PDA

View Full Version : Waar op letten bij versterker testen?



Greenhobbit
19 december 2010, 17:12
Ga binnenkort een nieuwe versterker halen(GAS op Vox Vt40+)
Waar moet ik op letten?
Wat kan je wel en wat kan je niet doen in een winkel?
wat zijn handige deuntjes om te spelen waarbij je er zoveel mogelijk verschillende geluiden mee maakt(kan dit)?
Moet je trouwens een buis in de voorversterker ook vervangen en hoe duur zou dat zijn(zit een 12ax7 in volgens mij)
Bedankt!

allochthomas
19 december 2010, 17:21
Stairway to heaven en sweet child o mine heeeeeel vaak spelen, dat wordt altijd op prijs gesteld:ok:

Zonder gekkigheid: ja die buis zal ooit eens vervangen moeten worden maar onder normaal gebruik pas over enkele jaren. Zo'n buis kost kost maar een paar euro dus dat is het probleem niet. Gewoon even goed draaien aan de knoppen en luisteren of er niks kraakt

Greenhobbit
19 december 2010, 17:22
Stairway to heaven en sweet child o mine heeeeeel vaak spelen, dat wordt altijd op prijs gesteld:ok:

Zonder gekkigheid: ja die buis zal ooit eens vervangen moeten worden maar onder normaal gebruik pas over enkele jaren. Zo'n buis kost kost maar een paar euro dus dat is het probleem niet. Gewoon even goed draaien aan de knoppen en luisteren of er niks kraakt

ik ga ervanuit dat de eerste zin sarcastisch is?:seriousf:

allochthomas
19 december 2010, 17:26
Maybe;)

Gewoon spelen wat je altijd speelt. Meestal als ik test pak ik gewoon wat standaard akkoorden. Naar mijn mening heeft het geen zin om ingewikkelde shit te gaan spelen als je een versterker probeert, het enigste wat ik wil weten is of de sound en feel goed is.

Greenhobbit
19 december 2010, 17:28
en wat kun je wel en wat kun je niet in een winkel doen?
sowieso eerst vragen denk, of hangt het van de winkel af?

Fireburst
19 december 2010, 17:42
Probeer in een minder drukke periode te gaan, bv niet woensdag- of zaterdagmiddag, dan kan je meestal testen wat en zoveel je wil. Verkopers hebben dan ook wat meer tijd voor je.
En ook zéér belangrijk : neem je eigen gitaar mee. Je zal je nieuwe amp maar selecteren op basis van een Gibson van 2000 euro om dan thuis vast te stellen dat het nét wat minder klinkt met je eigen spullen.

robert-gitarist
19 december 2010, 17:46
Draai een paar keer goed aan alle knoppen en luister goed of je geen vreemde kraakjes of wat dan ook hoord. Probeer altijd ook even te testen op hoog volume.

BasHermus
20 december 2010, 14:44
En probeer hem altijd eerst clean.

Als hij clean al matig is, ga er dan maar niet van uit dat het overdrive pedalen ervoor mooi gaat worden.

En inderdaad je eigen gitaar meenemen, en als het kan je huidige versterker (anders weet je nog niet wat de 'winst' is qua sound).

Greenhobbit
20 december 2010, 15:13
En probeer hem altijd eerst clean.

Als hij clean al matig is, ga er dan maar niet van uit dat het overdrive pedalen ervoor mooi gaat worden.

En inderdaad je eigen gitaar meenemen, en als het kan je huidige versterker (anders weet je nog niet wat de 'winst' is qua sound).

Ik weet niet of je deze versterker kent, je kiest eerst een ampmodel en dan de rest dus weet niet of je er een clean geluid uit kan halen, of kan dat altijd?

Mr. Dynamite
20 december 2010, 15:40
Die Vox is wel een heel gaaf versterkertje voor zijn geld, goede keus.
Verder gewoon inderdaad even aan alle knopjes draaien. Probeer alle instellingen even en kijk of alles goed werkt. Verder gewoon spelen wat jij lekker vind, niet ineens een heel andere stijl gaan spelen ofzo. Buisje kost niet zo veel en hoeft ook niet zo snel vervangen te worden, die gaan wel even mee.

Verder gewoon inderdaad op een wat rustigere dag gaan en je gitaar mee nemen. Vraag dan of een medewerker bereid is om je even op weg te helpen. Wijst zich vanzelf wel ;) Succes!