PDA

View Full Version : "You Rock" guitar



munkie
19 december 2010, 12:07
http://www.yourockguitar.com/

Wie heeft er 1 of heeft er 1 echt in zijn eigen handen gehad? Ik zou hem als guitar-midi/USB converter gaan gebruiken, ben geen gamer. Waar staat er 1 te testen? Ik heb een winkeltje gevonden in Grunn maar dat is van een webshop, moet je hem eerst kopen en dan kan je hem daar afhalen....

Dus svp geen meningen-van-ik-heb-gelezen-dat-en-ik-dacht-ook-dat-omdat-joetjoeb-filmpje-enz. enz. enz. :cheerup:

Terminus
19 december 2010, 20:06
Ik heb er nog nooit een bespeeld, maar ik ben er wel in geïnteresseerd (hoewel hij me linkshandig weinig ergonomisch lijkt)
Het feit dat de tracking waarschijnlijk weinig verschilt met die van een midi keyboard lijkt me erg interessant. En stiekem vind ik Guitar Hero whammy bars voor alles behalve duikvluchten en vibrato prettiger dan echte whammy's, veel gelijker en vloeiender.

Gothra
20 december 2010, 12:00
Wel vet, maar koop gewoon een keyboard...

munkie
20 december 2010, 19:34
2 reacties, niet allemaal tegelijk svp....

Ik heb zo'n beetje de hele Roland 13 pins serie behalve de GR-09, GR-33 en de GR-20 en die laatste heb ik wel eens geleend van een vriend. Zolang je het houdt bij de interne geluiden vd Roland apparaten kan je een heel redelijke tracking bereiken, vreemd genoeg vooral met de oude GR-1 bak.

Maar zodra je het omzet naar MIDI beginnen de problemen. GI-10 is relatief nog de beste qua snelheid en betrouwbaarheid, het ontbreken van valse triggers. Het valt me op hoeveel mensen bieden op de Casio DG-20 plastic gitaar uit de 80's , die had MIDI out. Misschien moeten we het idee van echte snaren onder de linkerhand laten varen als we perfecte tracking willen.

En een keyboard heb ik wel, ik kan er alleen niet op spelen...

peter_heijnen
21 december 2010, 09:17
Super natuurlijk voor midi, mss verkoop ik mijn kurzweil wel ;)!

Wat betreft gamen zie ik ook een echte doorbraak, 1st person shooten met je gitaar. :)