PDA

View Full Version : tremelo bridge : scheef



sickpunk
6 januari 2002, 11:30
hey vraagie k heb een squire strat en k heb er eergister voor het eerst nieuwe snaren(ernie ball regular slinky 0,10) opgezet maar nou staat m'n tremelo bridge schuin. net als of k m'n tremelo gebruik. is dit normaal bij nieuwe snaren?? of juist niet?? hij ontstemd trouwens niet. k heb er geen last van met spelen want k gebruik die tremelo toch nooit

JV
6 januari 2002, 13:33
is het een floyd rose type tremolo of een normaal fender tremolo systeem? zou wel makkelijk zijn om te weten

sickpunk
6 januari 2002, 13:42
normala tremelo systeem van fender

gershwin5150
6 januari 2002, 14:18
waren je vorige snaren toevallig .009's? Als je er dan .010's opzet wordt de snaarspanning hoger en trekken ze je trem omhoog. Dit kun je oplossen door de veren aan de achterkant strakker te zetten (dus die 2 schroeven die in het hout zitten er verder in draaien).

sickpunk
6 januari 2002, 18:13
k denk dat dat het is. k heb er nu nl. 0.10 op gezet
dus k moet dat plaatje aan de achter kant er af schroeven en dan de 2 veren vaster draaien??

gershwin5150
6 januari 2002, 18:51
ja inderdaad, je moet die 2 schroeven onder het plaatje strakker draaien. Draai ze bv eerst een slag aan en stem dan de gitaar wat omlaag, en dan weer wat strakker draaien. Dus zorg tijden shet vaster draaien dat je gitaar ongeveer in E gestemd blijft. Totdat de trem weer helemaal horizontaal staat. Kijk dan ook ff of je trem niet te zwaar werkt. Als ie heel erg zwaar werkt, kunje de veren wel weer iets losser draaien. Het is een beetje proberen, dus suc6!

sickpunk
6 januari 2002, 18:54
tremelo gebruik k toch nooit dus dat boeit me nie. k krijg hem net niet helemaal horizontaal(dus weer op de body) maar het scheelt een milimeter of 2 dus k ga er strax nog wel ff verder aan sleutelen
thanx

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sickpunk op 2002-01-06 18:55 ]</font>

DOLBY
9 januari 2002, 09:45
Als je de tremolo toch niet gebruikt kun je hem ook vast zetten. Heb ik ook gedaan bij mijn strat. Ik heb een wig-vormig stuk hout tussen de body en de onderkant van het mechanisme (aan de tegenovergestelde kant van de veren) geduwd. Tevens de veren verwijderd. Dit had tevens als voordeel dat ik actieve electronica op de plaats van de veren in de gitaar kon inbouwen.

sickpunk
9 januari 2002, 11:07
wat houd actieve electronica in?? en trouwens er zit een draadje vast aan de veren(dus waar de veren aan de bodie zitten) waar dient deze dan voor??

DOLBY
9 januari 2002, 11:20
Dat draadje is de aarding van je gitaar. De massa komt via de snaren naar je hand. Dit haalt een deel van de ruis weg die je bij single-coils nou eenmaal hebt. Je kunt het zonder probleem verplaatsen naar de andere kant van de veren. (wel een zware soldeerbout nodig)
Over de electronica: de standaard schakeling in je gitaar is passief: dat wil zeggen dat hij niet gevoed is (door een batterij) Dit heeft als gevolg dat de volume en toonregeling eigenlijk altijd ten koste gaat van de sound. (tenzij alles vol open staat). Bij aktieve electronica (dus gevoed door een batterij) is dat een stuk beter. Er zijn elektro boeken waar schakelingen in staan.