PDA

View Full Version : 2de hands amp voor beginners?



reckless_life
18 december 2010, 15:54
Hi allemaal :)

Ik zou terug willen beginnen met gitaarspelen en ben op zoek naar een versterker en heb er een aantal 2de handse op het oog.

Voordat ik ga luisteren naar die amps wou ik even checken wat jullie gedachten zijn voor deze amps.

Marshall 5213 Mosfet reverb twin 100
Marshall 8080v
Marshal 8280v en 8240v

Die mosfet kan ik redelijk goedkoop krijgen, maar ik heb nog nooit een mosfet gehoord. Naar het schijnt klinkt niet echt "metal".


cheers!

robert-gitarist
18 december 2010, 17:01
Misschien handig om even meer te vertellen over je muzieksmaak etc. Metal is namelijk een breed begrip. Niet iedere Marshall is geschikt voor metal namelijk. En bovendien, ook heel erg belangrijk, wat voor merk/type gitaar heb je?

Mr. Dynamite
18 december 2010, 17:15
Heb zelf ook een Marshall VS 8280 gehad, erg leuk ding voor thuis. Gaat ook loeihard. Hiermee kun je veel stijlen wel spelen maar als je echt metal wilt zou ik voor een Randal RG75 oid gaan. Die bakken zijn gruwelijk :seriousf:

reckless_life
18 december 2010, 18:25
Misschien handig om even meer te vertellen over je muzieksmaak etc. Metal is namelijk een breed begrip. Niet iedere Marshall is geschikt voor metal namelijk. En bovendien, ook heel erg belangrijk, wat voor merk/type gitaar heb je?

Je hebt gelijk, maar ik vond het niet makkelijk om het in het kort uit te leggen, omdat ik van veel verschillende sounds hou en ik verwacht ook niet dat ik uit een amp alles kan krijgen wat ik zou willen (toch niet in m'n huidig budget voor een beginners amp)

Ik hou wel van die begin jaren '90 US (death/thrash)metal sound, Suffocation, Dying Fetus, Obituary, Violence, Forbidden, Death Angel, Machine Head,... Ik denk dat een Ampeg VH140C mij zou aanstaan, moest ik er ooit eentje tegen komen :)

Verder hou ik ook wel Randy Rhoads zijn werk bij Ozzy. George Lynch van Dokken, AC/DC, Down, GNR, blues, bossanova, glam metal,....

Momenteel heb ik een Fender Stratocaster. Niet de meest metal gitaar van allemaal, maar eerst een amp zoeken om te beginnen :)

robert-gitarist
18 december 2010, 18:42
Okee, das wel heel divers ja :) Maar doorgaans heb je dus aardig wat gain nodig. Met de boven genoemde Valvestate's en de Randall RG75 moet dat opzich gaan lukken. Valvestate zou ik wel een boost pedaal voor drukken of een EQ om de boel wat strakker te laten klinken. Ik zelf zou gaan voor een Randall RG75 dan. Die heeft een clean die echt heel clean is en een enorm dik gain kanaal voor moderner werk maar ook een classic gain voor stuff zoals Ozzy etc.

Wat is eigelijk je budget voor een amp? Misschien dat er nog meer leuk spul te krijgen is binnen je budget. Peavey Valveking bijv.

Mr. Dynamite
18 december 2010, 19:22
Ik ga met Robert mee, een Randall RG75 zou voor jou denk ik erg geschikt zijn ;)

reckless_life
19 december 2010, 02:43
Bedankt, ik zal Randall eens bekijken.

Maar hoe verhouden de versterkers zich die ik vermeld heb?

Ik vraag maar omdat 2de hands Marshalls veel makkelijker te vinden zijn voor mij.

Mr. Dynamite
19 december 2010, 10:53
Als je dan toch voor een Marshall wilt gaan zou ik voor een valvestate gaan. Die met chorus erop klinken best heel lekker. Maar als je echt wilt beuken moet je voor een randall gaan.

macwilliams
19 december 2010, 11:51
Die stereo chorus uitvoering klinkt naar mijn mening erg goed. En dankzij de contourknop kun je hem nog een stuk vettiger laten klinken. En als hij dan nog niet vettig genoeg is kun je er een equalizer in de effect loop hangen.

Mocht de topicveroorzaker ze eens 1:1 willen testen (s80 & s8040) dan mag hij gerust langs komen. Zolang ik ze nog heb staan natuurlijk.