PDA

View Full Version : Nieuwe snaren



Kimaka
20 december 2010, 19:36
Hallo allemaal,

Ik denk dat dit waarschijnlijk al heel veel is gevraagd, maar dan vraag ik het nog een keer:seriousf:

Ik heb dringend nieuwe snaren nodig, het is de eerste keer voor mij dat ik snaren ga kopen, maar ik heb er dus geen bal verstand daarvan. Ik heb een gewone Fender acoustische gitaar...Voor zover ik weet heb ik er best wel dikke snaren op zitten, maar het lijkt wel of ze steeds zwaarder worden haha:seriousf: Misschien weten julllie welke snaren geschikt zijn?

D-string
20 december 2010, 19:52
Als je niet weet welke dikte snaren er op je gitaar zitten kun je het beste je gitaar meenemen naar een gitaarwinkel. Daar kunnen ze dan bekijken welke snaren je hebt en zullen ze je ook vertellen wat voor snaren ze in hun assortiment hebben binnen dezelfde dikte. Een andere dikte kun je ook kiezen, het is dan echter mogelijk dat je gitaar opnieuw afgesteld moet worden.

Als je nog helemaal geen ervaring hebt met nieuwe snaren zou ik het goedkoopste setje kopen met dezelfde dikte als de snaren die er nu op liggen. De volgende keer kun je dan een ander setje kopen om te zien of er verschil is in gevoel/geluid/levensduur.

budje
20 december 2010, 20:01
laat meteen je afstelling nakijken, dan worden barre's wellicht ook makkelijker ;)

Kimaka
20 december 2010, 20:10
oke, ik zal er morgen heengaan:satisfie: Bedankt voor de tips, :hippie:

FlameDude
2 januari 2011, 19:27
Wat is een afstelling :dontgeti:
Ik heb namelijk laatst ook andere snaren op m'n SG gezet, ernie balls top skinny heavy bottom 10-52.

budje
2 januari 2011, 19:51
de wijze waarom je gitaar is afgesteld?

dikke snaren, dunne snaren, brug omhoog, brug omlaag...

HUESSEN
2 januari 2011, 20:39
Wat is een afstelling :dontgeti:
Ik heb namelijk laatst ook andere snaren op m'n SG gezet, ernie balls top skinny heavy bottom 10-52.

Moest de topkam aangepast worden om de dikkere snaren te monteren?

Eko
3 januari 2011, 19:36
Bij een acoustische gitaar is het wisselen naar een grotere dikte van snaren reden om de topkam aan te passen. Kijk even mee hoe ze de brugpennen er uit halen , is heel simpel maar een hoop mensen vinden het eng de eerste keer.

FlameDude
3 januari 2011, 21:19
Moest de topkam aangepast worden om de dikkere snaren te monteren? Hoe weet ik dat nou? Ik heb ze er gewoon op gezet zonder enige uitleg ofzo en gewoon gestemd en afgeknipt, meer niet.