PDA

View Full Version : distortion voor p90's



FTI
20 december 2010, 17:51
Hoi gitaarnetters,

Ik heb een Gibson LP Special DC (faded) met 2 p90's. Wat voor distortion pedal kan ik hiervoor best gebruiken? Mijn blues/rock genre wordt al heel mooi opgevangen door mijn 'lil night train. Maar zodra ik wat meer stevige rock nummers ga spelen klinkt het allemaal een beetje...err... muddy (modderig?).

Alvast bedankt.

gr.

fti

marc_o
20 december 2010, 17:56
De vraag is niet helder, wanneer je niets zegt over de rest van je set-up...
Ik speel al jaren over P-90's...
Wat wil je bereiken en wat heb je ervoor over?

Mitch
20 december 2010, 19:10
De LP Special Fadeds die ik tot nu toe bespeeld heb vond ik van nature al niet erg 'luchtig' klinken, zeker met een beetje drive wat aan de modderige kant. Je kan het dus in de specifieke pedalen gaan zoeken, je kan ook eens denken aan andere pickups die van nature helderder zijn dan de Gibson P90s.
Qua drives heb je in ieder geval iets nodig dat of het laag afkapt of het mid hoog wat benadrukt. Dan heb je dus een drive nodig met wat meer toonregeling of een parametrische of grafische EQ vóór je drive plaatsen.

FTI
21 december 2010, 10:20
De vraag is niet helder, wanneer je niets zegt over de rest van je set-up...
Ik speel al jaren over P-90's...
Wat wil je bereiken en wat heb je ervoor over?

Idd vraag was niet echt helder. Ik speel al jaren gewoon thuis en qua set up is het gewoon heel basic op dit moment (alleen de amp). Momenteel ben ik weer bezig om de must-have effecten bij elkaar te verzamelen.

Ik zoek eigenlijk een goede distortion pedal dat goed met p90's om kan gaan en was benieuwd naar wat mensen zelf gebruikten. Ik heb nog een H&K Cream Machine liggen maar m.i. is de Cream Machine niet een goede combo met P90's.

FTI
21 december 2010, 10:23