PDA

View Full Version : Op zoek naar een semi akoestische Western



Mr. Dynamite
18 december 2010, 19:50
Hey gitaar liefhebbers!

Ik kom eigenlijk niet zo gek vaak in dit gedeelte van het forum maar de laatste tijd toch wel erg vaak, er moet een western komen! :crazyhappy:
Elektrische staan hier genoeg, maar ik wil graag een leuke western erbij.

Ik vind het moeilijk om nou echt te zeggen wat voor klank ik mooi vind. Maar dingen als bruce springsteen, Dire Straits, John Mayer en dergelijke vind ik wel mooi. Ik houd van een warme klank. Gewoon een western om lekker akkoordtjes op te pakken en wat tokkel dingetjes.

Wat hij wel moet hebben is:
- een preamp
- een cut away

Mijn budget is eigenlijk wat aan de lage kant, zo'n 250 euro. Ik denk dat ik hier 2ehands het beste mee uit ga komen.

Ik had zelf wel een hele gave gitaar gezien maar twijfel of dit wel wat voor mij is:
http://www.musicroom.com/Images/Catalogue/samples/FND0958005000.jpg
Een Fender T-Bucket 300CE.

Alvast bedankt! :ok:

EDIT: Tanglewood TW115 AS CE staan. Is dit wat?
Deze is nieuw wel redelijk prijzig, 450 euro. Maar 2dehands past het wel in het budget.

Fingerpick
18 december 2010, 20:25
Hey gitaar liefhebbers!

Elektrische staan hier genoeg, maar ik wil graag een leuke western erbij.

.

Ik had zelf wel een hele gave gitaar gezien maar twijfel of dit wel wat voor mij is: Een Fender T-Bucket 300CE.

Alvast bedankt! :ok:

Om te weten of er een gitaar is die aan jou wensen voldoet is er maar één oplossing : ga eens een paar uurtjes gitaren uitproberen in een winkel met een behoorlijke gamma.
Dan kan je al voor jezelf uitmaken in welke richting je uit wil qua klankkleur, merk, model, prijs, houtsoorten,bespeelbaarheid van de hals......Iemand anders kan niet zomaar een keuze voor jou maken en die keuze tss 250 a 300 Euro is (zeker tweedehands) zéééér groot!
Luister zeker eens naar Tanglewood, Yamaha, Ibanez,Takamine, Faith, Crafter.....
Succes met je zoektocht!

Mr. Dynamite
18 december 2010, 21:25
Hey Fingerpick bedankt voor je reactie ;)
Tja ik weet het, gewoon testen is natuurlijk de beste manier van kiezen. Maar er zó veel :dontgeti:

Dus wat ik uitmaak uit je post, modellen van de merken die je noemt die nieuw zo rond de 350 euro kosten testen? En dan kijken of ik de lekkerste 2ehands kan scoren?

The Running Man
18 december 2010, 21:28
Moet jij niet heel hard sparen voor een vette vintage rock amp met 4x12 !
Of ben je inmiddels voorzien..:soinnocent::rockon::rockon:

Mr. Dynamite
18 december 2010, 21:32
Hahaha ja dat moet ook nog :soinnocent: :dance: :satisfie:

But you've got to have an acoustic right?
En de tsl doet het nog wel eventjes :sssh:

Buzzel
18 december 2010, 23:19
die jongen hier heeft altijd te veel geld :???: Ik snap er niks meer van.

Mr. Dynamite
18 december 2010, 23:21
Hahhaha ANT WARK :seriousf:
Nee, k heb net de explorer verkocht, dan is er weer wat geld vrij ;)

Buzzel
19 december 2010, 10:56
Ik heb werk! Haha

BobvanKempen
27 december 2010, 21:50
Tussen de 200 a 300 euro heb je zeel veel keuze en kan je echt wel wat leuks kopen. Pas alleen op met de "populaire" gitaren zoals Epiphone, ze zijn redelijk goedkoop en zien er leuk uit alleen zal je die altijd goed moeten laten afstellen en zelfs wat zaken moeten laten vervangen wil je er een leuke gitaar aan hebben. Dan wordt goedkoop weer duur koop. Laatst heb ik op een Crafter gespeeld en dit beviel me veel beter dan verwacht.

Mr. Dynamite
28 december 2010, 12:37
Inmiddels staat hier een Tanglewood TSF CE (zie hngd topic) dus alles is op zn pootjes terecht gekomen :cheerup: