PDA

View Full Version : ?x10 cabinet gezocht



Ijselrobo 07
18 december 2010, 15:27
Hoi allemaal,,

Ik ben nog altijd op zoek naar een cabinet die ik bij mijn Blackstar HT-20 kan zetten.
Nu ben ik eens aan het kijken naar cabinetten met 10' speakers erin,
want ik ben van mening dat mijn geluid dan strakker is dan bij 12' speakers.
Wat zoek ik:
- Een cabinet met 10' speakers erin, maar geen 1x10 cabinet, dus 2x10 of groter,
- Een cabinet dat betere speakers heeft dan de Celestion Rocket 50 speaker wat nu in mijn HT-20 zit,
- Een cabinet met minimaal 8 ohm, want met lager dan 8 ohm maak ik de HT-20 kapot...

Mijn muzieksteil:
zo'n beetje alles. behalve van dat echte harde metal.

Wie o wie helpt me een nieuw cabinet te kiezen??!!
budget is +/- €600.

Grtz.
Ijselrobo 07

RoelSmoel
18 december 2010, 16:21
Ik zou een Orange 1x12 (of een andere) eronder zetten, met de speaker van je HT20 erbij heb je dan een 2x12.

Verder snap ik niet waarom er een cab bij zou moeten, zo'n HT20 gaat met een 1x12 al hard genoeg (giggable volume).

En een tip, met uitzoeken, ga testen, dat vooral:)

FruscianteFan
18 december 2010, 17:16
DrZ heeft een 2x10 cab met celestions...

Ijselrobo 07
18 december 2010, 17:28
DrZ heeft een 2x10 cab met celestions...

je bedoelt toch deze (http://www.drzamps.com/products/2x10.html) hé?
lijkt me ook goed, alleen die rode kleur... :stop:
maar is deze cab ook ergens in NL te krijgen/testen?

ennu, de engl classic 4x10 cab (http://www.thomann.de/nl/engl_classic_cabinet_410e.htm), is dat ook iets?
op thomann staan wat geluidjes ervan, en ik moet zeggen dat het errug goed klinkt.
én hij past (bijna) precies onder mijn Blackstar HT-20 (HT = 574mm breed, en de engl is 58cm breed :cheerup:)

Mr.Bluesbreaker
18 december 2010, 17:54
@ TS:

Het heeft niet zoveel nut om op de site van Thomann geluidssamples als maatstaf voor een oordeel te nemen over een cabinet. Ze hebben dat met een andere gitaar, andere head en een andere gitarist opgenomen - dat wil niet zeggen dat het in jouw situatie ook zo klinkt. Als je je geluid strakker wilt maken, helpt wellicht een EQ in je FX loop of een andere (betere) speaker in je combo meer, en hou je nog een dot geld over ook.

stikel
18 december 2010, 17:55
Ik wist het wel. De Engl. Maar ja, ik ben een liefhebber van 10" speakers en liefst drie of meer per kast.

the sure thing
18 december 2010, 19:52
Ik wist het wel. De Engl. Maar ja, ik ben een liefhebber van 10" speakers en liefst drie of meer per kast.De 4x10 kast van Bogner wil nog wel eens op-puppen op marktplaats.nl. Laatst kwam die langs voor EUR 350,- dat vond ik heel redelijk!

RoelSmoel
18 december 2010, 19:52
Je kunt trouwens ook de interne speaker loskoppelen en daar een 16 ohm kast aan hangen.

Ijselrobo 07
18 december 2010, 20:35
Je kunt trouwens ook de interne speaker loskoppelen en daar een 16 ohm kast aan hangen.

weet ik ;)
maar als ik toevallig een cab koop, die 8 ohm is, dan kan ik die niet aan de 16 hangen, dan moet ik ze beide gebruiken ;)

@ the sure thing: bedankt voor de tip, ik zal wel eens rondkijken op verschillende 2e hands sites ;)