10:06
Ijselrobo 07. Krijg jij een percentage van iedere verkochte Blackstar? Clean, od, dikke scheur, klein, groot, hard, zacht, amerikaans, brits... Overal wordt een Blackstar voor geadviseerd. Kijk eens naar de openingspost, de voorkeur en het budget. Meneer gaat qua voorkeur redelijk richting het " boutique" gebeuren en als ik het zo lees voor een warm breed geluid en helemaal toppie componenten.

Jasper.
21 december 2010, 10:17
+1 Bij elk topic waar om een amp gevraagd wordt adviseer jij blackstar... Waarom kopen mensen nog wat anders?
Word een beetje irritant... blackstar is ook niet alles

marc_o
21 december 2010, 10:23
Ik word ook wel een beetje moe van dat Blackstar verhaal. Kijk, leuk spul voor weinig geld, maar meer is het ook gewoon niet.

Ontopic:

Voor jouw budget kom je bij de mooie 2e handsen, zoals Bad Cat of Matchless, toegegeven, wordt zoeken, maar is mogelijk...
V-Empire Greenpoint of de V-Empire Cream Duo zijn ook echte aanraders.

G.G.
21 december 2010, 10:28
Gelukkig, het licht niet aan mij alleen. Suggesties binnen het budget heb ik niet echt.... Maar ik denk dat een two rock wel redelijk in de buurt kan komen.

sjaak1990
21 december 2010, 13:01
Ben benieuwd wat er uit dit topic komt, zelf ook op zoek naar iets voor lage volumes.

ieme
21 december 2010, 13:48
Staat id een mooie 112 matchless te koop op marktplaats. Wil je hem ook live gebruiken Bernd? Met pedalen? Vox 112 handwired is ook misschien wel wat.

(Anders kun je altijd nog naar een blackstar kijken...)

stikel
21 december 2010, 14:11
+1 Bij elk topic waar om een amp gevraagd wordt adviseer jij blackstar... Waarom kopen mensen nog wat anders?
Word een beetje irritant... blackstar is ook niet alles

Komt dat ook niet een beetje omdat hier telkens vergelijkbare vragen worden gesteld. Logisch dat dan vaker dezelfde oplossingen worden gegeven lijkt me ;)

G.G.
21 december 2010, 14:21
Komt dat ook niet een beetje omdat hier telkens vergelijkbare vragen worden gesteld. Logisch dat dan vaker dezelfde oplossingen worden gegeven lijkt me ;)

nee, denk het niet. Komt denk ik het meest voort uit het feit dat iemand helemaal gek is van een bepaald product. Zelf heb ik ook de neiging om iedereen een SE van laag wattage voor te stellen.... Maar ik bedenk me wel, wanneer iemand een plexi-achtige zoekt, hij een SE met een 6V6, best mooi zou kunnen vinden, maar dat echt niet is wat ie zoekt.

De vragen zijn niet telkens hetzelfde... er wordt telkens hetzelfde "gelezen".

Maar we dwalen weer af van de eerste post.

TS: sorry voor het ontsporen. Ik hou verder mijn bek.

Bernd Veenema
21 december 2010, 19:45
Staat id een mooie 112 matchless te koop op marktplaats. Wil je hem ook live gebruiken Bernd? Met pedalen? Vox 112 handwired is ook misschien wel wat.

(Anders kun je altijd nog naar een blackstar kijken...)

Ik kan geen Matchless vinden op marktplaats. Heb je misschien een link?

Er is mij een ruilvoorstel gedaan met een Marble Clubreverb EL84 (20/40 watt schakelbaar). Heeft iemand ervaring met deze versterkers?
Ik ben vooral benieuwd of je op huiskamervolume al een klein randje krijgt. Ik neem aan van niet?

ieme
21 december 2010, 19:49
Ik kan geen Matchless vinden op marktplaats. Heb je misschien een link?

Er is mij een ruilvoorstel gedaan met een Marble Clubreverb EL84 (20/40 watt schakelbaar). Heeft iemand ervaring met deze versterkers?
Ik ben vooral benieuwd of je op huiskamervolume al een klein randje krijgt. Ik neem aan van niet?

Marble moet je zien als een betrouwbare fender, ik heb de 212 roadking getest, 40 watt en echt wel erg mooi. Getest met m'n les Paul en es335, reageerde erg goed op m'n red snapper pedaal icm draaien aan de volume pots...

ieme
21 december 2010, 19:50
Ik kan geen Matchless vinden op marktplaats. Heb je misschien een link?

Er is mij een ruilvoorstel gedaan met een Marble Clubreverb EL84 (20/40 watt schakelbaar). Heeft iemand ervaring met deze versterkers?
Ik ben vooral benieuwd of je op huiskamervolume al een klein randje krijgt. Ik neem aan van niet?

Matchless is verkocht vermoed ik

ieme
21 december 2010, 19:51
Vd haar heeft een little monster combo staan voor 995

grayfink
21 december 2010, 20:07
Die Russel die het begin van het topic aangehaald wordt, is dat die Russel die oorspronkelijk brits is en nu na een burnout houtwerker is geworden? Die heeft ooit een strat van mij gekocht. Volgens mij woonde hij toen in Eemshaven.

ieme
21 december 2010, 20:18
Die Russel die het begin van het topic aangehaald wordt, is dat die Russel die oorspronkelijk brits is en nu na een burnout houtwerker is geworden? Die heeft ooit een strat van mij gekocht. Volgens mij woonde hij toen in Eemshaven.

Nee, Russell Is Canadees en woonde tot vorig jaar in Heerenveen. Werkt al jaren als geluidstech in een theater

grayfink
21 december 2010, 20:21
Zo zie je maar weer, de wereld is groot.:chicken: