PDA

View Full Version : Racktuner of een stompbox tuner?



}{Metalmaster}{
19 december 2010, 16:03
Ey,

Zoals sommige van jullie al weten ben ik beetje bij beetje mijn voorlopig ideale set-up aan het creëren, daar hoort ook een tuner bij. Nou zit ik alleen te twijfelen welke en wat voor tuner ik wil.

Naar ervaring, welke zouden jullie dan kiezen? een Korg DTR2000 Racktuner of een gewone tuner voor in het pedalboard als de TC Electronic Polytune, of een boss tunertje bijvoorbeeld.

Zelf heb ik nog geen ervaring met een racktuner dus ben benieuwd wat jullie prettiger vinden.

Groeten,
Wieger

showband
19 december 2010, 17:22
geen rackmount. Inbouwen in de gitaren.
http://www.ntune.com/main/products

Inbouwtuners heerschen grote tijd.

newbreed
19 december 2010, 18:27
Ey,

Zoals sommige van jullie al weten ben ik beetje bij beetje mijn voorlopig ideale set-up aan het creëren, daar hoort ook een tuner bij. Nou zit ik alleen te twijfelen welke en wat voor tuner ik wil.

Naar ervaring, welke zouden jullie dan kiezen? een Korg DTR2000 Racktuner of een gewone tuner voor in het pedalboard als de TC Electronic Polytune, of een boss tunertje bijvoorbeeld.

Zelf heb ik nog geen ervaring met een racktuner dus ben benieuwd wat jullie prettiger vinden.

Groeten,
Wieger


Ik heb een Korg tacktuner gehad maar ik vond het erg lastig als ik
me elke keer naar mijn rack moet draaien om snel te controleren of alles nog goed gestemd is. Daarom Korg er uit en heb ik sinds anderhalf jaar
een Korg pedaal. In 1 oogopslag kan ik nu snel stemmen

forceps
19 december 2010, 20:42
Same here... en een stompbox is wat lichter dan een racktuner, scheelt ook weer met slepen ;)

Madcow
19 december 2010, 22:31
Racktuner met racklight! Maar als jij geen ander 19' gerij hebt dan zou ik als ik jou was gewoon voor een pedaal gaan.

}{Metalmaster}{
20 december 2010, 00:50
"Update beneden"

Oké, daar zit wel wat in ja. Ik zie het zelf ook niet zitten om telkens mijn hoofd om te draaien met een gig om ff te stemmen, liever naar mn pedalboard kijken en dan stemmen dan telkens je rug naar het publiek te keren... hmm. Ook al mag een racktuner er wel blits uit zien, denk ik dan toch voor 1 te gaan voor in mijn pedalboard.

Wat vinden jullie van de Korg Pitchblack? Of zeggen jullie dan toch liever een Boss TU3?

Ps, zo'n ingebouwde tuner in je gitaar, nehh, mij veelste onduidelijk ;)


Een Korg Pitchblack. de Boss TU3 is niet true bypass, as always with boss pedals.. De Polytune lijkt me handig, maar valt ook af i.v.m. het feit dat ik naast de standaard tuning ook veel in drop d of dadgad speel. Hoewel, het is chromatisch, dus je kan natuurlijk gewoon 1 voor 1 aanslaan en stemmen om toch in de juiste stemming te komen.. misschien is hij toch wel handig.

Alleen zie ik hier wel dat een Korg Pitchblack je geluid mute als je hem aan zet, toch spreekt dat mij ook weer niet helemaal aan, want tijdens het spelen vindk het ook wel makkelijk om te zien of hij zuiver is of niet..Dat het nog zo lastig kan zijn om een tuner te kiezen, pfoe!

Overigens, nog even over een racktuner, naast dat ze veel zwaarder zijn, zijn ze ook heel wat duurder!

Geoffrey
20 december 2010, 02:20
ik ben van een Korg racktuner overgestapt naar een Korg pitchblack.

de racktuner zorgt voor tonesuck als je deze in je signaal houdt, en het is omslachtig om deze uit je signaal te houden.
de pitchblack zit nu gewoon in mn signaal, deze zorgt niet voor tonesuck.. doet wat het moet doen, snel en correct.

jerome
20 december 2010, 07:56
De bassist van onze band heeft een Korg Pitchblack. Ik vind er persoonlijk te weinig "demping" inzitten. Ik bedoel hiermee dat hij blijft veranderen. Ik werd er gestoord van, ik was soms wel 1,5 minuut aan het stemmen en met de TC Polytune ben ik binnen 30 seconden klaar. Duidelijker afleesbaar en dat polytune is fantastisch! Met een optreden tussen 2 nummers door even 1 keer alle snaren aanslaan en je ziet direct welke snaar er eventueel niet helemaal zuiver is, die sla je vervolgens even alleen aan, even bijstemmen en raggen maar weer!

}{Metalmaster}{
20 december 2010, 23:45
ik ben van een Korg racktuner overgestapt naar een Korg pitchblack.

de racktuner zorgt voor tonesuck als je deze in je signaal houdt, en het is omslachtig om deze uit je signaal te houden.
de pitchblack zit nu gewoon in mn signaal, deze zorgt niet voor tonesuck.. doet wat het moet doen, snel en correct.




De bassist van onze band heeft een Korg Pitchblack. Ik vind er persoonlijk te weinig "demping" inzitten. Ik bedoel hiermee dat hij blijft veranderen. Ik werd er gestoord van, ik was soms wel 1,5 minuut aan het stemmen en met de TC Polytune ben ik binnen 30 seconden klaar. Duidelijker afleesbaar en dat polytune is fantastisch! Met een optreden tussen 2 nummers door even 1 keer alle snaren aanslaan en je ziet direct welke snaar er eventueel niet helemaal zuiver is, die sla je vervolgens even alleen aan, even bijstemmen en raggen maar weer!

Oké, mijn keuze is nu helemaal duidelijk :) Polytune the way :)

speedmusic
21 december 2010, 09:25
racktuner tonesuck, misschien als je hem in de loop zet.
Maar volgens mij kun je hem toch ook op een line/record out aansluiten, mits je versterker dit heeft.

http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rackmount-Preamps/TriAxis/features/Triaxis-complete-rear-LG.jpg

Madcow
21 december 2010, 17:16
Jup, heb hem ook in de output staan.