PDA

View Full Version : TC Nova Repeater



ateng
20 december 2010, 18:14
Heb niet echt veel eisen aan een delay als ie maar goed klinkt.
Zoek een delay voor op mijn nieuwe pedalboard en wil m meer gebruiken voor lead.
Is de Nova Repeater wel wat of klinkt die te digitaal?
Wie heeft m en wie kan er wat over vertellen.

jonesd
20 december 2010, 18:40
Ik heb hem nu iets meer dan een jaar en ben er heel tevreden over. Vooral de tap functie en de tonecontrol voor de delays zijn heel handig. Door die tone knop heb je vrij veel controle over het algemene geluid. Het is eigenlijk merkwaardig dat die niet op veel meer andere delays zit.

Een minpunt is dat het niet mogelijk is om de delay te laten oscilleren. Hiervoor gebruikte ik een line6 echo park die dat prachtig kon.

ateng
21 december 2010, 11:44
Een Line6 zat ik ook al aan te denken maar de Repeater kan ik voor een leuk prijsje kopen.

dml
21 december 2010, 13:17
Jouw geluid en spel kennende, moet de Repeater absoluut voldoen.
Heb 'm ook gehad, vond 'm beter ("warmer") klinken dan de Nova Delay, alsof de Tone-knop van de Repeater muzikaler is gekozen dan de Color-knop van de Delay. Nog een voordeel van de Repeater t.o.v. de Delay: Kill dry!!

Laga
21 december 2010, 13:51
Hij bevalt mij ook prima!
Nadeel; geen switch om delay type te wisselen dus je moet met de hand een andere delay instellen.

persoonlijk vind ik de TC sound geweldig. Maar ja zoals met alles, smaken verschillen.. dus zou eerst even in een winkel testen of het wel echt de sound is die je wil!

jim__
21 december 2010, 14:01
Je kan ook nog de Tech 21 Boost DLA proberen, is een knappe delay met ingebouwde boost voor je solo's. Heb hem niet kunnen proberen, maar wat ik aan samples heb gehoord klinkt deze ook erg lekker.

ateng
21 december 2010, 15:00
Jouw geluid en spel kennende, moet de Repeater absoluut voldoen.
Heb 'm ook gehad, vond 'm beter ("warmer") klinken dan de Nova Delay, alsof de Tone-knop van de Repeater muzikaler is gekozen dan de Color-knop van de Delay. Nog een voordeel van de Repeater t.o.v. de Delay: Kill dry!!

Heey kerel hoe issie.
Kill dry is wel beter want zet m in de fx-loop... parallel uiteraard.
Maar als ik de Line6 DL-4 kan krijgen dan doe ik dat eerder denk ik dan de Repeater...

Thyrif
23 december 2010, 11:56
Ik heb ondertussen een Repeater! Klinkt heerlijk, maar ik moet er ook nog even aan wennen en de juiste settings vinden enzo. De modulatie erop is extra, en best prettig. Klinkt ook best warm.

De nova delay kun je trouwens ook de dry killen, want daar heb je een mix knop, als je die gewoon helemaal één kant op draait heb je gewoon alleen dry of wet. Best nuttig.

Jochem92
27 december 2010, 00:41
Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken en ik denk dat ik ook maar voor de Repeater ga. Boss DD-7 is het niet helemaal en ook anderen trekken mij niet zo.
Wat mij vooral aan de Repeater aantrekt zijn de aparte tap-tempo knop en de veelzijdigheid. En hij is nog netjes geprijsd ook!

dml
27 december 2010, 06:41
De nova delay kun je trouwens ook de dry killen, want daar heb je een mix knop, als je die gewoon helemaal één kant op draait heb je gewoon alleen dry of wet. Best nuttig.

Is niet hetzelfde. Als de mix knop één kant op draait heb je inderdaad alleen het delaysignaal maar t.o.v. dry is dat altijd 50%. Wil je bijv. minder delaysignaal, dan moet je de mixknop de andere kant opdraaien en mix je dus ook het "dry" signaal wat door de delay gaat, erbij. En dat is precies wat je niet wil.

Swaag
27 december 2010, 10:00
Ik lees hier dat de Repeater anders klinkt dan de Nova? Is dat echt zo? Of is het enige verschil dat de Nova wat extra funkties en een display heeft?

Thyrif
27 december 2010, 12:41
@dml: ah, ik zie het.


Ik lees hier dat de Repeater anders klinkt dan de Nova? Is dat echt zo? Of is het enige verschil dat de Nova wat extra funkties en een display heeft?

Hij klinkt ook ietsje anders ja. Maar moeilijk te omschrijven.
Qua features steekt vooral de presets uit, die heeft de repeater niet.