PDA

View Full Version : archtop vraagje



Yoshida
19 december 2010, 16:34
Hey,

Ik ben van plan om een hollow body met archtop te gaan bouwen, maar de top wil ik uit massief hout wegsteken. Dus de onderkant van de top word wel vlak.
Mijn vraag is of het dan wel zin heeft om hem als hollow body te bouwen. De zijwand word vrij massief (+/- 3cm massief elzen of linde). De neck word een neckthrough tot aan een massief blok hout onder de brug (sustain). F slots staan wel op de planning. Wat zal dit totaalplaatje als gevolg hebben voor het geluid?

barno
19 december 2010, 16:54
als je zijkanten neemt van 3cm is er geen sprake van archtop. da's gewoon een electrische gitaar met carved top en thinline routing. soort Les Paul met kamers dus.

Zjef
19 december 2010, 17:31
Dit wordt inderdaad een semi-hollow. Welk hout had je in gedachten voor de top? Esdoorn?

Yoshida
19 december 2010, 19:42
Dit wordt inderdaad een semi-hollow. Welk hout had je in gedachten voor de top? Esdoorn?

OK semi hollow met carved top dus... ik weet niet ik heb in Arnhem een paar heel mooie stukken tulpenhout (poplar) gezien. Beetje onorthodox maar erg mooie tekening. Worden geloof ik ook massieve bodies van gemaakt.